Skip to main content

mijn zoon krijgt steeds een automatisch extra bundel van 1GB als zijn MBs op zijn. In het bericht van KPN staat: je hebt 100% van je bundel verbruikt. SMS bundel aan naar 1266. Dat doet hij niet, maar krijgt daarna meteen automatisch: je extra bundel is verzonden.

Hoe kan ik dat uitzetten? Ik heb al onder zijn nummer in mijnKPN gekeken. Er staat nu al wel bij extra opties: “1GB extra bundel: aan”, maar daar kan ik het alleen aanzetten en niet uitzetten.

Dit zie ik op mijnKPN, maar kan niets wijzigen.


Beste @mr TM, welkom! Het gaat om het nummer eindigend op -44? Daarbij zie ik dat er op 7 oktober gesms’t is, om een nieuwe bundel aan te vragen. Jij hebt het over ‘steeds', wat bedoel je daarmee? Hoe vaak ervaren jullie dit?


Die bundel kan volgens mij niet eens automatisch. 

MAAR als dit regelmatig is dan is zijn standaard bundel toch gewoon te laag??? 🤔


Die bundel kan volgens mij niet eens automatisch. 

MAAR als dit regelmatig is dan is zijn standaard bundel toch gewoon te laag??? 🤔

PeterG, bedankt voor je (goedbedoelde) opmerking/advies, MAAR daar heb ik niets aan. 


Beste @mr TM, welkom! Het gaat om het nummer eindigend op -44? Daarbij zie ik dat er op 7 oktober gesms’t is, om een nieuwe bundel aan te vragen. Jij hebt het over ‘steeds', wat bedoel je daarmee? Hoe vaak ervaren jullie dit?

Hoi Marcia,

Ja, dat nummer klopt. Ik weet het niet zeker, maar ergens in juni heeft hij deze service idd eenmalig  aangevraagd. Daarna is het een keer gebeurd zonder sms te sturen (ik denk ik in augustus), en de laatste keer (7 oktober) heeft hij (zover ik in zijn berichten kan zien) niets aangevraagd, maar lijkt dit automatisch te zijn gegaan.

 

Hij kreeg een melding dat 100% van zijn tegoed was bereikt en dat hij een sms kon sturen voor de 1GB extra. Hij heeft niets gestuurd en daarna kreeg hij een sms met de melding dat zijn extra bundel was bijgeschreven.

 

Zoals je in het screenshot bovenaan kan zien kan ik de service niet uitzetten (hij staat “Aan”, maar is niet klikbaar). 


Hmm. En als ie nou es '’stomweg'’ 1GB UIT naar 1266 sms't? (laten we eens gek doen)

 


Beste @mr TM, welkom! Het gaat om het nummer eindigend op -44? Daarbij zie ik dat er op 7 oktober gesms’t is, om een nieuwe bundel aan te vragen. Jij hebt het over ‘steeds', wat bedoel je daarmee? Hoe vaak ervaren jullie dit?

Ja, dat nummer klopt. Ik weet het niet zeker, maar ergens in juni heeft hij deze service idd eenmalig  aangevraagd. Daarna is het een keer gebeurd zonder sms te sturen (ik denk ik in augustus), en de laatste keer (7 oktober) heeft hij (zover ik in zijn berichten kan zien) niets aangevraagd, maar lijkt dit automatisch te zijn gegaan.

 

Hij kreeg een melding dat 100% van zijn tegoed was bereikt en dat hij een sms kon sturen voor de 1GB extra. Hij heeft niets gestuurd en daarna kreeg hij een sms met de melding dat zijn extra bundel was bijgeschreven.

 

In het systeem is te zien dat er sms’jes gestuurd zijn op 6, 8, 10 en 11 augustus. Deze bundels zijn ook zichtbaar op de factuur van 16 augustus. Het geldt ook voor 7 oktober, toen is er een sms verstuurd volgens het systeem. Wellicht toch nog eens een gesprek voeren met je zoon? Het kan haast niet anders dan dat de bundels zijn aangevraagd door middel van een sms ’bevel’ op het betreffende toestel. 


Hoi Marcia,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb het met hem besproken en ik geloof hem dat hij alleen in mei deze app heeft gestuurd. Het lijkt erop dat de module automatisch aan blijft staan en ik / hij het niet uit kan zetten. Er is iets anders aan de hand dan dat mijn zoon berichten stuurt.

Ik vind het erg vervelend dat dit het geval is en dat ik er dus niets aan kan doen en dat er in jullie systeem staat dat hij berichten stuurt terwijl dat niet zo is.

 

Zoals je kan zien in de foto hierboven/hieronder staat de bundel “aan”, maar kan hij niet "uit”.

 

 


Het klopt dat de bundel nu aan staat. Deze is op 7 oktober aangevraagd en loopt tot 7 november. Daarna komt deze automatisch te vervallen. Daarna kan de bundel opnieuw aangevraagd worden. Dit hoeft trouwens niet via sms, maar kan ook via de MijnKPN aap. De bundel is een eenmalige bundel en deze wordt dus niet opnieuw vernieuwd. Deze wordt echt alleen aangezet als daar vanaf het abonnement om gevraagd wordt. 


Ik heb hetzelfde problerm. Vorig jaar heb ik de automatische topup van mij  onbeperkte data bundle aangezet, nu heb ik die niet meer nodig en ik kan het nergens uitzetten.

Hoe kom ik er dus vanaf zonder een andere simkaart te moeten kopen? 🤯 

Het is niet klantvriendelijk om de 'uit' opties bewust zo te verstoppen. 


Vervelend dat het niet lukt @Nana B! Heb je gekeken of je dit op MijnKPN uit kunt zetten? Als dat niet lukt, neem dan even contact op met 0800-0402. Mijn collega's kijken graag met je mee. 


In MijnKpn kan je het alleen uitzetten als het gaat om een abonnement, niet als het gaat om topups van prepaid kaarten. 

Het is gewoon klantonvriendelijk dat het aanzetten wel heel simpel is, maar uitzetten ho maar.

Beetje zoals het verdienmodel van amazon met hun prime 'dienst'. 


In MijnKpn kan je het alleen uitzetten als het gaat om een abonnement, niet als het gaat om topups van prepaid kaarten. 

automatische topup van mij  onbeperkte data bundle

Hmm, weet je wel wat je hebt @Nana B . Je omschrijvingen kloppen meer met een abonnement.

Bij prepaid is enige automatische bundel Zorgeloos online. Daar is, bij prepaid, verder geen automatische topup bij. Tenzij je bedoeld dat ie elke maand automatisch herstart.

Heb je nu Zorgeloos online dan wil ik wel even opzoeken hoe je die ook weer uit zet (met bellen naar ster code inderdaad). Ik heb dat ergens genoteerd.