Skip to main content

De belbundel was voor mij een reden om bij KPN te blijven. Niet de goedkoopste, maar voor mij de meest makkelijke manier om in de USA naar vaste nummers in Nederland te bellen. Tenslotte kan niet alles via de whatsapp.

Het wordt dus tijd om naar alternatieven te gaan zoeken en KPN wellicht vaarwel te zeggen. 

Het hoort misschien niet thuis in de community, maar de service van KPN wordt ook steeds minder. Als je belt met het 0800 nummer krijg je al snel een link doorgestuurd om te internetten en wordt de verbinding verbroken. Gewoon iemand aan de lijn blijkt niet meer te bestaan.

 

Goedemorgen @CvS2024, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de community :)
Ook dit soort signalen zijn hier altijd welkom hoor! Maar ik begrijp verder ook wat je zegt. Ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen handig is dat we voor de Verenigde Staten alleen nog maar databundels aanbieden. Dit zal naar verwachting niet op korte termijn veranderen maar het signaal geef ik natuurlijk wel door. Wat betreft het bellen met onze helpdesk; wanneer je met 0800 0402 belt en vervolgens aangeeft dat je graag een medewerker wenst te spreken, dan krijg je ook een persoon aan de lijn in plaats van dat er bijvoorbeeld een linkje wordt gestuurd. Hopelijk heb je hier iets aan voor een volgende keer dat je contact zoekt met onze helpdesk🙏🏻


Zet je Roaming uit in de USA met een databundel?

 

Lijkt me niet. Roaming is internet gebruiken via een ander netwerk. Klopt dit @wjb ?


Roaming is internet gebruiken via een ander netwerk. Klopt dit @wjb ?

Dat klopt, al moeten we bij roaming eigenlijk spreken over data-roaming immers roaming geldt feitelijk ook voor gewoon bellen.

Roaming moet dus aan staan als je in het buitenland gebruik wilt kunnen maken van Internet via 4/5G.

Maar let op: Laat roaming absoluut uit staan totdat je zeker weet dat de USA bundel geactiveerd is. Doe je dit eerder dan ben je in een paar seconden €60,50 armer en dat zou zonde zijn.


Okay roaming aan laten.  Probeer onverwachte kosten te voorkomen.

Vervelend is wel dat er regelmatig gebeld wordt en dat kost nu € 0.50 per minuut. 

Jammer dat belbundel is vervallen. Was reden om bij KPN te blijven.

 

Okay roaming aan laten.

Lees nog even de opmerking in mijn vorige bericht.


Als je kpn er om zou gaan verlaten dan heb ik nog wel een idee.
Er zijn alternative bel bedrijven die je kunt gebruiken met een programmaatje op je slimme telefoon.
Alleen uitgaand (met je eigen nummer er bij) of ook inkomend.
Bellen naar vast (in Nl) is bij een bepaalde club ~gratis, van waar dan ook op de wereld als je een internetverbinding hebt.