Skip to main content
Beantwoord

Apple watch in Amerika gebruiken

• October 17, 2024
  • 1 reactie
  • 138 keer bekeken

Hoi, Ik ga volgende week naar Amerika (Vegas). Ik heb een apple watch met een eigen abbo. Dus kan ook zonder telefoon bellen/internetten etc. 

In amerika ga ik een aparte simkaart kopen voor het internetgebruik op mijn telefoon. Hoe werkt dit dan met mijn apple watch? Moet ergens fysiek iets uitzetten|? Ik wil geen onverwachte kosten omdat mijn apple watch in Amerika het internet opgaat…..bvd

TK1984

Beste antwoord door Noordzee

Hallo @TK1984 ,

Hier staat hoe dat uitzetten werkt : 

https://www.appletips.nl/dataroaming-apple-watch/

In Nederland heeft KPN sinds watchOS 10 ondersteuning voor dataroaming en kun je dus cellular gebruiken in het buitenland, hiervoor gelden de voorwaarden van je iPhone-abonnement.

Apple Watch roaming inschakelen

• Open Instellingen op je Apple Watch
  • Ga naar 'Mobiel netwerk'
  • Schakel de optie 'Dataroaming' in

Je kunt ook snel roaming in- en uitschakelen door het bedieningspaneel van je Apple Watch te openen en te tikken op het mobiele netwerk-symbool. Vervolgens kun je meteen dataroaming aanpassen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 17, 2024

Hallo @TK1984 ,

Hier staat hoe dat uitzetten werkt : 

https://www.appletips.nl/dataroaming-apple-watch/

In Nederland heeft KPN sinds watchOS 10 ondersteuning voor dataroaming en kun je dus cellular gebruiken in het buitenland, hiervoor gelden de voorwaarden van je iPhone-abonnement.

• Open Instellingen op je Apple Watch
  • Ga naar 'Mobiel netwerk'
  • Schakel de optie 'Dataroaming' in

Je kunt ook snel roaming in- en uitschakelen door het bedieningspaneel van je Apple Watch te openen en te tikken op het mobiele netwerk-symbool. Vervolgens kun je meteen dataroaming aanpassen.