Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem als bovenstaande bericht van Ricklangeveld1984. Ik was ook een Telfort klant die is over gegaan naar KPN. Ik had problemen met Internet en bereik in Duitsland. Ik dacht ook laat ik de APN instellingen eens bijwerken zoals KPN dat aangeeft (instellingen van Telfort waren nog actief). Volgens de toestelhulp moet de MNC ingesteld worden op 08 echter als ik dit aangeef, kan de APN niet worden opgeslagen of gebruikt. Telfort was ingesteld op 12 en die slaat hij wel op.  Is dit op zich een probleem voor de werking van mobiel Internet??  Toestel is een Samsung A40.

Ik hoor graag van u

Peter

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

@retep1951 Van harte welkom op ons forum Peter!

Alle Telfort abonnementen zijn overgezet naar KPN, dat betekent dat je nu gewoon de KPN instellingen gebruiken kan. Het lukt alleen niet om ze op te slaan begrijp ik. Heb je onze toestelhulp al gevolgd? Deze pagina helpt je om internet handmatig in te stellen op je mobiele telefoon. Voor de A40 zijn twee varianten op de pagina beschikbaar, Android 9 en 10, dus je moet even kijken welke versie je hebt. Ik hoor graag of je daarmee verder komt.


Ik heb idd de toestelhulp gebruikt . Zowel voor

Android 9 als 10. Ik heb zelf Android 11.

Maar daarmee kom ik niet verder. Het toegevoegde toegangspuntwordt niet opgeslagen en in het bestaande kan ik niet MNC wijzigen in 08 . (Het staat nu op 12)

Is instelling 12 de oorzaakvan mijn probleem met internet in duitsland?


@retep1951 Hmm, ik weet niet precies waar je op vastloopt. Kan je screenshots plaatsen van de instellingen die je wilt aanpassen en waar je tegen aan loopt? Dat maakt het makkelijker om ‘met je mee te kijken’ en je te helpen. 

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar wat er precies aan de hand is. Werkt je verbinding in Duitsland helemaal niet? Of is het juist dat de verbinding niet goed werkt of traag is? 


Dankje voor je reactie. Mijn verbinding werkt heel slecht in Duitsland ,af en toe wel een beetje en  af en toe helemaal niet.

Maar ik kreeg heel toevallig gisteravond een mail van de KPN,  dat ze  mijn simkaart gaan updaten op afstand, op 13 juli. Dit omdat ik nog steeds de oude Telfort simkaart heb en die wordt dan geupdate naar de correcte instellingen van KPN. M ogelijk zal mijn internet daardoor beter werken . Dus misschien dat eerst even afwachten.

 


Dit bericht ontving ik gisteren

 

Geachte heer Luijters,

"We hebben vorig jaar uw abonnement overgezet van Telfort naar KPN, maar u gebruikt nog een Telfort simkaart. Hierdoor gebruikt u ons mobiele netwerk nog niet optimaal. Daarom updaten wij uw simkaart met mobiele nummer 06-XXXXX440 naar de KPN instellingen. Lees hieronder wat u moet doen."


@retep1951 Ah, wat een timing dat je dit bericht kreeg. Ik vermoed inderdaad dat het aanpassen van de instellingen niet lukt doordat je nog een oudere simkaart hebt. Laten we even afwachten hoe het daarna gaat, laat het maar weten.


Dankje voor je reactie. Mijn verbinding werkt heel slecht in Duitsland ,af en toe wel een beetje en  af en toe helemaal niet.

Maar ik kreeg heel toevallig gisteravond een mail van de KPN,  dat ze  mijn simkaart gaan updaten op afstand, op 13 juli. Dit omdat ik nog steeds de oude Telfort simkaart heb en die wordt dan geupdate naar de correcte instellingen van KPN. M ogelijk zal mijn internet daardoor beter werken . Dus misschien dat eerst even afwachten.

 

Hi @retep1951, hoe is het gegaan nadat gisteren jouw simkaart geüpdatet is? Heb je al de kans gehad om opnieuw je verbinding in Duitsland te testen? Ik hoop dat 't nu goed gaat, eventueel na het aanpassen van de APN instellingen. Laat het gerust weten als je vragen hebt.


Dank je voor je berichtje. Het lijkt erop dat de simkaart updaten goed is gegaan want ik zie nu dat de APN instellingen gewijzigd zijn.

Ik heb het nog niet kunnen testen in Duitsland want daar kom ik pas weer begin september.

Mochten er nogproblemen of vragen zijn daarna dan laat ik dat natuurlijk weten


Dank je voor je berichtje. Het lijkt erop dat de simkaart updaten goed is gegaan want ik zie nu dat de APN instellingen gewijzigd zijn.

Ik heb het nog niet kunnen testen in Duitsland want daar kom ik pas weer begin september.

Mochten er nogproblemen of vragen zijn daarna dan laat ik dat natuurlijk weten

Dat klinkt goed! Helemaal prima, je weet mij/ons hier op het forum te vinden als we je kunnen helpen of als je vragen hebt.