Skip to main content
Beantwoord

Alternatieven voor het per 1 januari stoppen van de voicemail app?

• December 26, 2025
  • 5 reacties
  • 123 keer bekeken

Goedemiddag, 

Voicemail is voor mij als uitvaartbegeleider enorm belangrijk. Kan ik na 1 januari via een rinkelnotificatie meldingen ontvangen zoals bij Vodafone? 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Anja uitvaartzorg. Welkom op de KPN Community! Ik kan mij voorstellen dat de functies van de Visual Voicemail app erg handig waren voor je als ondernemer. We gaan nu weer terug naar de oude vertrouwde werking van de voicemail en dan kun je gelukkig ook nog steeds een notificatie ontvangen als er iets ingesproken is. Dat doe je op de volgende manier: 

Een notificatie bij voicemail is het bericht of melding dat je ontvangt zodra iemand een voicemail heeft ingesproken op je nummer.

1. Bel 1233 als je in Nederland bent. In het buitenland bel je +31 6 12001233
  2. Ga naar het hoofdmenu
  3. Toets 2 voor 'Instellingen'
  4. Toets 4 voor 'Notificatie'
  5. Toets 1 voor 'Notificatie-instellingen'

Laat maar weten of dit geholpen heeft of dat je nog vragen hebt! 

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 26, 2025

Nee. Je ziet onbeantwoorde gesprekken. Aan de hand daarvan kun je 1233 bellen om berichten te beluisteren. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 26, 2025

Hallo ​@Anja uitvaartzorg ,

Met een iPhone blijf je dezelfde mogelijkheden hebben. iOS heeft Visual VoiceMail ingebouwd in hun eigen Telefoon app. Daar verandert dus niets aan.

Vanaf 1 januari 2026 kan je (ook met een Android) je voicemail afluisteren en beheren via ‘1233’, of vanuit het buitenland via '+31 6 12001233’.

Meer info over het instellen en beluisteren van je voicemail kan je op de site lezen: Voicemail instellen en beluisteren.

bron:

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 29, 2025

Hoi ​@Anja uitvaartzorg. Welkom op de KPN Community! Ik kan mij voorstellen dat de functies van de Visual Voicemail app erg handig waren voor je als ondernemer. We gaan nu weer terug naar de oude vertrouwde werking van de voicemail en dan kun je gelukkig ook nog steeds een notificatie ontvangen als er iets ingesproken is. Dat doe je op de volgende manier: 

Een notificatie bij voicemail is het bericht of melding dat je ontvangt zodra iemand een voicemail heeft ingesproken op je nummer.

1. Bel 1233 als je in Nederland bent. In het buitenland bel je +31 6 12001233
  2. Ga naar het hoofdmenu
  3. Toets 2 voor 'Instellingen'
  4. Toets 4 voor 'Notificatie'
  5. Toets 1 voor 'Notificatie-instellingen'

Laat maar weten of dit geholpen heeft of dat je nog vragen hebt! 

Dag ​@Arjan van KPN, dank voor je reactie, Houdt dit in dat ik ook weer een beltoon kan installeren als notificatie? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

De notificatie wordt als SMS verstuurd naar je nummer. Het hangt dan van je telefoon en de mogelijkheden daarvan of je dan een geluid kunt afspelen bij specifieke SMS’jes.