Skip to main content
Antwoord

Apple Watch multisim activatie lukt niet

• October 2, 2025
  • 1 reactie
  • 39 keer bekeken

Dag allemaal, 

Het lukt mij niet om een multisim te koppelen aan m’n Apple Watch Series 11.

Helaas ben ik niet de enige met dit probleem zie ik op de community, maar na het uitvoeren van alle bekende stappen én telefonisch contact met KPN hoop ik dat het vanaf hier lukt.

Ik heb de multisim toegevoegd via het stappenplan op de site. Dus via de Apple Watch app ingelogd op Mijn KPN, voorwaarden etc geaccepteerd, tijdje moeten wachten, maar sindsdien staat er alleen een draaiend tandwieltje achter “KPN NL”, met “activeren…”, maar er gebeurt niets. 

In Mijn KPN staat ook niets over multisim en ik heb ook nooit een sms ontvangen.

Wat ik al geprobeerd heb:

• Apple Watch terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw koppelen aan m’n iPhone (3 x)
  • Mobiel Abonnement geprobeerd te verwijderen uit de Watch (maar hij popt telkens vanzelf weer op als m’n iPhone met KPN verbindt)
  • Gebeld met klantenservice maar na een tijdje bleek dat die ook niets meer wist. Die verwees door naar deze community.

Opnieuw het proces doorlopen voor activatie is niet mogelijk. Want de Apple Watch blijft hangen op “activeren”, zelfs na een volledige fabrieksreset en herkoppeling met mijn iPhone. 

Ik vrees dat er aan de kant van KPN iets moet gebeuren. Kortom: kan iemand mij helpen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@dennisHNLU. Jammer dat er iets misgaat met het activeren van de multisim op je Apple Watch. Een aantal dagen geleden leek dit mis te gaan bij meer mensen, maar activeren zou weer in één keer moeten lukken. Vervelend dat het bij jou niet zo is. 

Het beste advies wat ik je kan geven is toch weer contact opnemen met de helpdesk. Zij kunnen een ticket voor je aanmaken, zodat op de achtergrond wordt gekeken of het verholpen kan worden. De technische dienst is op dit moment vrij vlot met terugbellen, dus het zou niet al te lang moeten duren voordat je gebeld wordt. Geef ook gelijk het EID nummer van je Apple Watch door aan de helpdeskmedewerker. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 5, 2025

Hoi ​@dennisHNLU. Jammer dat er iets misgaat met het activeren van de multisim op je Apple Watch. Een aantal dagen geleden leek dit mis te gaan bij meer mensen, maar activeren zou weer in één keer moeten lukken. Vervelend dat het bij jou niet zo is. 

Het beste advies wat ik je kan geven is toch weer contact opnemen met de helpdesk. Zij kunnen een ticket voor je aanmaken, zodat op de achtergrond wordt gekeken of het verholpen kan worden. De technische dienst is op dit moment vrij vlot met terugbellen, dus het zou niet al te lang moeten duren voordat je gebeld wordt. Geef ook gelijk het EID nummer van je Apple Watch door aan de helpdeskmedewerker. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.