Skip to main content
Beantwoord

Altijd minder bereik dan andere KPN klanten

  • 8 August 2024
  • 22 reacties
  • 222 keer bekeken

Goedenavond!

Bij voorbaat excuses als ik iets niet volgens de regels zou doen. Dit is mijn eerste topic hier en ik kan geen eerdere vraag over dit onderwerp vinden.

 

ik heb een vreemd probleem waar ook de klantenservice van KPN mij niet bij kan helpen. Zolang ik me kan heugen ben ik al mobiel klant bij KPN en gebruik ik al iPhones (momenteel de iPhone 13, daarvoor de 12). Ook zolang ik me kan heugen heb ik minder bereik (data en bellen) dan andere KPN-klanten met een iPhone op dezelfde plek. Is mijn vader bijvoorbeeld bij mij thuis met dezelfde iPhone en eveneens KPN heeft hij zo 2 streepjes meer dan ik.

 

Ik ervaar vooral op drukkere plekken veel problemen met data. Vorige maand bij het concert van Taylor in de Arena moest ik bijvoorbeeld een kilometer van de boulevard vandaan lopen voordat ik kon inloggen in de Ticketmaster-app. Anderen om me heen hadden nergens last van. Of van de week even Olympische Spelen streamen langs de tennisbaan: mij lukte het niet en andere KPN-klanten naast mij wel.

En dat ervaar ik dan al jarenlang op de meest uiteenlopende plekken. Uiteraard heb ik zelf al van alles geprobeerd: nieuwe simkaart en daarna nog eens van die tweede simkaart over op eSim: geen verschil. Verhuisd (niet om die reden): nog steeds slecht bereik thuis en visite niet. Ook heb ik de settings van KPN letterlijk overgenomen, netwerksettings gereset en in het verleden telefoons volledig clean geïnstalleerd om niets verkeerds mee te nemen naar een nieuwe telefoon (nu lukt me dat niet meer vanwege de koppeling met m’n Apple Watch, dan zou er van alles verloren gaan).

Zoals gezegd kan de klantenservice (meerdere medewerkers) me niet helpen. Ze wijzen wel op een actueel probleem dat momenteel speelt, maar mijn probleem is er al jaren langer.

Weet hier iemand misschien een mogelijke oplossing? Alvast bedankt!

Wat een raar probleem!

Gebruik je altijd een hoesje? En is dat een echt Apple hoesje of troep van zo'n Chinese webshop of de Action? Want het klinkt alsof er signaal afgeschermd wordt.

Nota Bene. Gebruik je thuis niet sowieso wifi? Voor internet maar ook voor bellen/sms via '’bellen via wifi'’.

Dan nog kan ontvangst wel eens 1 streepje schelen met gelijke toestellen op zelfde plek, maar 2….. apart. En dat altijd met al je toestellen tot nu.


Gebruik je altijd een hoesje? En is dat een echt Apple hoesje of troep van zo'n Chinese webshop of de Action? Want het klinkt alsof er signaal afgeschermd wordt.

Ik heb dit hoesje, niet iets wat heel erg afschermt zou je denken? https://www.bol.com/nl/p/trendybescherming-hoesje-geschikt-voor-iphone-13-transparant-shockproof/9300000053187652?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
 

Ik gebruik thuis inderdaad wifi, maar wanneer ik het verschil met bezoekers wil testen zet ik hem op 5G. “Bellen via wifi” ken ik overigens niet, zal me daar morgen even in inlezen.

Dank voor je reactie!

 


Hi @Rudi29, wat een vervelend issue om te hebben. 

Je doet helemaal niets tegen de huisregels in hoor, dus geen zorgen. Ik kan het eerlijk gezegd niet plaatsen als je op precies dezelfde locatie 2 strepen minder bereik hebt dat iemand anders met een KPN abonnement. Ik moest ook gelijk aan je hoesje denken, je merkt ook geen verschil als je deze niet om hebt? Het ligt ook niet aan je simkaart, want je bent nu dus over op e-sim als ik het goed lees? Is er bij ons ook een melding aangemaakt hiervoor voor de technische afdeling?

 En nog even voor de zekerheid, de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld heb je als volgt gedaan? Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Ik hoor graag van je. 


Hi @Rudi29, wat een vervelend issue om te hebben. 

Je doet helemaal niets tegen de huisregels in hoor, dus geen zorgen. Ik kan het eerlijk gezegd niet plaatsen als je op precies dezelfde locatie 2 strepen minder bereik hebt dat iemand anders met een KPN abonnement. Ik moest ook gelijk aan je hoesje denken, je merkt ook geen verschil als je deze niet om hebt? Het ligt ook niet aan je simkaart, want je bent nu dus over op e-sim als ik het goed lees? Is er bij ons ook een melding aangemaakt hiervoor voor de technische afdeling?

 En nog even voor de zekerheid, de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld heb je als volgt gedaan? Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Ik hoor graag van je. 

Het hoesje maakt inderdaad geen verschil. Die ik nu heb is heel dun en bij voorgaande toestellen (waarmee ik het probleem ook al had) had ik officiële Apple-hoesjes.

Die instellingen heb ik inderdaad al vaak gereset en in het verleden zelfs telefoon clean geïnstalleerd.

Gisteren bij het station naast de Amsterdam Arena merkte ik het opnieuw: om me heen zag ik allemaal mensen moeiteloos internetten en ik kon vrijwel niets.


Hi @Rudi29, wat een vervelend issue om te hebben. 

Je doet helemaal niets tegen de huisregels in hoor, dus geen zorgen. Ik kan het eerlijk gezegd niet plaatsen als je op precies dezelfde locatie 2 strepen minder bereik hebt dat iemand anders met een KPN abonnement. Ik moest ook gelijk aan je hoesje denken, je merkt ook geen verschil als je deze niet om hebt? Het ligt ook niet aan je simkaart, want je bent nu dus over op e-sim als ik het goed lees? Is er bij ons ook een melding aangemaakt hiervoor voor de technische afdeling?

 En nog even voor de zekerheid, de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld heb je als volgt gedaan? Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Ik hoor graag van je. 

PS. Ik heb 9 juli inderdaad een casus aangemaakt bij de technische afdeling, maar daar gaan ze waarschijnlijk niet actief iets mee doen zei een klantenservicemedewerker vorige week.


PS. Ik heb 9 juli inderdaad een casus aangemaakt bij de technische afdeling, maar daar gaan ze waarschijnlijk niet actief iets mee doen zei een klantenservicemedewerker vorige week.

Dit verbaast mij. Mag ik meekijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


 

PS. Ik heb 9 juli inderdaad een casus aangemaakt bij de technische afdeling, maar daar gaan ze waarschijnlijk niet actief iets mee doen zei een klantenservicemedewerker vorige week.

Dit verbaast mij. Mag ik meekijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik heb het ingevuld. De laatste medewerker vertelde dat ik n.a.v. mijn vraag op een soort lijst ben gezet om relevante informatie te verzamelen n.a.v. een actueel probleem met bereikbaarheid (mogelijk door een foute softwareupdate). Alleen heb ik meerdere malen aangegeven dat dát niet mijn probleem is, omdat dat van mij al jaren speelt. Op mijn werkelijke probleem wordt geen actie ondernomen omdat het probleem niet herkend wordt.

 

Hij gaf alleen een heel omslachtige workaround aan die voor mij niet redelijkerwijs te doen is. Kwam volgems mij neer op: afwachten tot mijn abonnement is verlopen, dan opzeggen, abo nemen van een maand bij een andere provider, die opzeggen, nieuw abo bij KPN nemen en dan oude nummer laten overzetten…


Nee, dit is voor jou niet van toepassing. Zou je voor mij in ieder geval een aantal locaties specifiek (het liefst 3 of 4) willen aangeven waar je dit hebt ervaren met andere KPN klanten om je heen? Dit zodat ik ook mee kan nemen, hoe uitgebreider de melding hoe beter ze kunnen inschatten waar het aan zou kunnen liggen. 


PS. Ik heb 9 juli inderdaad een casus aangemaakt bij de technische afdeling, maar daar gaan ze waarschijnlijk niet actief iets mee doen zei een klantenservicemedewerker vorige week.

Dit verbaast mij. Mag ik meekijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

I.v.m. herleidbaarheid via PM doorgegeven.


Vervelend dit @Rudi29 

Ik zou ook als suggestie willen geven om eens naar een telefoonwinkel te gaan. Misschien dat die nog iets kunnen vinden dat wellicht niet goed staat.


PS. Ik heb 9 juli inderdaad een casus aangemaakt bij de technische afdeling, maar daar gaan ze waarschijnlijk niet actief iets mee doen zei een klantenservicemedewerker vorige week.

Dit verbaast mij. Mag ik meekijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

I.v.m. herleidbaarheid via PM doorgegeven.

Moet echt in je profiel. Ook i.v.m. toekomstige vragen. (Ongevraagde) PM's worden door de kpn moderators niet gelezen.

Je profiel invullen (kan alleen door jezelf en de moderators gelezen worden):

https://community.kpn.com/settings/profile (afgeschermd)


*Verwijderd.


PS. Ik heb 9 juli inderdaad een casus aangemaakt bij de technische afdeling, maar daar gaan ze waarschijnlijk niet actief iets mee doen zei een klantenservicemedewerker vorige week.

Dit verbaast mij. Mag ik meekijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

I.v.m. herleidbaarheid via PM doorgegeven.

Moet echt in je profiel. Ook i.v.m. toekomstige vragen. (Ongevraagde) PM's worden door de kpn moderators niet gelezen.

Je profiel invullen (kan alleen door jezelf en de moderators gelezen worden):

https://community.kpn.com/settings/profile (afgeschermd)

Ik lette niet op en quotte verkeerd. Ging om de opmerking van locaties van Alex. Ik ga hier niet openbaar locaties vermelden waar ik privédingen doe.


PS. Ik heb 9 juli inderdaad een casus aangemaakt bij de technische afdeling, maar daar gaan ze waarschijnlijk niet actief iets mee doen zei een klantenservicemedewerker vorige week.

Dit verbaast mij. Mag ik meekijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

I.v.m. herleidbaarheid via PM doorgegeven.

Moet echt in je profiel. Ook i.v.m. toekomstige vragen. (Ongevraagde) PM's worden door de kpn moderators niet gelezen.

Je profiel invullen (kan alleen door jezelf en de moderators gelezen worden):

https://community.kpn.com/settings/profile (afgeschermd)

Deze probeerde ik te quoten; via PM beantwoord.


Dankjewel voor je gegevens. Ik zie dat er in het verleden ook een melding is aangemaakt voor onze technische afdeling. Mag ik weten wat daaruit is gekomen? Konden ze toen geen oorzaak vinden? 


Dankjewel voor je gegevens. Ik zie dat er in het verleden ook een melding is aangemaakt voor onze technische afdeling. Mag ik weten wat daaruit is gekomen? Konden ze toen geen oorzaak vinden? 

Over welke periode gaat dit?


Begin juli, zie ik dit verkeerd? Of was dat toch een andere issue?


Begin juli, zie ik dit verkeerd? Of was dat toch een andere issue?

Begin juli heb ik dit issue ingediend inderdaad. En resultaat daarvan is dat ik op die lijst voor dat actuele probleem ben gekomen (wat bij mij niet aan de orde is). Verder heeft het niets opgeleverd en heb ik ook geen terugkoppeling gehad.


Duidelijk, ik heb een nieuwe melding voor je aangemaakt met een duidelijke uitleg. Er wordt contact met je opgenomen, ik verwacht binnen 7 werkdagen. 


Duidelijk, ik heb een nieuwe melding voor je aangemaakt met een duidelijke uitleg. Er wordt contact met je opgenomen, ik verwacht binnen 7 werkdagen. 

Dank je!


Duidelijk, ik heb een nieuwe melding voor je aangemaakt met een duidelijke uitleg. Er wordt contact met je opgenomen, ik verwacht binnen 7 werkdagen. 

Nog steeds niets gehoord helaas.


Hi Rudi, ik zie dat de melding nog open en in onderzoek is. Ik heb mij ook vergist in de doorlooptijd van 7 dagen, het is nu drukker dan normaal. Nog hele even geduld alsjeblieft, het is wél in behandeling en niet gesloten. 


Reageer