Skip to main content
  1. Hoe is het mogelijk dat KPN niet bereikbaar is i.v.m. een onjuiste factuur?
  2. Hoe is het überhaupt mogelijk dat KPN een factuur stuurt over de periode nádat het contract is beëindigd? Zijn "we" in 2020 niet zodanig geautomatiseerd zodat zoiets niet kan gebeuren???

Hoi @Slachtoffer7765, welkom op het forum! We hebben het de laatste weken erg druk waardoor we minder goed bereikbaar zijn, mijn excuses hiervoor. Ik ga het tweede punt even voor je uitzoeken, het systeem moet geen facturen meer uitsturen zodra de ophefdatum van je contract is geweest. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Goedenavond, ik heb zojuist een en ander bijgewerkt.


KPN is gewoon te bereiken via 0800-0402, chat en het forum. Kan het zijn dat je een rekening hebt gehad doordat de opzegging en de factuur die je bij KPN vooruitbetaald elkaar kruisten? Zo ja, dan krijg je nog een credit nota.


Dank je wel! Ik zie inderdaad staan dat je op 20 november nog een factuur hebt gekregen terwijl je mobiele abonnement tot en met 2 november liep. Echter, op de factuur van 20 november betaal je de periode 1 t/m 30 november. De factuur is dus terecht. Het systeem herkent pas na betaling dat er een opzegging is geweest in deze periode, het zal dan een slotnota opstellen zodat je de teveel betaalde kosten over de periode 3 t/m 30 november van ons krijg teruggestort binnen 2 weken. Het is wat omslachtig, maar we werken met een automatisch facturatiesysteem die op deze wijze past. Dit kunnen we dan ook niet handmatig aanpassen. Ik wil je dan ook vragen de factuur te voldoen, je krijgt dan vanzelf het teveel betaalde geld van ons terug. 


@Slachtoffer7765    Je kunt ook via https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/online-betaalafspraak-maken.htm#/0000.1 de factuur niet betalen !

Blokkeer de incasso gewoon.

Dan maakt KPN een eind creditnota en dan blijft er nog een euro over die je op dat moment gewoon achteraf nog kunt betalen via iDeal.

Door de factuur betaling uit te stellen geef je KPN even de tijd om zijn/haar zaakjes op orde te brengen.

Anders gaan ze een aanmaning sturen en komt er 20€ kosten bij en dreigen ze met afsluiten etc.

Zeg maar de niet klantvriendelijke aanpak waar je geen zin in hebt.

Of je moet bank van lening willen spelen en de factuur wel betalen om het achteraf weer terug te krijgen ?


Reageer