Skip to main content

Tweakersbatterij probleem is wederom terug,

 

Een voorbeeld met mij iPhone 14 Pro Max, filmpjes van Dumpert afspelen in Desktop versie en gaat heel hard achteruit.

 

Desktop Facebook pagina Dumpert video’s,  tijdens het scrollen naar beneden duurt eeuwen dat ze laden.

Het gaat om 5G verbinding,

 

Tijdens het surfen met Safari  is ook heel erg traag, het duurt 5 seconden om een pagina te laden.


APN is ingesteld op Internet

KPN jullie mogen een onderzoek instellen! 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Je bent de eerste in lange tijd die dit meldt @Meedenkertje26. Als het een algemeen probleem was had ik hier meer meldingen over verwacht. 😕

Wat heb je zelf al gedaan om een aantal dingen uit te sluiten? Heb je het toestel bijvoorbeeld al eens opnieuw opgestart en alle apps afgesloten?
Neem ook je openstaande tabbladen op je webbrowser door. Vaak als er daar veel van open staan kan dit ook erg veel energie kosten op je toestel. 


@Sanne van KPN , mij telefoon een volledige schone installatie gegeven.

1 tabblad staat open van Safari en alle andere apps zijn gesloten.

Het speelt nog steeds een rol! KPN doet niks zie link


Hmmm, dank voor de link. Mocht blijken dat er toch iets anders is waardoor de batterij snel leeg gaat dan wil ik dit wel laten onderzoeken. Voordat ik dat kan doen echter nog wel wat zaken om uit te sluiten: 

  • Heb je jouw simkaart/e-sim ook al op een ander toestel getest? Hoe gaat het batterijverbruik daar?
  • Mocht je een e-sim gebruiken, heb je deze dan ook al eens opnieuw geïnstalleerd? Je kunt in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren
  • Je geeft aan dat het om 5G gaat, wat als je de netwerkinstellingen op 4G vastzet? Gaat de batterij dan minder snel leeg? 
  • Je noemt ook dat het op de Desktop Facebook misgaat, is dat dan op je PC? Of gewoon de Facebook app of Facebook via Safari op je toestel? 

Daarnaast wil ik wel benoemen dat het originele probleem in dit topic ging over dat het batterijverbruik erg hard ging. Mocht het bij jou alleen zo zijn dat zaken traag laden, maak dan een eigen topic aan waarin je bovenstaande vragen beantwoord. 
Dan pakken we het daar verder met je op!


@Sanne van KPN Samsung S20+ hetzelfde verhaal.

4G netwerk hetzelfde verhaal.

 

sim kaarten zijn al meerdere keren gewisseld…

 

Facebook Safari op mij toestel.

Bij jullie concurrenten is het internet snel en zonder een batterij drain… 

Aanbiedersinstellingen staan op 57.0

 

2x per dag laden en bij andere providers niet…


Bedankt @Meedenkertje26  voor de uitgebreide feedback en toelichting. Vreemd, ik heb bijvoorbeeld een iPhone 14 Pro met dezelfde instellingen en een e-sim en ik ervaar deze problemen zelf niet. Ik gebruik ook vrij intensief de mobiele dataverbinding en ik hou capaciteit over aan het einde van de dag.

Is dit in het verleden wel beter geweest en is dit  een recent probleem, of speelt dit al weer een tijdje? Gebruik je alleen fysieke simkaart of heb je ook een e-sim getest in de iPhone 14 Pro Max?

Ik kan het dus nog niet helemaal plaatsen maar we gaan dit dan na het weekend in ieder geval even intern terugkoppelen. Nogmaals bedankt voor de uitgebreide feedback.


@Meedenkertje26 Het kan zijn dat de KPN-masten te ver is verwijderd. Je kan zien op jouw locatie

https://antennekaart.nl/kaart/4g

Bij mijn locatie heeft Odido 2 keer meer masten als KPN en Vodafone, dat kan je ook zien in dempingswaarde in jouw telefoon. Met Odido-kaarten is mijn telefoon ook 2 keer langer online.


Postcodes zijn, 3318TL, 3363WB en 3312AD.

Bij postcode 3363WB, speelt bovenstaande een rol…

tijdens een rit tussen 3318TL naar 3363WB hetzelfde verhaal.

 

3312AD werkt internet heel erg traag en batterij gaat net als voorgaande heel snel leeg.

 

Ik gebruik een E sim


@Meedenkertje26 Voorbeeld voor 3363WB

 


Postcode 3314LE is er ook een batterij drain op 4G.

Eerder onderzoek heeft ook niks opgeleverd..

Klacht 1237630105

 

Goedendag,

 

Het kan zijn dat op sommige plekken de dekking verminderd is.

Dit kan beïnvloed worden door verschillende factoren:
- Het type telefoon, tablet of laptop.
- De dekking op de plaats waar u bent. 
- De bebouwing in de omgeving.
- De afstand tot de zendmast.
- De drukte op het netwerk. 
 

Uit eerder onderzoek is naar voren gekomen dat we deze locatie vanuit het netwerk niet kunnen verbeteren.

Daarom is het advies om ‘bellen via wifi’/ vowifi te gebruiken.

U kunt dit vinden in uw toestel onder de instellingen, mobiel netwerk, simkaarten, schakel bellen via wifi in.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph78f4697ca/ios

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 


Zelf ook iPhone 14 Pro Max en valt mij niet op. Hoeveel is je batterijconditie? Mijn telefoon gaat met de tijd steeds wat sneller leeg daardoor, maar of dat met de verbinding heeft te maken vraag ik mij af. 
 

zijn er bepaalde tests hiervoor? Dan wil ik gerust meehelpen. 


KPN lost niks op  89%. 
Alle andere providers hebben ik ook getest, o.a.Vodafone en Odido.

Daar heb ik geen last van batterij drain.

Onderzoek vanuit KPN gaat niet veel opleveren, ze geven altijd aan dat het een toestel probleem is.

Postcode 5482RE hetzelfde verhaal.

Aanbiedersinstellingen staan op 57.0

 


Postcode 5482RE
 


We zijn al weken verder, gaat KPN nog überhaupt het probleem verhelpen.

Afgelopen zaterdag na bezoek in België en terugkeer weer in Nederland was internet wederom langzaam.

 

 niks meer verder gehoord vanuit jullie kant.


Klopt het dat jij de APN op "advancedInternet" hebt ingesteld?


Nee, hij staat op standaard internet


Nee, hij staat op standaard internet

Maar dan is het dus een ander probleem dan het probleem in dat in dat door jou aangehaalde Tweakers topic beschreven staat immers daar bleek de oorzaak te liggen in het gebruik van de APN "advancedInternet".


Bij advancedinternet zelfde verhaal…. 


Bij advancedinternet zelfde verhaal…. 

Ja, dat snap ik maar dat verandert niets aan mijn stelling dat dit een ander issue lijkt te zijn dan het issue besproken in dat Tweakers topic.


Hallo @Meedenkertje26, destijds is er vanuit KPN een uitgebreid onderzoek geweest, ook in samenspraak met klanten met het issue. Je kunt o.a.  de reactie van ons als KPN teruglezen via: KPN reageert op hoog batterijverbruik smartphones (droidapp.nl)

Jouw melding is voorgelegd aan de technici. Zij geven o.a. aan dat "te ver" van masten mee kan spelen. Tevens ben ik benieuwd waar de batterij specifiek van leeg raakt. Je kunt dit controleren op de volgende wijze: bij Instellingen – Batterij, en dan onderaan kijken bij “Batterijgebruik per App”, en dan op regelmatige basis, tenminste een paar keer per dag, die in de gaten blijven houden. Ben wel benieuwd naar de resultaten en die horen wij ook graag van jou. 


@Jeroen van KPN dit is mij bekend.

Dit wordt sowieso overstappen naar een nieuwe provider.

Jullie blijven volhouden afstand is te groot enzovoort.

 

Tweakers heeft dit zelfs bevestigd