Skip to main content
Beantwoord

Apple Watch Ultra 3 activeren lukt niet i.c.m. iPhone 16 Pro Max, wieltje blijft draaien

• September 22, 2025
  • 55 reacties
  • 621 keer bekeken

KPN NL activeren via de app Watch lukt niet. het tandwieltje blijft ronddraaien. Horloge is een nieuwe Ultra 3 en mobiele telefoon is een Apple 16 Pro Max.
Er is hierover contact geweest met diverse seniors van ondersteuning Apple die ondersteuning en onderzoek hebben uitgevoerd.

Probleem ligt naar alle waarschijnlijkheid bij de provider, in dit geval KPN.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Volgens de technici zou het probleem met het activeren van de multisim verholpen moeten zijn. Zouden jullie het nog eens willen proberen? 

@Johan Cr. ​@Roosje70 ​@Otto73 

55 reacties

• Topper
  • September 23, 2025

Ik heb het zelfde probleem met de iPhone 17 pro

alles geprobeerd en in de winkel geweest 

niet opgelost

• Helper
  • September 23, 2025

Hier hetzelfde probleem, met een nieuwe Apple Watch SE 3 (bij KPN gekocht).

Activeren blijft hangen al sinds zondag:

Ik zie verschillende meldingen over dit probleem in het forum, maar geen eenduidige oplossing.

Kan een moderator hier s.v.p. bij helpen, hoe dit verholpen te krijgen? En dan niet weer alle standaard stappen als loskoppelen, fabrieksinstellingen want dat helpt niet. En helpdesk bellen werkt ook niet goed want hun script geeft geen oplossing en doorzetten naar technische dienst gaat heel moeizaam, als ze dat al doen. Dank alvast.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 23, 2025

Wat balen dat het jullie alle drie niet lukt om de multisim op de Apple Watch te installeren, ​@Johan Cr., ​@Roosje70 en ​@Otto73.

Als de fabrieksinstellingen niet helpen, dan zal onze technische dienst hierbij moeten helpen. Er zal daarvoor een ticket aangemaakt moeten worden. En dat gaat alleen via onze klantenservice, omdat hiervoor direct contact nodig is. Het beste is om telefonisch contact op te nemen. Maak daarvoor gemakkelijk online een belafspraak. Liever niet bellen? Neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Bluesky of X.

• Topper
  • September 23, 2025

Contact gehad ook zij kunnen het niet oplossen 

weten niet wat ze moeten 

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 24, 2025

Dat is jammer. Het lijkt erop dat het een groter probleem is, aangezien jullie niet de enigen zijn. Er is een algemeen ticket aangemaakt en het probleem is in onderzoek. Zodra ik meer weet, zal ik het hier laten weten.

• Topper
  • September 24, 2025

Oké top 

wacht het af

👍

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 24, 2025

Dat zou mooi zijn, fijn dat er eindelijk iets mee gedaan wordt!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 26, 2025

Volgens de technici zou het probleem met het activeren van de multisim verholpen moeten zijn. Zouden jullie het nog eens willen proberen? 

• Topper
  • September 26, 2025

Nog steeds het zelfde 

niet opgelost

• Topper
  • September 26, 2025

• Helper
  • September 26, 2025

@Arjan van KPN het activeren is gelukt zojuist, dank voor je adequate support!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 27, 2025

Vanmorgen via KPN de Apple Watch Ultra 3 ontvangen en ingesteld. Was een waar genoegen dat alles naar tevredenheid werkt en de multi sim meteen ingeschakeld werd. 
Blijft jammer dat het de nodige moeite en energie heeft gekost om de klantendesk van KPN ervan te overtuigen dat er een ticket aangemaakt moest worden voor dit probleem.

• Topper
  • September 27, 2025

Vanmorgen via KPN de Apple Watch Ultra 3 ontvangen en ingesteld. Was een waar genoegen dat alles naar tevredenheid werkt en de multi sim meteen ingeschakeld werd. 
Blijft jammer dat het de nodige moeite en energie heeft gekost om de klantendesk van KPN ervan te overtuigen dat er een ticket aangemaakt moest worden voor dit probleem.

Hij werk nu wel op het horloge?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 27, 2025

Ja, multi-sim werkt.

• Topper
  • September 27, 2025

Ja, multi-sim werkt.

Bij mij blijft hij nog steeds hangen 

Enzeg geen geen simkaart

• Topper
  • September 27, 2025

Ja, multi-sim werkt.

Bij mij blijft hij nog steeds hangen 

Enzeg geen geen simkaart

Heb je een fysieke simkaart of alleen de e sim van de telefoon 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 27, 2025

Afgelopen week heb ik een fysieke sim kaart geplaatst en de e-sim verwijderd.

• Topper
  • September 27, 2025

Afgelopen week heb ik een fysieke sim kaart geplaatst en de e-sim verwijderd.

Oke ga ik het ook proberen 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 1, 2025

Ik heb exact hetzelfde probleem. Tandwieltje blijft hangen. Is er al een oorzaak of oplossing gevonden?

• Deelnemer
  • October 1, 2025

Ik heb de Apple Watch Ultra 3 sinds 1,5 week samen met iPhone 17 pro. Heb hetzelfde probleem. 
ik heb alles geprobeerd. 5x losgekoppeld, reset, meerdere keren gebeld met klantenservice. Nog steeds blijft in de Watch App mobiel netwerk op “activeren” draaien. 
Apple zelf verwijt dit probleem aan de provider. Ik denk gezien het groot aantal problemen dat dit bij KPN technische dienst als issue aangekaart moet worden. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Roosje70, ​@Jasperka en ​@Richi78. Vervelend dat het bij jullie nog niet lukt om de multisim te activeren. Sommigen kunnen nu wel activeren, maar blijkbaar gaat het nog niet bij iedereen goed. 

Zouden jullie in je profiel je 06-nummer, postcode en huisnummer, geboortedatum en EID-nummer van je Apple Watch willen invullen? Het laatste kun je kwijt onder persoonlijke opmerkingen. Dan ga ik het incidentticket aanvullen met jullie gegevens. 

Zo vindt je het EID-nummer:

• Open de Instellingen-app op je Apple Watch
  • Selecteer Algemeen en daarna Info
  • Scroll naar beneden totdat je het EID-nummer ziet. Het EID-nummer wordt weergegeven onder de details van het serienummer en IMEI

• Deelnemer
  • October 2, 2025

@Arjan van KPN Ik heb mijn gegevens ingevuld in mijn profiel. 
Een extra aandachtspunt is wellicht dat de multisim is gedeactiveerd door klantenservice. Ik zou een nieuwe aanvraag via de Apple Watch App kunnen doen, maar dit werkt dus niet. De Apple Watch blijft op “activeren” hangen. 

Alvast bedankt

• Topper
  • October 4, 2025

Hoi ​@Roosje70, ​@Jasperka en ​@Richi78. Vervelend dat het bij jullie nog niet lukt om de multisim te activeren. Sommigen kunnen nu wel activeren, maar blijkbaar gaat het nog niet bij iedereen goed. 

Zouden jullie in je profiel je 06-nummer, postcode en huisnummer, geboortedatum en EID-nummer van je Apple Watch willen invullen? Het laatste kun je kwijt onder persoonlijke opmerkingen. Dan ga ik het incidentticket aanvullen met jullie gegevens. 

Zo vindt je het EID-nummer:

• Open de Instellingen-app op je Apple Watch
  • Selecteer Algemeen en daarna Info
  • Scroll naar beneden totdat je het EID-nummer ziet. Het EID-nummer wordt weergegeven onder de details van het serienummer en IMEI

Heb de gegevens ingevuld 

hoop op antwoord en oplossing 

👍

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dank jullie voor het invullen! Ik heb de informatie doorgespeeld. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Zouden jullie het nog eens willen proberen ​@Richi78 en ​@Roosje70? Ik ben benieuwd of het nu wel lukt.