Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik wil graag overstappen naar een nieuw abonnement bij KPN. Dit samen met de nieuwe iPhone 15 Pro die a.s. vrijdag (22/9) uitkomt. Ik zit nu nog bij een andere provider (Simyo) waarvan ik het contract maandelijks op kan zeggen. 

Nu is mijn vraag: wanneer gaat mijn abonnement in en wanneer begin ik met betalen van het abonnement en de eenmalige toestelkosten als ik de iPhone met abonnement nu pre-order?

 

Hartelijk dank voor de reactie.

 

Met vriendelijke groet,

Kevin

Als je nu een abonnement (met toestel) en nummerbehoud neemt bij kpn dan kan dat vanaf 19 oktober starten. In verband met de maand opzegtermijn bij een latende provider. 

Kpn verzorgt dan ook opzeggen en overname nummer van Simyo. 

Waarom wacht je niet totdat de telefoon gewoon echt leverbaar is?


Bedankt voor je reactie Peter!

 

Ik wil zo snel mogelijk een nieuwe telefoon (huidige is haast onbruikbaar geworden) vandaar dat ik dacht aan pre-orderen. Het lijkt me dat hij dan ook op de 22e binnenkomt. Ik vind het niet erg om een paar dagen te wachten en kan hem natuurlijk ook pas vrijdag bestellen en krijg hem dan waarschijnlijk na het weekend. 

Maar wat ik belangrijker vind om te weten is; als ik hem voor de 19e van oktober krijg, gebruik ik dan gewoon mijn huidige abonnement tot KPN het overneemt? En betaal ik dan dus niet dubbel (bij KPN en Simyo) in oktober?


Als je zo snel mogelijk een nieuwe telefoon wilt is preorderen natuurlijk niet handig want dan kan je hem pas krijgen als hij beschikbaar is of leverbaar. En je bent niet de eerste. Dus dan kan het nog wel weken duren. Neem dan een telefoon erbij die direct leverbaar is zoals de iPhone 14. Daar is niks mis mee.

Een toestel wordt bij een order direct geleverd mits natuurlijk leverbaar en voorradig!

En dan kun je hem nog eventjes gebruiken met de simkaart van Simyo totdat KPN in gaat.

haast? De iPhone 15 is pas vanaf 9 oktober leverbaar

en dan heb je hem ook nog niet direct want het hangt af van de hoeveelheid die KPN krijgt en de inschrijvingen die er al zijn


Update 21 september. Had op de datum gegoogled. Maar nu blijkt de 15 vanaf 22 september verkrijgbaar te zijn.