Skip to main content

Dag, even een ander vraagje. 

Als ik bij iemand op zijn internetsite ben geweest ( met mijn mobiel) kan diegene dan via mijn ip adres te weten komen dat ik dat ben geweest?

Ik weet wel dat bv de provincie of woonplaats of postcode te herleiden is, maar toch niet je adres of naam?

Graag hoor ik hier meer over.

Vriendelijke groet 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

Vanwaar al je vragen? 😉


Vanwaar al je vragen? 😉

Ik was op een eigen internet site van iemand,  en daarna vroeg ik mij af of diegene dat ook kan zien of herleiden,  dat maakte mij wat onzeker vandaar de vragen. Omdat diegene ook goed is met computers was er even stress dat diegene dat kon herleiden. 

Omdat ik ook ergens vond dat ze via mijn i p adres mijn woonplaats en zelfs bijna de postcode konden zien

Vandaar dat ik graag wilde weten of het echt niet te herleiden is


Waarom klinkt dit topic alsof je stiekem dingen hebt gekeken, die het daglicht niet kunnen verdragen? Hopelijk was het binnen de grenzen van de grondwet. 😉

Maar je mag ons wel geloven. Niemand, op een provider na, kan een ip-adres koppelen aan een huisadres. Als een provider het wilt opzoeken, dan heeft dat te maken met een strafrechtelijk onderzoek i.s.m. justitie. 


Waarom klinkt dit topic alsof je stiekem dingen hebt gekeken, die het daglicht niet kunnen verdragen? Hopelijk was het binnen de grenzen van de grondwet. 😉

Maar je mag ons wel geloven. Niemand, op een provider na, kan een ip-adres koppelen aan een huisadres. Als een provider het wilt opzoeken, dan heeft dat te maken met een strafrechtelijk onderzoek i.s.m. justitie. 

Haha nou absoluut!! Het is in de persoonlijke sfeer en absoluut niks strafbaars, niks voor mij.... 

Bedankt voor je/jullie reactie!


Mijn advies: Maak je geen zorgen, en ga lekker verder met genieten van je dag! 😊


Mijn advies: Maak je geen zorgen, en ga lekker verder met genieten van je dag! 😊

Dankje!! Mooi advies,  ga ik doen! Voor jou ook een fijne dag verder!!


 

Waarom klinkt dit topic alsof je stiekem dingen hebt gekeken, die het daglicht niet kunnen verdragen? Hopelijk was het binnen de grenzen van de grondwet. 😉

Maar je mag ons wel geloven. Niemand, op een provider na, kan een ip-adres koppelen aan een huisadres. Als een provider het wilt opzoeken, dan heeft dat te maken met een strafrechtelijk onderzoek i.s.m. justitie. 

In een ideale wereld heb je gelijk. en ja met puur een enkel website bezoek heeft iemand nog te weinig informatie om je te vinden. Maar we bezoeken niet alleen 1 website met ons ip adres. 

Zodra iemand toegang heeft tot meerdere sets van gegevens kan hij wel dingen gaan combineren. Zodra hij bijvoorbeeld de beschikking heeft over een database van een webwinkel waar je wat besteld hebt gelekt word is de kans een stuk groter (en ja die data is gewoon te kopen jammer genoeg). Zodra je met de persoon in kwestie een keer in een zelfde game zit is je gamer-tag te koppelen aan je ip adres en mogelijk dat je die wel vaker ergens gebruikt hebt zodat daar weer wat extra informatie verzameld word. 

Het is niet voor niets dat een IP adres in veel gevallen toch als persoonsgegeven word beschouwd onder de AVG/GDPR wetgeving. 

Dit is niet om je je weer zorgen te laten maken @123k want bovenstaande is nog steeds niet iets wat een “normaal” persoon die “goed is met computers” zomaar tot zijn beschikking heeft en of doet. Hiervoor zal die persoon minimaal de neiging hebben tot minder legale activiteiten. Want je zit dan al heel dicht tot het overtreden van de privacy wetgeving (als je er al niet overheen gaat).  

Dus nee het is niet heel waarschijnlijk en je hoeft je niet meteen zorgen te maken. In mijn persoonlijke ervaring zijn mensen die “goed met computers” genoemd worden meestal niet zo goed als dat gedacht word. maar het is niet onmogelijk. 

 


 

Waarom klinkt dit topic alsof je stiekem dingen hebt gekeken, die het daglicht niet kunnen verdragen? Hopelijk was het binnen de grenzen van de grondwet. 😉

Maar je mag ons wel geloven. Niemand, op een provider na, kan een ip-adres koppelen aan een huisadres. Als een provider het wilt opzoeken, dan heeft dat te maken met een strafrechtelijk onderzoek i.s.m. justitie. 

In een ideale wereld heb je gelijk. en ja met puur een enkel website bezoek heeft iemand nog te weinig informatie om je te vinden. Maar we bezoeken niet alleen 1 website met ons ip adres. 

Zodra iemand toegang heeft tot meerdere sets van gegevens kan hij wel dingen gaan combineren. Zodra hij bijvoorbeeld de beschikking heeft over een database van een webwinkel waar je wat besteld hebt gelekt word is de kans een stuk groter (en ja die data is gewoon te kopen jammer genoeg). Zodra je met de persoon in kwestie een keer in een zelfde game zit is je gamer-tag te koppelen aan je ip adres en mogelijk dat je die wel vaker ergens gebruikt hebt zodat daar weer wat extra informatie verzameld word. 

Het is niet voor niets dat een IP adres in veel gevallen toch als persoonsgegeven word beschouwd onder de AVG/GDPR wetgeving. 

Dit is niet om je je weer zorgen te laten maken @123k want bovenstaande is nog steeds niet iets wat een “normaal” persoon die “goed is met computers” zomaar tot zijn beschikking heeft en of doet. Hiervoor zal die persoon minimaal de neiging hebben tot minder legale activiteiten. Want je zit dan al heel dicht tot het overtreden van de privacy wetgeving (als je er al niet overheen gaat).  

Dus nee het is niet heel waarschijnlijk en je hoeft je niet meteen zorgen te maken. In mijn persoonlijke ervaring zijn mensen die “goed met computers” genoemd worden meestal niet zo goed als dat gedacht word. maar het is niet onmogelijk. 

 

Ik weet niet of ik heel blij wordt van dit bericht haha  was net gerustgesteld....


Nee dat snap ik, maar ik vond de “wees gerust het kan niet”  berichten een beetje kort door de bocht.

Hoewel ik het voor 97% eens ben met het “wees gerust” gedeelte is die laatste 3% omdat “het kan niet” gedeelte niet waar is. Het is niet iets wat je zo even doet/kan maar als je genoeg toegang hebt tot (al dan niet minder legale) informatie bronnen kun je heel ver komen.


Nee dat snap ik, maar ik vond de “wees gerust het kan niet”  berichten een beetje kort door de bocht.

Hoewel ik het voor 97% eens ben met het “wees gerust” gedeelte is die laatste 3% omdat “het kan niet” gedeelte niet waar is. Het is niet iets wat je zo even doet/kan maar als je genoeg toegang hebt tot (al dan niet minder legale) informatie bronnen kun je heel ver komen.

Thanks!!