Skip to main content
Antwoord

Anonieme sms en Flash sms op voorhand blokkeren op iPhone

• October 8, 2025
  • 1 reactie
  • 43 keer bekeken

Ik wil graag op voorhand alle flash maar óók anonieme inkomende berichten oftewel sms’jes blokkeren op mijn iPhone. Hoe kan ik dit doen?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo en welkom op de KPN Community ​@Nicole W Roos. Of je bij voorbaat al anonieme sms berichten kunt blokkeren op een iPhone heb ik zo niet kunnen vinden. Ik vermoed dat die optie er niet is. Ik heb wel het volgende voor je gevonden:

Onbekende afzenders filteren

• De Berichten-app sorteert nu berichten van nummers die niet in je contacten staan in een apart tabblad genaamd 'Onbekende afzender'. Je ontvangt hiervan geen meldingen. 
  1. Ga naar de Instellingen-app op je iPhone. 
  2. Tik op Berichten. 
  3. Schakel de optie 'Filter onbekende afzenders' in. 
  4. De Berichten-app sorteert nu berichten van nummers die niet in je contacten staan in een apart tabblad genaamd 'Onbekende afzender'. Je ontvangt hiervan geen meldingen. 

Ik hoop dat je aan bovenstaande iets hebt, 

1 reactie

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Hallo en welkom op de KPN Community ​@Nicole W Roos. Of je bij voorbaat al anonieme sms berichten kunt blokkeren op een iPhone heb ik zo niet kunnen vinden. Ik vermoed dat die optie er niet is. Ik heb wel het volgende voor je gevonden:

Onbekende afzenders filteren

• De Berichten-app sorteert nu berichten van nummers die niet in je contacten staan in een apart tabblad genaamd 'Onbekende afzender'. Je ontvangt hiervan geen meldingen. 
  1. Ga naar de Instellingen-app op je iPhone. 
  2. Tik op Berichten. 
  3. Schakel de optie 'Filter onbekende afzenders' in. 
  4. De Berichten-app sorteert nu berichten van nummers die niet in je contacten staan in een apart tabblad genaamd 'Onbekende afzender'. Je ontvangt hiervan geen meldingen. 

Ik hoop dat je aan bovenstaande iets hebt,