Skip to main content

Goedendag,

Ik heb sinds kort een nieuw abonnement met 2gb data p/mnd + verdubbeling omdat we ook kpn thuis hebben. Helaas werkt de wifi niet bij ons in de serre waar ik best vaak zit. Pas geleden zat ik bijna tegen mijn limiet aan en kreeg van mijn vrouw er 2gb bij. Daar red ik het wel mee, maar als dit elke maand zo is, knijp ik 'm wel.

Nou hoorde ik van verschillende providers over unlimited data. Weet niet of ik dat ook op mijn net vernieuwde abonnement kan krijgen. Zou in ieder geval een hoop frustratie schelen. Anders moet ik nog 2 jaar wachten. Wil graag ook de kosten zo laag mogelijk houden per maand. Welke opties heb ik?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Dan is een Wi-Fi versterker plaatsen in de serre de goedkoopste oplossing.  Die krijgt u vaak gratis als de WiFi snelheid te laag is. Deze moet wel met een kabel aangesloten op het modem. Heeft u de Wifimanager al gedaan?


We hebben een versterker aangesloten op het modem in de meterkast, maar dat schijnt dus niet te werken. De afstand tussen de serre en de meterkast is ongeveer 6 meter. Ik heb al eerder geprobeerd de wifi in huis te verbeteren, maar nog zonder resultaat. Het vreemde is, als ik mijn tomtom in de auto voor ons huis via wifi wil updaten, is dat geen enkel probleem. Maar achter hebben we geen wifi.


Als uw data op is, dan krijgt u gewoon een heel heel heel trage verbinding. Verder gebeurt er niks. Je krijgt geen extra kosten, geen hoge rekening. Niks aan de hand.

Dat is bij bellen wel zo. Als u bijvoorbeeld 150 belminuten per maand heeft, en u gaat daar overheen, dan moet je betalen. 

Maar dat is bij data niet zo.

U kunt uw huidige abonnement gewoon aanpassen naar unlimitid. Dit kan in MijnKPN. Je kiest voor abonnement aanpassen. Dan krijg je dit:

Helemaal onderaan: € 32,50, daar gaat dan nog € 7,50 husselkorting vanaf als u ook internet thuis heeft.

Aanpassen kan 1 keer per maand. Je kunt later ook weer terug. Maar dus wel een maand later, niet meteen. Elke wijziging die je doet moet je een maand uitzitten.


Hallo @HansBram71, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de Community een vraag stelt :)

KPN Mobiel internetten zonder onverwachtse kosten

Bang om te veel data te verbruiken op je mobiel? Nergens voor nodig! Met de abonnementen van KPN Mobiel bepaal je zelf hoe je verbonden bent én hoeveel. Met veel of juist weinig mobiele data. Heb je alle data verbruikt? Geen zorgen, je betaalt niet onverwachts voor het verbruik van meer mb's. We verlagen alleen de snelheid van je mobiele internet. Wil je weer snel kunnen streamen, videobellen en youtuben? Dan kun je met KPN Hussel onderling MB's delen.  Structureel een tekort: Ook kun je je mobiele abonnement maandelijks omhoog of naar beneden aanpassen naar jouw wensen in je MijnKPN. Jij bepaalt zelf wat je nodig hebt, en je mobiele abonnement verandert met je mee!

Meer hierover vind je op: KPN Mobiel Hussel

Wifi thuis verbeteren

Gebruik je vaak thuis je mobiel? Kijk dan naar de mogelijkheden om op de lastig bereikbare plekken in huis je wifi te verbeteren. Staat de versterker vlakbij het modem in de meterkast? Dan kan het signaal in botsing komen met verschillende stoorzenders, zoals; magnetron, omvormers, DECT-toestellen, bluetooth-apparaten, isolatiematerialen etc. Je kunt het beste de versterker zo dicht mogelijk richting de serre verplaatsen. Dan is de kans kleiner dat jouw draadloze internetverbinding onderweg verstoort wordt. Gebruik voor de installatie van de KPN Super Wifi de KPN Thuis app.
Let op: voor het beste resultaat verbind je wifi versterkers met een kabel aan het modem. 

Nog geen wifiversterkers? Gebruik dan de KPN Wifi Manager. Dé online tool speciaal ontwikkeld voor onze klanten om het beste uit je wifi te halen :)

Meer informatie: slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi


Hallo @HansBram71 , binnen je mobiel kun je databesparing activeren en kun je een melding instellen dat je bijna aan je maximum zit wat betreft verbruik.

 


Ok, bedankt voor het meedenken.

Ga het gelijk proberen.