Skip to main content

Hallo,

 

Ik en mijn vrouw hebben een applicatie op de android mobiel staan die moeilijk doet bij het activeren van de app via WiFi. (Werkt heel traag en soms moet ik wel 3 keer op een functie drukken)  ..andere WiFi apps doen het wel prima.

Via het gewone internet hebben we geen last, dan werkt de applicatie prima, het zit hem dus ergens in het WiFi verhaal. 

Nu heb ik gelezen dat dit te maken kan hebben met de instelling IPV6 … en er wordt verteld dat als deze werd uitgezet in de router (in ons geval Experia Box V10) dat het probleem is verholpen.

Mijn vraag is dan ook kan je deze optie zonder meer uitzetten, pakt de router dan automatisch IPV4 ?

Beide android mobiels die we hebben zijn ook verschillende merken. 

Ik heb tevens 2 super WiFi punten van KPN, kan dat er ook mee te maken hebben ?

Ik hoor het graag

Alvast bedankt

Groet

FreBer

 

Beste @FreBer, om welke applicatie gaat dit? Je kunt ipv6 inderdaad prima uitzetten momenteel, de router pakt dan ipv4. Dat je SuperWifi punten aangesloten hebt, zou niet zoveel uit moeten maken. 


Bedankt Marcia voor de reactie.

Ik heb inmiddels ipv6 uit gehad op de Experia Box V10, maar helaas dat werkte ook niet (kreeg toch problemen met andere WiFi apparaten)

Het betreft overigens de applicatie (android) Hoftronic Smart, om de slimme led verlichting aan te sturen

Het zal dan ook volgens mij te maken hebben met de applicatie zelf, heb dit ook gemeld bij de desbetreffende leverancier, maar nog geen antwoord helaas.


Wat jammer! Je kunt eens proberen om door ‘Extra Wifi’ een apart 2.4 GHz netwerk in te stellen. Verbind daar dan je telefoon mee als je die app wilt gebruiken: 

 


Een goede avond Marcia bedankt voor de reactie:

De Extra WiFi geeft geen verbetering sterker nog als ik dan de down en upload snelheid op de Super WiFi schotels meet, kom ik uit op 28 Mbps down en 51Mbps Up bij een abonnement van 200 Mbps.

verschillende keren gemeten met verschillende apps.

Kortom hoe kan dit dan weer ? of klopt er iets niet met deze Super WiFi schotels ?

ik heb de Extra WiFi dus weer terug gezet.

 

Graag een reactie

Groet

FreBer


Het klopt inderdaad dat de snelheid op de 2.4 GHz frequentie wat lager is. Maar het gebeurt regelmatig dat dan wat oudere apparatuur (zoals bij mij thuis bijvoorbeeld een IP-camera en een tablet) wél werken op 2.4 GHz en niet op 5 GHz. Vandaar dan het advies om dit eens in te stellen en het op die manier dan te gebruiken. In het geval van deze app is dat niet het gevoel, begrijp ik?


Marcia weer bedankt, 

 

Nee helaas ben nog steeds zoekende waar het probleem nu zit m.b.t. deze applicatie.

Hopelijk krijg ik een reactie van de leverancier… daar is nu het wachten op

 

Met vriendelijke groet en een goed weekend

 

FreBer