Skip to main content

Hi,

 

Mijn Iphone 15 is nu 3 weken oud. Vanaf het begin laadt het niet verder op dan 80%, ook al blijft de snoer verbonden. Batterij optimalisatie staat uit + updates zijn gedaan + herstarten ook. 

 

Pas als ik de kabel er bij 80% uit trek en dan direct weer erin doe, laadt het op vanaf 80% (tot 100%).

 

Dit is irritant, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt & groet

Dat zal met de bescherming van de accu te maken hebben @AiY , voor een optimaal resultaat en lange levensduur van de batterij dient de lading niet onder de 20% en niet boven de 80% uit te komen.

Dus bij jou werkt het eigenlijk perfect. Anders de helpdesk van Apple even raadplegen.

 


Met iPhone 15-modellen heb je mogelijk een limiet van 80% ingeschakeld, waardoor je iPhone niet verder dan 80 procent kan opladen. Als je wilt dat je iPhone verder dan 80 procent oplaadt, kun je geoptimaliseerd opladen inschakelen of laadoptimalisaties uitschakelen. 

Meer informatie over de limiet van 80% op iPhone 15-modellen

bron:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201569


Bedankt! alleen had ik dat al uitgeschakeld (zonder resultaalt dus..) 

 


Ik lees in beide genoemde artikelen nog wat over “een leerproces” en dat, als het laadproces leidt tot temperatuurverhoging, het proces vanzelf bij 80% stopt. Krijg je een melding bij 80% ?


Nee geen melding. Ook heb ik gekeken naar temperatuurschommelingen maar ik laad precies op dezelfde manier op als mijn iPhone 13 die wel de hele avond doorlaadde.

Ik vraag me af of het Iphone 15 breed is of toevallig zo in mijn toestel mis gaat. 


@AiY Welkom bij de Community! Heb je het nog weten te verhelpen? Je kan anders eens kijken of er nog een update beschikbaar is of toch even contact zoeken met Apple.


Hoi @AiY 

ik heb echt exact hetzelfde probleem! De oplaadoptimalisatie staat ook uit en bij precies 80% stopt hij ermee. Dan moet ik ook de oplader opnieuw erin stoppen om hem tot 100 te krijgen.

 

Ik kwam hier binnen 14 dagen na aankoop achter dus ik mocht hem omruilen (er vanuitgaand dat er gewoon iets fout zat in de iPhone). Helaas bij de nieuwe iPhone weer hetzelfde probleem. Dus de iPhone omruilen had voor mij geen zin.

 

Heb je dit inmiddels misschien al op weten te lossen? Ik ben ook heel erg benieuwd naar een oplossing.


Hi, wat vervelend! Ik heb helaas geen oplossing.

Na contact opgenomen te hebben met Apple, gaf de helpdesk aan dat het een bekend probleem is bij de iphone 15 en ze hopen het met een volgende update te verhelpen. Dus ik ben bang dat wij dat even moet afwachten .. 


Hi @AiY,

ik heb vorige week met Apple gebeld en zij gaven mij als advies om de iPhone op te laden zonder hoesje. Blijkbaar zou er een bescherming voor de batterij in de iPhone gebouwd zijn waardoor hij bij 80% stopt met opladen als de iPhone te warm wordt. Ik had zelf niet het idee dat hij heel warm werd maar inmiddels is het mij zonder hoesje al 3 keer achter elkaar gelukt om hem tot 100% op te laden dus wellicht heb je hier iets aan.


iPhone 15 (Pro) gebruiker kan ervoor kiezen om de accu altijd tot maximaal 80% op te laden
Bron: Appletips