Skip to main content
Beantwoord

Apple Watch Ultra 3 activeren lukt niet i.c.m. iPhone 16 Pro Max, wieltje blijft draaien

• September 22, 2025
  • 55 reacties
  • 621 keer bekeken

Toon eerste bericht

55 reacties

• Topper
  • October 7, 2025

Zouden jullie het nog eens willen proberen ​@Richi78 en ​@Roosje70? Ik ben benieuwd of het nu wel lukt. 

Hij werk MVG Ronald

• Topper
  • October 7, 2025

Hij werk 

mVG Ronald

• Deelnemer
  • October 7, 2025

Na zowel de telefoon als Watch opnieuw te hebben opgestart is het nog steeds hetzelfde. 

KPN NL blijft hangen op “activeren”

ik heb ook al eens de Esim opnieuw erin gezet. De Apple watch al vaker helemaal losgekoppeld en weer opnieuw gekoppeld. 

De laatste firmware staat erop. 

ik word er een beetje moedeloos van. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Mooi dat het weer werkt bij jou Ronald!

En ik snap dat het voor jou een beetje frustrerend begint te worden Richi. Ik dacht dat jouw nummer ook in het lijstje stond die al behandeld was, maar dat heb ik helaas fout gezien. Het kan kloppen dat het voor jou nog niet werkt. Excuus. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 9, 2025

@Arjan van KPN ik heb mijn gegevens ingevuld

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Zou je toch weer een nieuwe poging willen wagen ​@Richi78? Ik krijg terug dat het nu wel zou moeten lukken. 

Bij jou lukt het activeren ook nog steeds niet ​@Jasperka? Ik zie trouwens dat je nog geen 06-nummer hebt ingevuld bij je gegevens. En van je Apple Watch heb ik het EID nummer nodig. Die vind je onder het IMEI-nummer in de watch. Als je dat nog aanvult, dan kan ik het doorzetten.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 9, 2025

@Arjan van KPN nee bij mij blijft het wieltje ook nog steeds hangen. Heb de gegevens ingevuld nu. Ik hoop dat je de boel kan resetten zodat ik de esim geïnstalleerd krijg 👍🏻

• Deelnemer
  • October 10, 2025

@Arjan van KPN Bij mij werkt het nog steeds niet. Het wieltje “activeren” blijft al sinds het begin draaien. 
De eerste keer heb ik (toen de Ultra 3 net uit was) gebeld met jullie klantenservice. Zij hebben toen een actief abonnement multisim stopgezet omdat het niet werkte. Ik weet niet of dat daarmee te maken heeft? Wellicht een reset noodzakelijk en/of abonnement actief weer zetten?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Echt stom dat het bij jou niet wil werken Richie. Ligt niet aan jou natuurlijk. Ik zie dat de multisim wel goed gedeactiveerd staat bij jou, dus dat zou niet meer in de weg moeten zitten. En verder kan het technische team veel dieper duiken in je gegevens en data, dus die zien nog meer dan ik. We moeten hun het werk laten doen en ik heb doorgegeven dat het nog niet werkt bij jou. 

Dank je ​@Jasperka! Jouw gegevens heb ik doorgezet. 

• Helper
  • October 12, 2025

Ik heb hetzelfde probleem; activeren van de multisim lukt niet; tandwieltje blijft draaien.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 14, 2025

@Arjan van KPN Er is bij mij nog niks veranderd. Tandwieltje draait nog steeds. Heb je nog tips en/of tricks wat ik aan mijn kant kan doen?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik raad jullie aan om een individuele ticket aan te maken via onze helpdesk. Zij kunnen het doorzetten naar de technische dienst en binnen 3 werkdagen contact opnemen. Geef gelijk ook het EID nummer van de Apple Watch door, zodat het weer een belletje scheelt naar jullie. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Vanuit de groepsticket heb ik toch een terugkoppeling gekregen op de behandeling van jouw issue ​@Jasperka. Zou je eens opnieuw willen proberen de multisim te activeren? Hopelijk lukt het nu wel. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

En ook krijg ik het verzoek om weer bij jou ​@Richi78 te checken of je het nog een keer wilt proberen. Laat maar weten hoe het erbij staat. 

• Deelnemer
  • October 17, 2025

@Arjan van KPN Het werkt! Thanks! Ik had de hoop al bijna opgegeven ….

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Haha, eindelijk! Sorry dat het zo lang heeft moeten duren, maar mooi dat het gelukt is. 

• Nieuwkomer
  • October 19, 2025

Helaas heb ik dit probleem ook. Gisteren ontkoppeld bij de helpdesk maar wieltje draait al een uurtje of 10 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 25, 2025

Ik heb hetzelfde probleem, sinds ik nieuwe applewatch (ultra3) en telefoon (iPhone 17) pro heb blijft ie hangen. In de vorige setup met ultra 2 en iPhone 16 pro werkte het prima. Ik heb een profiel aangemaakt en daarin de gevraagde info gezet zoals ook bij andere opgevraagd is. Heb alle stappen al paar keer doorlopen, vandaag nog contact met klantenservice gehad , ook in winkel geweest. er zou een ticket aangemaakt zijn maar ik zie/hoor niets vanuit die kant. Zou heel blij zijn met een oplossing, dank alvast

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Vanuit de groepsticket heb ik toch een terugkoppeling gekregen op de behandeling van jouw issue ​@Jasperka. Zou je eens opnieuw willen proberen de multisim te activeren? Hopelijk lukt het nu wel. 

Nee ​@Arjan van KPN het lukt nog steeds niet. Ik vond wel het volgende op jullie forum. Ben nu telefonisch bezig met jullie helpdesk maar kom nog niet echt verder.

Er zal toch wel iemand bij jullie zijn die; de relatie en het miscommuniceren tussen het “verwijderen van de oude esim, het verwijderen van de oude watch, het installeren van een nieuwe esim en het nieuwe EID nummer van de nieuwe watch, kan analyseren en oplossen?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Ik kon uberhaupt geen esim meer inschakelen dmv de apple watch app. Bij het activeren kreeg ik een beeld vanuit kpn waarin stond “oeps er is iets fout gegaan”. 
De helpdesk heeft me iets verder geholpen door aan te geven dat het iets met “prive doorgifte” te maken had op mijn iphone. Dit heb ik vervolgens uitgezet. Et voila; hierna kon ik een nieuwe esim activeren. 

Echter: nu krijg ik dit beeld en de esim op mijn watch doet het nog steeds niet.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 5, 2025

Bij mij precies het zelfde, ben in afwachting van next steps

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 15, 2025

Probleem na paar weken opgelost, zat m blijkbaar in mislukte activaties die verwijderd moesten worden door KPN, alles werkt weer nu 👍

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 17, 2025

Heeft even mogen duren, maar het is dan toch opgelost. Goed om te lezen! Kun je eindelijk die telefoon thuislaten :P

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

Door wie zijn die mislukte activaties verwijderd? Want ik krijg alleen maar mensen aan de telefoon die niks voor me kunnen doen?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 17, 2025

Door wie zijn die mislukte activaties verwijderd? Want ik krijg alleen maar mensen aan de telefoon die niks voor me kunnen doen?

Door Arjan van KPN die in deze chat zit in gang gezet, heb hem privébericht gestuurd. Hoe verder aan achterkant kpn weet ik niet maar goed geholpen