Skip to main content
Beste,



Ik heb het probleem, dat elke keer als ik naar het buitenland ga, mijn operator niet automatisch wisselt omdat mijn dataverbinding aan staat.

Zodra ik het buitenland binnenkom moet ik handmatig wisselen van netwerk. Ook zodra het geselecteerde netwerk buiten bereik is.

Hoe krijg ik dit automatisch?



*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
Hoi @Erik1980, Welkom op het forum. Welk toestel heb je in gebruik? Dan zoek ik uit hoe je kunt instellen dat je netwerkprovider automatisch wisselt wanneer je weer in het buitenland bent.
Dag Marina,



Ik heb een Note 9
Bedankt @Erik1980, Je kunt dit instellen via 'Instellingen' > 'Verbindingen' > 'Mobiele netwerken' > Provider. Hopelijk zorgt dit ervoor dat je toestel de volgende keer in het buitenland automatisch van netwerk wisselt.
Dag Marina,



Daar staat hij op automatisch.

Hij geeft aan niet auutomatisch van netwerk te kunnen wisselen door een actieve dataverbinding.

Maar ik mag toch aannemen dat ook als je een dataverbinding hebt, je automatisch van netwerk moet kunnen veranderen?
@Erik1980, Marina is enkele dagen afwezig. Wat zie je als je naar instellingen gaat en kiest voor verbindingen > mobiele netwerken > netwerkoperators? Zie je hier de optie automatisch selecteren? Als je deze stappen volgt, kom je hier uiteindelijk ook op uit. Dit is net even wat anders dan hierboven omschreven. Zou je willen kijken of dat werkt? Zo niet, controleer dan of 2G/3G wel werkt (4G kan soms de boosdoener zijn).
@Erik1980, We hebben niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Reageer