Skip to main content
Vraag

Batterij iPhone 15 Pro Max

• 2 februari 2025
  • 2 reacties
  • 52 keer bekeken

In december 2023 heb ik een iPhone 15 pro max besteld bij KPN. Na een half jaartje viel mij op dat de batterijconditie al onder de 95% zat. Tevens wordt de iPhone onwijs warm op de achterkant tijdens het laden. Dusdanig warm dat ik al meerdere keren de telefoon van de lader af heb moeten halen. 

Ondertussen is de telefoon 1 jaar en 1 maand in gebruik;

• Heeft de iPhone nog maar 88% maximumcapaciteit
  • Is die ‘pas’ 406x opgeladen (wat overeenkomt met 1x per dag opladen gedurende 1 jaar en 1 maand, en een beetje)
  • Wordt de achterkant dus erg warm tijdens laden.

Ik had dit probleem ook bij mij vorige iPhone (14 pro) en daar lag het aan de accu. Alleen was dat algemeen bekend op een gegeven moment.

Is het voor de 15 pro max ook een terugkomend probleem? En moet ik dan bij de KPN winkel zijn of rechtstreeks naar de AMAC?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

• Topper
  • 10 reacties
  • 2 februari 2025
  • Net een  heel epistel geschreven maar niet die was ineens weg….

nog even de korte samenvatting

laders met vermogen >20watt produceren meer hitte wat levensduur van je accu verkort.

draadloos opladen is Minder efficiënt en produceert meer warmte=slecht voor je accu.

beste is laden met 5 watt lader, je weet wel zo’n oude platte witte die je vroeger bij iedere iPhone kreeg

EN accu tussen de 20-80% opgeladen houden en gebruiken.

Mij viel ook op dat met zelfde soort gebruik de 13 pro Max na een jaar op 99-98% accu zat. Mijn 14 pro Max na een jaar op 94%. Misschien toch kwaliteits verschillen in de accu of dat accu meer wordt belast door ander laadgedrag(software).  

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7971 reacties
  • 4 februari 2025

Ik heb zelf ook dit toestel ​@Thyrsaoo en ik ervaar op dit moment niet dit soort problemen maar ik kan de tips van ​@Meid00rn volledig onderschrijven. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de accu persoonlijk echt als een slijtage onderdeel beschouw en niet echt scherp ben op efficient opladen gefocust ben. 

Neemt niet weg dat er alsnog wat mis kan zijn al kan ik dat lastig inschatten zo op afstand. Zowel de route via KPN als Apple zijn dan een goede optie als je denkt dat er naar gekeken moet worden.