Skip to main content
Sinds ik een nieuwe telefoon heb wordt mijn abonnement niet meer automatisch geïncasseerd terwijl er wel voldoende op mijn rekening staat. Via mijn KPN staat rekening middels automatische incasso aangevinkt en op mijn bank is het rekeningnummer juist en nietgeblokkeerd! Hoe kan dit? Voorheen heb ik hier nooit problemen mee ondervonden, dit is echt na mijn nieuwe telefoon!?



Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid
Hallo @Xandra671, welkom op het forum. Als automatische incasso aanstaat en er genoeg op je rekening staat klinkt het alsof het gewoon moet lukken inderdaad. Ik wil voor je kijken of ik kan zien waar het door komt. Zou je daarvoor het 06-nummer, de postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van je IBAN (bij "Persoonlijke opmerkingen") aan je forumprofiel kunnen toevoegen? Als je daarna hieronder reageert weet ik dat ik het voor je kan bekijken.
Ik heb alles genoteerd
Ik zie het, merci! Ik ben daarmee voor je gaan kijken en ik zie waarom er geen automatische incasso gedaan kan worden. Voor een automatische incasso is er een zogenaamd 'mandaat' nodig, en die is nu niet actief. Die kan door verschillende redenen niet actief zijn, maar de vaakst voorkomende oorzaak is een blokkade bij de bank zelf. Zou je bij jouw bank kunnen vragen of zij daar iets over kunnen zien? Je zei al dat je er zelf geen blokkade voor zag staan, de bank zelf kan het nog in iets meer detail nakijken. Als zij geen blokkade zien, of een blokkade hebben kunnen verwijderen, zal ik het mandaat weer kunnen activeren. Ik hoor het graag van je.
Beste Jasper, ik heb contact gehad met de bank, maar er ligt geen blokkade op de rekening voor KPN mobiel. Kan de mandaat opnieuw worden geactiveerd!? Alvast mijn hartelijke dank hiervoor.



Metvriendelijke groet,



Sandra de Boer van Ettinger
Hoi @Xandra671, dank voor het navragen. Ik heb de heractivatie van het mandaat in gang gezet, het zal vanaf de volgende factuur automatisch geïncasseerd moeten worden 🙂
Dank je wel hiervoor, mocht het niet lukken dan neem ik weer contact op.



Met vriendelijke groet,

Sandra de Boer van Ettinger