Skip to main content

Is het ongedaan maken van een annulering van een abonnement met verlenging onmogelijk?

Ook als dit op basis door verkeerd verstrekte informatie door een KPN medewerker gedaan is?

Waar kan ik hiermee nog meer terecht, want via de klantenservice schiet het echt niet op… Wie kan mij helpen want ik weet het echt niet meer.

 

Admin: beide topics samengevoegd en dubbele reacties verwijderd i.v..m duidelijkheid 

Alweer de dupe geworden door te handelen op basis van verkeerde uitleg/advies KPN medewerkers. Eerst hebben wij een aantal maanden geleden een hele hoop gedoe gehad met tv/internet en daardoor weken lang zonder internet en tv gezeten, toen alweer gedoe met het afsluiten van een abbo voor mijn man en nu dit weer….. 
Zou het ook een keertje in 1x goed kunnen gaan zonder complicaties? Ik vind het overigens best knap van mijzelf dat ik nog steeds het geduld kan opbrengen om uren lang te bellen, chatten en vooral te wachten……. Maar goed dat ter zijde. Waar het nu overgaat is het volgende;

 

Ik heb dus mijn abonnement verlengt met een nieuw toestel en gekozen om een deel al af te lossen (€480,-) en de rest betaal ik gedurende 1 jaar af, dus €20 voor het toestel per maand.  
(Gsm €720 krediet €240 direct betalen €480 rest per maand 1 jaar lang €20)

Nu heeft mijn man slecht 2 dagen later precies hetzelfde abonnement afgesloten met het zelfde toestel (dit ging ook niet van een leien dakje, pas na 3 pogingen gelukt🤔) ook voor 1 jaar een nieuw abonnement afgesloten. En hij hoefde maar €432 voor het toestel te betalen en de rest dan per maand gedurende 1 jaar. Hij koos ook om €20,- per maand af te lossen.  
(Gsm €672 krediet €240 direct betalen €432 rest per maand 1 jaar lang €20)

Dat is een verschil van €48 euro die ik nu meer heb moeten betalen met exact hetzelfde abonnement en toestel (iPhone 11 64 gb).🙄🤨

Blijkt dus dat er 2 dagen later een korting op het toestel zat. 

Daarover dus contact gehad met een medewerker. En deze adviseerde mij om eerst een klacht in te dienen om die €48 in mindering te brengen op mijn eerst volgende factuur en als dat dan niet geaccepteerd zou worden dan gebruik te maken van mijn 14 dagen annuleringsrecht. Zo gezegd, zo gedaan.
Maar al snel kreeg ik te horen dat de korting inderdaad niet in mindering gebracht kon worden. Dat gaat helaas niet mevrouw, kreeg ik meteen te horen. Ik kan wel voor u annuleren en dan kunt u binnen enkele uren de verlenging opnieuw aanvragen via “mijn kpn”. Waarop ik heel nadrukkelijk vroeg: Ik hoef dan toch niet het toestel terug te sturen? Want anders ga ik dit niet doen hoor! Nee mevrouw, u hoeft alleen maar de verlenging opnieuw aan te vragen en dan komt het allemaal goed!  

Nou niet dus! Meteen kwam de mail binnen dat mijn verlenging geannuleerd was en dat ik het toestel binnen 14 dagen retour moet sturen. 
Dus meteen maar weer gebeld en deze medewerker gaf meteen aan dat dit verkeerd toegezegd is en dat het toestel inderdaad eerst retour moet en dan kan ik pas mijn verlenging opnieuw aanvragen. 
Toen gaf ik aan dan maak het maar ongedaan dan neem ik die korting wel voor lief. 
De medewerker gaf aan dat ik niet de dupe hoefde te worden van de door collega verkeerd verstrekte informatie en ging er alles aan doen om de annulering ongedaan te maken. Tijdje in de wacht gezet en vervolgens kwam de medewerker met de mededeling dat ik later in de avond of de volgende ochtend even terug moest bellen omdat het allemaal nog niet zichtbaar was in het systeem en dat het daarom nu nog niet doorgezet kon worden. Hij zou er een notitie van maken zodat als ik belde de andere medewerker wist wat er gaande was.

Nou ik vanmorgen dus gebeld. Maar deze medewerker kan helemaal niets voor mij doen en vroeg zich ook af hoe ik hierbij kwam. Er stond inderdaad een notitie bij maar dit was echt niet mogelijk hoor. De telefoon zou toch echt retour moeten. Na een hoop heen en weer ge-e-mail en gechat door deze medewerker en vervolgens ruim 1 uur en 18 minuten lang aan de lijn gehangen te hebben ben ik geen steek verder gekomen. Nu heeft deze medewerker de medewerker die ik gisteren aan de lijn had uiteindelijk een mail gestuurd of deze mij zo spoedig mogelijk kan bellen en dat hij het dan voor mij maar in orde moet maken. Zoals medewerker aangaf; als hij denkt dat wel te kunnen dan mag hij dat ook gaan doen.

 

Ik ga niet mijn toestel terug sturen. KPN jullie lossen het maar op. Het kan niet zo zijn dat ik alweer de dupe ben door verkeerde toezeggingen. 
 

Het zal mij benieuwen hoe dit weer gaat aflopen...
 

 


Halo @Mik84 ,

Als een annulering geannuleerd is, dan sta je toch eigenlijk weer op het punt dat het abonnement verlengd is.  Als je dat wilt, zie ik geen probleem. Of wil je de inhoud van het abonnement weer wijzigen?

Als je hier op  het forum jouw forumprofiel vult, dan kan een moderator met jou meekijken.   


Mooi, ik zie dat het forumprofiel nu gevuld is. Er komt hier vanzelf een moderator langs. Dat kan enkele dagen duren. 


Het ging om een korting die ik niet had gekregen. En een medewerker adviseerde mij om eerst een klacht in te dienen om die €48 in mindering te brengen op mijn eerst volgende factuur en als dat dan niet geaccepteerd zou worden dan gebruik te maken van mijn 14 dagen annuleringsrecht. 

Ik kreeg na het indienen van de klacht te horen dat de korting inderdaad niet in mindering gebracht kon worden. Want dat deden ze niet. Ik kan wel voor u annuleren en dan kunt u binnen enkele uren de verlenging opnieuw aanvragen via “mijn kpn”. zei de betreffende medewerker tegen mij. Waarop ik toen heel nadrukkelijk vroeg: Ik hoef dan toch niet het toestel terug te sturen? Want anders ga ik dit niet doen hoor! Nee echt niet mevrouw, u hoeft alleen maar de verlenging opnieuw aan te vragen en dan komt het allemaal goed!  

Nou niet dus! Meteen kwam de mail binnen dat mijn verlenging geannuleerd was en dat ik het toestel binnen 14 dagen retour moet sturen. 
Dus meteen maar weer gebeld en deze medewerker gaf meteen aan dat dit verkeerd toegezegd is en dat het toestel inderdaad eerst retour moet en dan kan ik pas mijn verlenging opnieuw aanvragen. 
Toen gaf ik aan dan maak het maar ongedaan dan neem ik die korting wel voor lief. 
De medewerker gaf aan dat ik niet de dupe hoefde te worden van de door collega verkeerd verstrekte informatie en ging er alles aan doen om de annulering ongedaan te maken. Tijdje in de wacht gezet en vervolgens kwam de medewerker met de mededeling dat ik later in de avond of de volgende ochtend even terug moest bellen omdat het allemaal nog niet zichtbaar was in het systeem en dat het daarom nu nog niet doorgezet kon worden. Hij zou er een notitie van maken zodat als ik belde de andere medewerker wist wat er gaande was. Volgende ochtend weer gebeld maar niemand kon mij helpen en het was ook allemaal onmogelijk…. 
 

Tot op heden veel telefoontjes verder en nog steeds is mijn probleem niet opgelost. Ook ben ik nog steeds niet teruggebeld zoals men ook beloofde. Telefoon terug sturen is echt geen optie. En ik vind ook niet dat ik de dupe hoef te worden door foutieve informatie verstrekt door die medewerker.


Mooi, ik zie dat het forumprofiel nu gevuld is. Er komt hier vanzelf een moderato langs. Dat kan enkele dagen duren. 

Oké. 👍🏽😉


Oeps, nu heb ik mijn bericht dubbel gepost! Sorry maar ik ben nog niet zo thuis op een forum….. 🙈🤭


Oeps, nu heb ik mijn bericht dubbel gepost! Sorry maar ik ben nog niet zo thuis op een forum….. 🙈🤭

Je kunt het bericht nog aanpassen door het klikken op de drie groene puntjes rechts onderin. 

Ik zie nu net dat je gisteren ook al een bericht had geplaatst. Dubbel plaatsen van berichten is niet de bedoeling. Je komt vanzelf aan de beurt. 


Oeps, nu heb ik mijn bericht dubbel gepost! Sorry maar ik ben nog niet zo thuis op een forum….. 🙈🤭

Je kunt het bericht nog aanpassen door het klikken op de drie groene puntjes rechts onderin. 

Ik zie nu net dat je gisteren ook al een bericht had geplaatst. Dubbel plaatsen van berichten is niet de bedoeling. Je komt vanzelf aan de beurt. 


klopt maar dat bericht moest aangepast worden maar dat gaat dus niet meer. En ik kan hem ook niet verwijderen…. 


Hoi @Mik84, welkom! Ik heb je beide topics samengevoegd en de ene dubbele reactie verwijderd zodat alles bij elkaar zit.

Je bent, wat betreft annuleren, inderdaad verkeerd voorgelicht. Zodra je annuleert moet het toestel ook teruggestuurd worden. Er is geen mogelijkheid voor ons om aan te geven dat we, met hetzelfde toestel, een nieuwe verlenging willen doen.

 

Ik heb voor je gekeken. Je hebt op 2 april verlengd, toestel heb je op 3 april ontvangen. Die verlenging is op 16 april geannuleerd. Die annulering staat nu nog open omdat we wachten op de terugkeer van het toestel. Je hebt nu dus twee opties; 1) het toestel terugsturen zodat de annulering voltooid kan worden. Je kunt vervolgens opnieuw verlengen als je wilt. Let er wel op dat die €48 extra korting alleen van toepassing is bij een abonnement van 10 of 20GB.  Als je dit wilt doen, stuur het toestel dan terug volgens de instructies die je per mail hebt ontvsangen.

Of 2) we kunnen de annulering annuleren. Je kunt het toestel dan behouden en je abonnement gaat lopen zoals eerder overeen gekomen. Als je hier voor wilt kiezen, geef het aan. Dan regel ik dit voor je.


Hoi @Mik84, welkom! Ik heb je beide topics samengevoegd en de ene dubbele reactie verwijderd zodat alles bij elkaar zit.

Je bent, wat betreft annuleren, inderdaad verkeerd voorgelicht. Zodra je annuleert moet het toestel ook teruggestuurd worden. Er is geen mogelijkheid voor ons om aan te geven dat we, met hetzelfde toestel, een nieuwe verlenging willen doen.

 

Ik heb voor je gekeken. Je hebt op 2 april verlengd, toestel heb je op 3 april ontvangen. Die verlenging is op 16 april geannuleerd. Die annulering staat nu nog open omdat we wachten op de terugkeer van het toestel. Je hebt nu dus twee opties; 1) het toestel terugsturen zodat de annulering voltooid kan worden. Je kunt vervolgens opnieuw verlengen als je wilt. Let er wel op dat die €48 extra korting alleen van toepassing is bij een abonnement van 10 of 20GB.  Als je dit wilt doen, stuur het toestel dan terug volgens de instructies die je per mail hebt ontvsangen.

Of 2) we kunnen de annulering annuleren. Je kunt het toestel dan behouden en je abonnement gaat lopen zoals eerder overeen gekomen. Als je hier voor wilt kiezen, geef het aan. Dan regel ik dit voor je.


Hoi Eric!

Bedankt voor je reactie. Ik wil graag optie 2. De annulering annuleren en het abonnement behouden. 
Heel fijn dat jij mij wel kan helpen! 👍🏽😃🙏🏽
 

Groetjes Kim


Goedemorgen @Erik_ krijg ik hier nog een bevestiging van als het gelukt is? Of kan ik er gewoon vanuit gaan als ik niets meer hoor dat het goed is?

Groetjes Kim


Goedemorgen, Kim, het is geregeld. Ik moest er even een collega bij betrekken, vandaar dat ik er gisteren nog niet gelijk op kon terugkomen. Maar het is nu geregeld, de annulering is geannuleerd. Je krijgt er geen aparte bevestiging van, dus dit bericht van mij geldt als je bevestiging. 


Goedemorgen, Kim, het is geregeld. Ik moest er even een collega bij betrekken, vandaar dat ik er gisteren nog niet gelijk op kon terugkomen. Maar het is nu geregeld, de annulering is geannuleerd. Je krijgt er geen aparte bevestiging van, dus dit bericht van mij geldt als je bevestiging. 

Hartelijk bedankt @Erik_ !👍🏽😉