Skip to main content

Hi,

ik heb een apple watch ultra 2 gekocht via kpn (icm met iphone 15 pro, ook gekocht via kpn). Multisim abonnement is geactiveerd en de stappen zijn volgens het boekje doorlopen (kan ook niet echt anders bij apple producten).
De apple watch is echter alleen via de telefoon verbonden met internet, niet via het mobiele netwerk (cellular logo blijft wit op de apple watch, ook als de verbinding met de telefoon is verbroken).

Het viel mij op dat de aanbiederinstelling op de apple watch KPN NL27.0 is (wat een veel lager getal is dan de voorwaarden. Ik kan deze aanbiederinstelling helaas niet updaten. Het probleem lijkt gelijk aan dit topic, echter zie ik daar helaas geen antwoord.

Ik heb telefonisch contact gehad met KPN klantenservice, toen is het abonnement gedeactiveerd en heb ik ook het horloge losgekoppeld en opnieuw geïnstalleerd, na periode van ongeveer 4 uur wederom multisim activatiestappen doorlopen en wederom aanbiederinstelling KPN NL 27.0 gekregen. Nogmaals telefonisch contact gehad met KPN klantenservice, de tip gekregen om naar een fysieke KPN winkel te gaan. Gister bij een fysieke KPN winkel geweest (Arnhem), maar zij konden mij ook niet helpen met dit probleem.

Ik neem aan dat ik een update van de aanbiederinstellingen nodig heb (bijv naar KPN NL 57.0 zoals op mijn telefoon). Hoe kan dit worden opgelost? De kpn winkel gaf aan dat wellicht een klacht moet worden gemaakt voor dit probleem, ik heb geen idee. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik kan het abonnement opzeggen, maar ik zou graag gebruik maken van de multisim.

Bij voorbaat dank, 

groeten, 

E

Hoi @Ev1, welkom! Als ik dit zo lees, dan zou ik wel denken dat de aanbiederinstellingen inderdaad de oorzaak is. Voor de volledigheid, je hebt de stappen hier geprobeerd om de aanbiederinstellingen geüpdatete te krijgen? Zo niet, probeer dat.

Als dat niet werkt, wacht nog even af. Ik zie in het andere topic dat het daar na een paar dagen blijkbaar automatisch is binnengekomen,. Wellicht dat dit bij jou ook zo gaat zijn in de komende dagen. 


Hoi Erik,

Bericht voor het bericht. Ik had inderdaad de stappen voor de update/review van de iphone aanbiederinstelling ook gevolgd (acties volgens de link die je stuurde), daarmee kwam ik erachter dat mijn iphone aanbiederinstelling KPN NL 57.0 heeft. Ik had daar geen verdere opties  om te updaten.

ik had inmiddels nogmaals multisim gedactiveerd, en pas de volgende dag opnieuw geactiveerd ( samen met watch ontkoppelen/terug naar fabriek instellingen). De nieuwe activatie van het multisim abonnement was niet gelukt ( ik kreeg de sms dat multisim was gestopt). Echter in de watch app via iphone zie in dat de status “activeren” is met het ronddraaiende logo. Ik zal een paar dagen wachten om te kijken of ik binnenkort weer multisim kan activeren en dan de stappen nogmaals kan doorlopen.

 

vriendelijke groet


Hi,

Nu 7 dagen verder en de status is als volgt:

  • multisim abonnement is 7 dagen geleden gestopt
  • Apple Watch app toont onder “mobiel netwerk” al 7 dagen “activeren”

wie kan mij helpen? Via de telefonische klantenservice en kpn winkel heb ik helaas geen hulp kunnen krijgen en het probleem is niet verholpen. Bij voorbaat dank.

 


Goed om te lezen dat je aanbiederinstellingen nu wel op 57 staan, dan zit dat nu goed. Maar, voor het activeren moet ik je toch vragen om even weer te bellen. Als het zich namelijk niet in een paar dagen automatisch hersteld en alsnog doorloopt, dan moet er een technische melding aangemaakt worden. De back office geeft de boel dan een schop om het alsnog er doorheen te krijgen.


Hoi @Ev1 

Even ter aanvulling op de aanbiedersinstellingen.
Deze worden volledig automatisch door Apple bijgewerkt tot de laatste versie, in de meeste gevallen tijdens een grotere update, dit kun je dus zelf niet bijwerken.
Hierdoor zorgt Apple in samenwerking met de providers, dat je altijd voorzien bent van de laatste versie van de aanbiedersinstellingen.

Daarnaast klopt het eveneens, dat er een verschil zit tussen de aanbiedersinstellingen van de iPhone en de Apple Watch, omdat het twee verschillende producten zijn met hun eigen OS versie.

De huidige (23 januari 2024) aanbiedersinstellingen voor KPN zijn:

  • iPhone iOS : KPN NL 57.0
  • Apple Watch: KPN NL 27.0

Het is dus niet zo, dat zowel de iPhone als Apple Watch dezelfde aanbiedersversie hanteren.


Hoi Erik en Michel,

bedankt voor de reacties. Op basis hiervan heb ik contact gehad met de klantenservice en dit probleem is nu doorgezet. Ook goed om te weten dat KPN NL 27.0 blijkbaar de juiste aanbiederinstelling is voor Apple Watch, omdat ik daar geen netwerk verbinding mee kreeg zal er dus vast een ander probleem zijn geweest. 
ik hoop dat de gemaakte technische melding nu een oplossing gaat bieden. 


Hoi Erik en Michel,

bedankt voor de reacties. Op basis hiervan heb ik contact gehad met de klantenservice en dit probleem is nu doorgezet. Ook goed om te weten dat KPN NL 27.0 blijkbaar de juiste aanbiederinstelling is voor Apple Watch, omdat ik daar geen netwerk verbinding mee kreeg zal er dus vast een ander probleem zijn geweest. 
ik hoop dat de gemaakte technische melding nu een oplossing gaat bieden. 

 

Hi,

voor mensen met mogelijk hetzelfde probleem wil ik hier even de conclusie schrijven. 
afgelopen vrijdag gebeld door de technische dienst van KPN, probleem telefonisch doorlopen en (ik geloof) het EID nummer doorgegeven van de Apple Watch zodat eea in de back end door KPN kon worden gereset. Het toestel (Watch) had vele aanmeldpogingen gedaan en daardoor was het idee om de KPN systemen op te schonen met gegevens van deze specifieke Apple Watch (althans zo begreep ik het 🙂). Zo gezegd zo gedaan, ik kreeg begin deze week een belletje dat de actie aan KPN zijde waren voltooid. Binnen een paar minuten had ik de activatie stappen doorlopen en dit keer met succes, het toestel bleek verbonden met het netwerk ook zonder aanwezigheid van mij iPhone. 
 

fijn dat het nu is opgelost en ik zonder telefoon (maar met connected Apple Watch) op pad kan. 


Niet zozeer te maken met de activatie dat is bij mij geen probleem geweest ( gelukkig ) Vind het wel een geruststelling om te lezen dat versie 28. Op de Watch goed is & dit ook zelf niet kan updaten.