Skip to main content

Goedenavond!

Bij voorbaat excuses als ik iets niet volgens de regels zou doen. Dit is mijn eerste topic hier en ik kan geen eerdere vraag over dit onderwerp vinden.

ik heb een vreemd probleem waar ook de klantenservice van KPN mij niet bij kan helpen. Zolang ik me kan heugen ben ik al mobiel klant bij KPN en gebruik ik al iPhones (momenteel de iPhone 13, daarvoor de 12). Ook zolang ik me kan heugen heb ik minder bereik (data en bellen) dan andere KPN-klanten met een iPhone op dezelfde plek. Is mijn vader bijvoorbeeld bij mij thuis met dezelfde iPhone en eveneens KPN heeft hij zo 2 streepjes meer dan ik.

Ik ervaar vooral op drukkere plekken veel problemen met data. Vorige maand bij het concert van Taylor in de Arena moest ik bijvoorbeeld een kilometer van de boulevard vandaan lopen voordat ik kon inloggen in de Ticketmaster-app. Anderen om me heen hadden nergens last van. Of van de week even Olympische Spelen streamen langs de tennisbaan: mij lukte het niet en andere KPN-klanten naast mij wel.

En dat ervaar ik dan al jarenlang op de meest uiteenlopende plekken. Uiteraard heb ik zelf al van alles geprobeerd: nieuwe simkaart en daarna nog eens van die tweede simkaart over op eSim: geen verschil. Verhuisd (niet om die reden): nog steeds slecht bereik thuis en visite niet. Ook heb ik de settings van KPN letterlijk overgenomen, netwerksettings gereset en in het verleden telefoons volledig clean geïnstalleerd om niets verkeerds mee te nemen naar een nieuwe telefoon (nu lukt me dat niet meer vanwege de koppeling met m’n Apple Watch, dan zou er van alles verloren gaan).

Zoals gezegd kan de klantenservice (meerdere medewerkers) me niet helpen. Ze wijzen wel op een actueel probleem dat momenteel speelt, maar mijn probleem is er al jaren langer.

Weet hier iemand misschien een mogelijke oplossing? Alvast bedankt!

Hi Rudi, ik heb dit hier van alle kanten laten onderzoeken. We kunnen hier echter geen enkele oorzaak vinden waarom dit bij jou gebeurt. Je hebt namelijk meerdere toestellen geprobeerd en dit gebeurt eigenlijk overal dus niet alleen bij een bepaalde zendmast. Ontzettend vreemd dus. 

Wat we als laatste kunnen proberen is om nogmaals een fysieke simkaart voor je te bestellen om te kijken of het daarmee weer goed werkt. Zou je dat nog willen proberen?

Hi Rudi, ik heb dit hier van alle kanten laten onderzoeken. We kunnen hier echter geen enkele oorzaak vinden waarom dit bij jou gebeurt. Je hebt namelijk meerdere toestellen geprobeerd en dit gebeurt eigenlijk overal dus niet alleen bij een bepaalde zendmast. Ontzetten vreemd dus. 

Wat we als laatste kunnen proberen is om nogmaals een fysieke simkaart voor je te bestellen om te kijken of het daarmee weer goed werkt. Zou je dat nog willen proberen?

Hoi Alex. Begrijp ik. Wat ik alleen vreemd blijf vinden is dat er dan keer op keer helemaal niet gereageerd wordt (niet jij, maar je collega’s). Ook als het antwoord onbekend is, is het toch wel zo netjes om een mail even te beantwoorden?

De simkaart is het proberen waard, dus graag. Dank je.

@Rudi29 

Ik zit even mee te denken. Daarom deze vraag. 

Gebruik je op je iPhone misschien een vpn?

Als je naar deze website gaat https://www.ipaddress.my/ kun je dan zien of het ip adres van kpn is? Als dit niet kpn is dan gebruik je waarschijnlijk een vpn. Wel zorgen dat je iPhone verbonden is met het mobiele netwerk en niet op wifi zit.

@Rudi29 

Ik zit even mee te denken. Daarom deze vraag. 

Gebruik je op je iPhone misschien een vpn?

Als je naar deze website gaat https://www.ipaddress.my/ kun je dan zien of het ip adres van kpn is? Als dit niet kpn is dan gebruik je waarschijnlijk een vpn. Wel zorgen dat je iPhone verbonden is met het mobiele netwerk en niet op wifi zit.

Dank voor het meedenken, maar ik gebruik nooit vpn’s en zie het IP van KPN via die link.

Hoi Alex. Begrijp ik. Wat ik alleen vreemd blijf vinden is dat er dan keer op keer helemaal niet gereageerd wordt (niet jij, maar je collega’s). Ook als het antwoord onbekend is, is het toch wel zo netjes om een mail even te beantwoorden?

Excuus! Dit komt door mijn toedoen. Ik heb ongeveer iedereen en hun zakelijke familie aangesproken die hiermee te maken hadden in de hoop dat we iets konden vinden. De reacties heb ik zelf gekregen maar jij niet. 

Er is een nieuwe simkaart onderweg. 

Excuus! Dit komt door mijn toedoen. Ik heb ongeveer iedereen en hun zakelijke familie aangesproken die hiermee te maken hadden in de hoop dat we iets konden vinden. De reacties heb ik zelf gekregen maar jij niet. 

Er is een nieuwe simkaart onderweg. 

Dubbel dank dan!

Reageer