Skip to main content
Beantwoord

Alsnog nummerbehoud aanvragen naar bestaand abonnement

• April 2, 2026
  • 7 reacties
  • 44 keer bekeken

Hallo,

Ik heb onlangs een nieuw sim only abonnement bij KPN afgesloten, maar daarbij geen nummerbehoud aangevraagd. 

Nu heb ik daar achteraf toch spijt van en wil ik graag mijn oude nummer alsnog laten overzetten.

ik zag in andere posts/topics dat dit mogelijk is via deze weg. Zou iemand mij daarbij kunnen helpen? Het nummer dat ik wil laten overzetten is nog gewoon actief bij een andere provider.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@TvdHoef 

Je kunt het ook regelen via de telefonische klantenservice.
Bel hiervoor naar 0800-0402 of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag nummerbehoud.

Je kunt bovenstaande, wat ik in mijn vorige reactie aan je schreef, dan ook telefonisch regelen met een medewerker die je te spreken krijgt.
Bijvoorbeeld tijdens een pauze of een ander moment.

Zorg dat het 06-nummer bij je vorige provider aan hebt staan, want daarop krijg je een verificatie sms, die je dan aan de medewerker dient door te geven, tijdens de aanvraag voor nummerbehoud achteraf.
Hiermee wordt gecontroleerd dat het 06-nummer dat je naar KPN wilt overzetten, daadwerkelijk van jouw is.

Vandaar dat het ook niet via de community geregeld kan worden, maar bij een KPN winkel of via de telefonische klantenservice van KPN.

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@TvdHoef 

Welkom op de community van KPN.

Nummerbehoud achteraf (zoals het zo mooi heet) kun je direct regelen in een KPN Winkel bij jouw in de buurt, geef wel duidelijk aan dat het om nummerbehoud achteraf gaat en dat je jouw vertrouwde 06-nummer vanuit de andere provider op je huidige KPN mobiel abonnement wilt hebben.

Dus als je het morgen even regelt bij een KPN Winkel, komt het helemaal goed.
Kies bij nummerbehoud voor direct overzetten naar KPN, dan zal je 06-nummer volgende week al overgezet kunnen worden, in sommige gevallen (heb ik zelf meegemaakt) gebeurd het zelfs binnen een half uur, maar dan moet je veel geluk hebben.
Normaal staat daar 3 werkdagen voor!

Goed dat het abonnement bij je andere provider nog actief is, want dat is namelijk een belangrijke voorwaarden bij nummerbehoud.

Neem wel je geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN Winkel!!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 2, 2026

Bedankt voor de informatie ​@Michel.uit.Arnhem!

De reden dat ik het via deze weg probeer is omdat het voor mij lastig is een winkel te bezoeken i.v.m. mijn werktijden en -locatie.

Ik had gehoopt dat een medewerker dit hier op kan pakken en voor mij in gang kan zetten, zoals ik zag in andere topics op het forum. Mocht dat niet mogelijk zijn dan bel ik morgen even om te informeren 😄

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@TvdHoef 

Je kunt het ook regelen via de telefonische klantenservice.
Bel hiervoor naar 0800-0402 of 1200 vanaf je KPN mobiele aansluiting.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag nummerbehoud.

Je kunt bovenstaande, wat ik in mijn vorige reactie aan je schreef, dan ook telefonisch regelen met een medewerker die je te spreken krijgt.
Bijvoorbeeld tijdens een pauze of een ander moment.

Zorg dat het 06-nummer bij je vorige provider aan hebt staan, want daarop krijg je een verificatie sms, die je dan aan de medewerker dient door te geven, tijdens de aanvraag voor nummerbehoud achteraf.
Hiermee wordt gecontroleerd dat het 06-nummer dat je naar KPN wilt overzetten, daadwerkelijk van jouw is.

Vandaar dat het ook niet via de community geregeld kan worden, maar bij een KPN winkel of via de telefonische klantenservice van KPN.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@TvdHoef 

Is het je inmiddels gelukt, om nummerbehoud achteraf aan te vragen?
Heb je dat via de telefonische klantenservice gedaan of bij een KPN winkel?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 3, 2026

Ik heb het telefonisch via de klantenservice kunnen regelen. Ik hang toevallig net op!

Nogmaals bedankt voor het meedenken en voor alle hulp 😄

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@TvdHoef 

Fijn dat nummerbehoud voor je is geregeld, en je binnenkort weer bereikbaar bent op je eigen vertrouwde 06-nummer.

Ik heb je daarbij graag geholpen!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@TvdHoef, welkom als klant bij KPN Mobiel. Fijn om te lezen dat het allemaal gelukt is met nummerbehoud.