Skip to main content

Dit is niet de eerste keer dat ik over dit probleem heb gelezen, maar ook mij lukt het niet om mijn Apple Watch met multisim te configureren met het mobiele netwerk. 
Uiteraard heb ik ook gebeld, en hoewel men behulpzaam was, werd het mij vrij snel duidelijk dat zij het ook niet wisten. Uiteindelijk werd ik dan doorverwezen naar een winkel. Aangezien ik alle instructies al zelf had uitgeprobeerd, en ik niet anders verwacht van een winkelmedewerker, heb ik er weinig vertrouwen in dat dit wel gaat lukken. Het voelde vooral als het echt niet weten, en toch iets moeten zeggen dat als positief advies klinkt. 
Ik vind dit uiteraard vervelend, want behalve dat ik niet krijg wat ik besteld heb, kost het mij nog geld ook. 
Ergens in alle uitleg die KPN geeft over installatie, etc., ontbreekt er iets. Daar heeft de klant niet alleen last van, maar ook de “experts” van KPN. 
Ik hoop dat dit snel opgelost kan worden, en misschien heeft iemand wel het ontbrekende antwoord. 

Welkom op de community @Deb Acle. De activatie van multisim zou niet zo lastig moeten gaan. Wat gaat er precies mis? Je zegt dat het niet lukt, maar niet wat er niet lukt. Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding of iets anders? Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Om met je mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig.


Dank voor je reactie, Jasper. 

Ten eerste moet ik zeggen dat het in de tussentijd is opgelost. Daar ben uiteraard blij mee. 
 

Het probleem zit hem in de instructies. Toen ik de horloge ontving, heb ik alle stappen gevolgd, verschillende keren zelfs, en kwam op precies dezelfde punt vast te zitten. Koppelen met mijn iPhone geen probleem, maar configureren met het mobiele netwerk wilde maar niet lukken. Bij de laatste stap, namelijk inloggen op “mijn KPN”, kreeg ik gelijk het bericht “we zijn ermee bezig”; verder kwam ik niet. Dat bericht doet vermoeden dat KPN iets moet aanzetten of zo, voordat het werkt. Volgens degene die ik telefonisch sprak, zou het gelijk moeten werken. In de KPN winkel, precies hetzelfde verhaal, het zou gelijk moeten werken. In de instructies wordt ook nergens het tegendeel beweerd; het lijkt erop dat alles gelijk zou moeten werken. Ik heb Apple gebeld, weer KPN, en, tenslotte, wederom KPN. Na een half uur aan de lijn te hebben gehangen, kwam uiteindelijk de verlossende woorden. Inderdaad, KPN moet de verbinding aanzetten voordat het werkt. Dat duurt 3 tot 5 werkdagen. 


Vandaag kreeg ik een SMS bericht dat alles aangezet was, en hoefde ik verder niets te doen. Waar het dus mis gaat, is dat de instructies niet kloppen. Ten eerste, zie ik nergens iets staan over “het aanzetten” en hoe lang dat duurt. Ten tweede, klopt de stap van inloggen op “mijn KPN” en vervolgens e.e.a. aanzetten niet. Dat heb ik niet hoeven doen. Immers, ik kreeg uiteindelijk bericht en het werkte.

 

Het blijkt dat de instructies voor zowel de klant als KPN medewerkers niet klopt of, in ieder geval, onvolledig is. Om te voorkomen dat onnodig tijd wordt verspild, en er frustratie ontstaat door onduidelijkheden, zou het geen slecht idee zijn om de instructies wellicht te herzien. Overigens ben ik best tevreden met de medewerkers die ik vaker telefonisch spreek, en in dit geval lijken ook zij tegen hetzelfde aan te lopen. 
 


Goed om te lezen dat het activeren inmiddels is gelukt @Deb Acle! Het activeren van het mobiele netwerk hoort op dat punt automatisch te gaan, zoals de instructies ook aangeven. Ik denk niet dat de instructies niet kloppen, ik denk dat er in jouw geval iets anders misging. 3 tot 5 werkdagen is de periode die wordt aangehouden als er iets niet goed gaat namelijk, normaal is die periode niet van toepassing.


Reageer