Skip to main content

Goedenavond,

Ik probeer voor mijn man een Apple Watch 2 Ultra met multisim te bestellen nu deze in de aanbieding is bij KPN. Op de website meermaals een foutmelding na het invoeren van de verificatiecode van het mobiele nummer bij KPN. Vandaag in de winkel langs geweest. Volgens de medewerker is het probleem dat het betreffende mobiel abonnement in maart afloopt en niet verlengd zal worden. Het abonnement zou in ?portering? zijn? Zolang dit loopt kan er niks besteld worden, terwijl het mobiele abonnement nog steeds netjes maandelijks betaald wordt. Aangezien een multisim maandelijks opzegbaar is en ik het horloge direct af wil betalen, zou dit toch geen probleem moeten zijn? 

Groet,

Nicole. 

Hoi ​@Nicole van den Berg-Deijkers 

Welkom op de community van KPN.

Als ik het goed begrijp uit jouw verhaal, staat er voor Maart 2025 een nummerportering in het systeem, voor een overstap naar een andere mobiele provider.
Dan stopt inderdaad je mobiele abonnement bij KPN, en zal het 06-nummer overgaan naar je nieuwe mobiele provider, op nog te bepalen porteerdatum (krijg je nog een mail over van je nieuwe provider).

Het klopt dat het systeem van KPN, maar 1 wijziging per keer kan doorvoeren binnen een mobiel abonnement, en zolang deze wijziging nog niet is afgerond kun je geen nieuwe wijzigingen aanbrengen binnen je mobiele abonnement.
En een multisim aanvragen en activeren voor de Apple Watch 2 van je man, hoort daar helaas ook bij, aangezien dit eveneens een wijziging betreft onder hetzelfde 06-nummer.

Het systeem accepteert simpelweg geen tweede wijziging als de eerste nog niet is afgerond, laat staan daar is zelfs geen mogelijkheid toe, zoals je inmiddels hebt gemerkt.

Je zou inderdaad denken dat het geen probleem hoeft te zijn, om een multisim toe te voegen, maar de praktijk is helaas anders.

Je zou in dit geval moeten wachten totdat het 06-nummer in Maart 2025 wordt overgenomen door jullie nieuwe mobiele provider, daarna kun je bij je nieuwe provider alsnog een multisim toevoegen.
Let op! Buiten KPN om, ondersteunen alleen Odido en Vodafone de multisim voor de Apple Watch, de overige providers ondersteunen de multisim nog niet.

Hoi Michel,

Dank voor je snelle reactie. Helaas, dan gaat de aankoop van het horloge bij KPN door. Jammer want er is nu een mooie deal beschikbaar. 

Groetjes,

Nicole 

Hoi Michel,

Dank voor je snelle reactie. Helaas, dan gaat de aankoop van het horloge bij KPN door. Jammer want er is nu een mooie deal beschikbaar. 

Groetjes,

Nicole 

Hoi ​@Nicole van den Berg-Deijkers 

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon bij KPN te blijven met je mobiele abonnement, dan kun je gewoon profiteren van de huidige actie met de Apple Watch Ultra 2.
Je hoeft dan alleen het nieuwe abonnement bij je nieuwe provider te annuleren, dan komt automatisch nummerbehoud te vervallen, en blijf je dus gewoon klant bij KPN.

Uiteraard is dit een goede advies vanuit mijn kant, maar jij maakt uiteindelijk de keuze.

Reageer