Skip to main content

Na installatie van IOS 16 op mijn iPhone SE 2020, is de batterij erg snel leeg. Bijvoorbeeld vanochtend om 8.00 uur 100%   Acht uur later (na niet echt intensief gebruik….een uurtje Spotify) geeft de batterij 21% aan. Met IOS 15 hield de batterij (vernieuwd in juni 2022) het zeker een hele dag vol. Iemand een oplossing?

Hallo @Paul 52 ,

Herkenbaar, ook bij mijn SE2020 raakt de batterij eerder leeg. 

Je kunt er iets aan doen door Bluetooth uit te zetten. Verder niet teveel internetpagina's en/of apps open laten staan.  


Na een update kan de batterij wat sneller leeg raken dan normaal. Dat zou na een paar dagen wel voorbij moeten zijn.

Je kunt onder ‘instellingen > batterij’ checken welke app ervoor zorgt dat de batterij snel leeg raakt.


Je kunt onder ‘instellingen > batterij’ checken welke app ervoor zorgt dat de batterij snel leeg raakt.

Klopt, daarom kun je beter die apps niet open laten staan. In de praktijk gebeurt dat wel vaak. 

 

Na een update kan de batterij wat sneller leeg raken dan normaal. Dat zou na een paar dagen wel voorbij moeten zijn.

 

Is nog steeds zo. 


Hi @Paul 52, welkom hier. 

Is het gelukt om te achterhalen welke apps zoveel batter verbruiken? Zie de tip van  Michael ook.

Na een update kan de batterij wat sneller leeg raken dan normaal. Dat zou na een paar dagen wel voorbij moeten zijn.

Je kunt onder ‘instellingen > batterij’ checken welke app ervoor zorgt dat de batterij snel leeg raakt.

 


De update na iOS 16 is van september vorig jaar. Dus de “paar dagen” is al erg lang geleden. 

Er zijn geen apps aan te wijzen die er voor zorgen dat de batterij zo snel leeg raakt. Vóór de update ging de batterij meer dan een dag mee, nu nog geen driekwart dag (en soms nog minder)

Misschien dat de a.s. update naar IOS 16.5 een oplossing biedt?


Er zijn geen apps aan te wijzen die er voor zorgen dat de batterij zo snel leeg raakt. Vóór de update ging de batterij meer dan een dag mee, nu nog geen driekwart dag (en soms nog minder)

 

Ik denk dat we ermee moeten leven. Ik heb de iPhone SE 2020 inmiddels twee jaar in gebruik en hoop nog even te kunnen wachten voordat ik de volgende iPhone ga aanschaffen. (Waarschijnlijk wordt dat de iPhone SE 2022.)

 

Tot die tijd dit maar hanteren:

Hallo @Paul 52 ,

Herkenbaar, ook bij mijn SE2020 raakt de batterij eerder leeg. 

Je kunt er iets aan doen door Bluetooth uit te zetten. Verder niet teveel internetpagina's en/of apps open laten staan.  

 

 


Ik ben ook bang dat je hier dan weinig aan kunt doen. Ik hoop dan dat de nieuwe update een oplossing biedt in jouw geval. 

k denk dat we ermee moeten leven. Ik heb de iPhone SE 2020 inmiddels twee jaar in gebruik en hoop nog even te kunnen wachten voordat ik de volgende iPhone ga aanschaffen. (Waarschijnlijk wordt dat de iPhone SE 2022.)

Puur uit nieuwsgierigheid, de SE omdat de knop er nog op zit? Ben onlangs overgestapt op een nieuwere iPhone, en de gezichtsherkenning werkt verbazingwekkend goed. Beetje off-topic, dus we houden het verder kort. 


Ja, vertrouwd en relatief goedkoop. Welk type heb jij dan gekocht @Alex_P ? 


Ja, vertrouwd en relatief goedkoop. Welk type heb jij dan gekocht @Alex_P ? 

De 12, aanradertje! 


Ik ben ook bang dat je hier dan weinig aan kunt doen. Ik hoop dan dat de nieuwe update een oplossing biedt in jouw geval. 

k denk dat we ermee moeten leven. Ik heb de iPhone SE 2020 inmiddels twee jaar in gebruik en hoop nog even te kunnen wachten voordat ik de volgende iPhone ga aanschaffen. (Waarschijnlijk wordt dat de iPhone SE 2022.)

Puur uit nieuwsgierigheid, de SE omdat de knop er nog op zit? Ben onlangs overgestapt op een nieuwere iPhone, en de gezichtsherkenning werkt verbazingwekkend goed. Beetje off-topic, dus we houden het verder kort. 

Ja, vertrouwd en relatief goedkoop. Welk type heb jij dan gekocht @Alex_P ? 

De 12, aanradertje! 

 

We zijn ruim zeven maanden verder en ik vond het nu toch echt tijd om mijn SE 2020 te vervangen.

En nee @Alex_P, het is niet de Iphone 12 geworden. Die telefoon is twee jaar ouder dan de SE 2022, kost bij mijn winkel 90 euro meer en ik had dan ook een nieuw hoesje moeten kopen.

Kortom, ik heb nu de iPhone SE 2022 in gebruik genomen. Na aftrek van de inruilwaarde van de SE 2020 was de prijs 459 Euro. En dan kan ik hopelijk weer een aantal jaren zonder problemen van mijn nieuwe iPhone genieten.     

 


Allen, voor meer informatie en tips inzake batterij gebruik van een iPhone, hier een artikeltje:

https://www.icreatemagazine.nl/tips/batterij-iphone-snel-leeg/


Dankjewel @driemaster : Ik heb er meteen een aantal uitgevoerd.


@Noordzee, puur uit nieuwsgierigheid. Ben je nu tevreden met de batterijduur? 


Jazeker, op dit moment is het perfect. Maar dat mag je ook wel verwachten met een hele nieuwe telefoon. 


Reageer