Skip to main content

Na de overgang van Telfort naar KPN eind januarie 2020, wordt mijn batterij can mijn Samsung J3 leeg fetrokken. Ik heb er al een nieuwe orginele in gezet. Maar hij wordt steeds leeggetrokken in de avond nog 70 % en in de ochtend 8:00 is hij leeg. Ik heb een sim only abbonnement

Wat is er veranderd?

Hallo @Erni , de omzetting naar KPN kan daar niets mee van doen hebben, je blijft namelijk op hetzelfde netwerk (KPN dus) zitten.

Ik zou het toch in je toestel zoeken naar energieverslindende apps of een defect toestel.

 


Dat heb ik gedaan en toch trekt de batterij leeg. Ik heb geen facebook op mojn toestel wel whatsapp

 


Hallo @Erni , dan zou ik het toestel door een telefoonwinkel na laten kijken, of nog beter, door Samsung zelf.


Dank je voor fe reactie. Ik heb nu wifi uitgezet en kijk of dat scheelt. Anders laat ik mijn toestel bakijken. Wel vreemd dat ik het eerst  niet had.tien kon ik ruim 4 dagen zonder opladen doen.


Hoi @Erni en welkom op het forum! De overzetting van Telfort naar KPN heeft inderdaad geen invloed op je batterij, dus ik sluit me aan bij de tips van @JanD. :slight_smile: Een toestel (of Samsung) winkel is hier de beste plek voor. De medewerkers daar kunnen dan ter plekke met je meekijken. 

Op deze pagina van Samsung kun je overigens ook vinden hoe je het batterijverbruik bijhoudt. Hier kan je zien welke apps de batterij zo snel leegtrekken, wellicht is daar de oplossing ook al mee gevonden! 


Ik heb inderdaad op de site van samsung gekeken en aanpassingen gedaan. Maar vooral in de nacht als mijn toestel niet wordt gebruikt loopt de batterij snel terug. Ook de nieuw geplaatst. Nu is KPN in de buurt met een mast bezig. Of dit er mee te maken heb, nl soms overdag geen verbinding. Anders ga ik maar nzar een andere aanbieder. 


Hmm, door een slecht ontvangstsignaal kan je batterij snel leeg gaan. De telefoon doet in zo'n geval extra zijn best om verbinding te maken of te houden. Dat kost veel energie, dus als je op dit moment verminderd bereik hebt kan dit wel wat verklaren. Als je s’nachts niet per se bereikbaar hoeft te zijn kun je jouw toestel in vliegtuigmodus zetten. Ik hoop dat de batterij dan langer meegaat, zeker samen met de tips op de pagina die ik eerder stuurde. Hopelijk zijn de werkzaamheden aan de mast dan ook snel klaar. :smile:


Reageer