Skip to main content

Hallo!

Al enige tijd moet ik mijn telefoon (OnePlus 11 5G) meerdere malen per dag opladen. Ben altijd klant geweest van Telfort/KPN en heb dit nog nooit eerder ervaren met andere toestellen (bv OnePlus 8, 9 & 10). Die gingen minimaal anderhalve dag mee, maar nu is het dramatisch!

Ik heb serieus het vermoeden dat het batterijverbruik aan het KPN netwerk ligt. Ik ben de afgelopen 2 maanden 2 weken in Oostenrijk geweest en 1 week in Zwitserland en gedurende deze weken (op 5G!!!) kon ik zeker 1 à 1,5 dag met m'n telefoon doen voor hem te hoeven op te laden.

Ik ben nu 1 dag terug in Nederland en zie mijn batterij capaciteit drastisch dalen. Op dit moment al voor de 2de keer vandaag aan de lader!!!

We hebben tegenwoordig allemaal high-end telefoons waar we vanalles mee kunnen, maar het kan toch niet zo zijn dat we deze in NL meerdere malen per dag moeten opladen terwijl dat in het buitenland (op 5G) niet hoeft...ik snap het niet, maar vind het behoorlijk vervelend!!!

Kan als ik niet thuis ben/onderweg een Power Bank meenemen om er zeker van te zijn dat ik de dag door kom

KPN: hoe kan dit???

 

Lees dit artikel eens:

https://tweakers.net/reviews/11430/hoe-een-tweaker-uitploos-waarom-sommige-telefoons-op-kpn-snel-leeg-gingen.html

Dus check even of je APN niet op 'advancedinternet' staat. 


Hoi @AriënC 

Heel interessant artikel van Tweakers.
Ik heb het eens rustig doorgelezen, en ben weer volledig op de hoogte van dit feit.

Gelukkig heb ik tot op heden nog nooit met dit vervelende probleem (waar topic starter @Jeroen vd Bosch wel last van heeft) te maken gehad.
Ik heb de iPhone 14 Pro Max die de netwerkinstellingen automatisch goed in het toestel zet.

Met een volle batterij kan ik gemakkelijk 2 tot 3 dagen (bij normaal gebruik) doorkomen, zonder dat ik mijn iPhone 14 Pro Max hoef op te laden, daarbij zit ik doorlopend op het 5G netwerk van KPN.


Lees dit artikel eens:

https://tweakers.net/reviews/11430/hoe-een-tweaker-uitploos-waarom-sommige-telefoons-op-kpn-snel-leeg-gingen.html

Dus check even of je APN niet op 'advancedinternet' staat. 

Hoi @AriënC ,

Thanks voor je antwoord! Ken het artikel en ik heb onderhand alles al gelezen wat er eventueel mee te maken zou kunnen hebben. Mijn APN instellingen zijn gewoon goed, baseer mijn bevinding/conclusie puur op eigen ervaring qua locatie vs batterij verbruik. Blijf het vreemd vinden waarom gebeurt... behoorlijk irritant!!!