Skip to main content
Vraag

Apple Watch MultiSIM blijft hangen op ‘Activeren’ na overstap op nieuwe iPhone

• September 25, 2026
  • 0 reacties
  • 16 keer bekeken

,

Sinds ik ben overgestapt naar een nieuwe iPhone heb ik problemen met MultiSIM op mijn Apple Watch Cellular.

Mijn situatie:

• Ik heb op mijn iPhone een persoonlijke en een zakelijke KPN-lijn.
  • Alleen mijn persoonlijke nummer heeft ooit MultiSIM voor mijn Apple Watch gehad.
  • Mijn zakelijke nummer heeft nooit MultiSIM gehad.
  • Voor de overstap naar mijn nieuwe iPhone werkte MultiSIM op mijn Apple Watch gewoon goed.

Sinds de overstap zie ik in de Watch-app onder Mobiel netwerk meerdere identieke vermeldingen van mijn zakelijke lijn. Op een gegeven moment stonden er zelfs meerdere keren “Zakelijk” met hetzelfde nummer.

Als ik deze mobiele profielen verwijder, komen ze later weer terug.

Daarnaast blijft mijn persoonlijke MultiSIM hangen op:

Persoonlijk – Activeren

De activatie wordt niet afgerond.

Ik heb inmiddels onder andere het volgende geprobeerd:

• iPhone en Apple Watch opnieuw opgestart;
  • MultiSIM stopgezet en opnieuw geprobeerd te activeren;
  • mobiele profielen uit de Watch-app verwijderd;
  • gecontroleerd of iPhone en Watch up-to-date zijn;
  • opnieuw geprobeerd via Watch-app → Mobiel netwerk → Configureer mobiel netwerk.

Het probleem blijft echter bestaan en de dubbele zakelijke profielen komen opnieuw terug.

Omdat mijn zakelijke nummer nooit MultiSIM heeft gehad, vraag ik mij af waar deze profielen vandaan komen. Het lijkt mogelijk op een vastgelopen Apple Watch/MultiSIM/eSIM-provisioning na de overstap naar mijn nieuwe iPhone.

Kan een KPN-moderator of technische afdeling controleren:

• welke Apple Watch/MultiSIM-profielen backend aan mijn persoonlijke en zakelijke nummer gekoppeld staan;
  • of er dubbele of oude provisioning-records aanwezig zijn;
  • of eventuele hangende MultiSIM-orders volledig verwijderd/reset kunnen worden;
  • en daarna mijn persoonlijke MultiSIM opnieuw correct geactiveerd kan worden?

Ik kan screenshots toevoegen waarop de dubbele zakelijke profielen en de status ‘Activeren’ zichtbaar zijn.

Alvast bedankt voor het meekijken.