Skip to main content

Desondanks dat ik meerdere malen op het forum gelezen heb dat je met een Belgisch ID een abonnement op je naam kan zetten ben ik al iedere keer weggestuurd met de boodschap: “u heeft een belgisch paspoort nodig”.

 

hoe kan dit? Ik lees van andere mensen die nog geen 5 maanden geleden er wel in geslaagd zijn met een Belgisch ID, 6 maanden geleden kreeg ik het paspoort verhaal al te horen… KPN is er ergens iets te downloaden waar de regelgeving op staat?

Je dient bij je gemeente ook een bewijs van inschrijving te vragen en die meenemen.


Je dient bij je gemeente ook een bewijs van inschrijving te vragen en die meenemen.

Dat maakt dus blijkbaar niet uit, in de winkel weigeren ze mijn Belgisch ID. Dat was mijn vraag dus ook niet.


BEIDEN is nodig. Met een ID uit een E.U. land mag je een abonnement nemen. Mits je in Nederland bent ingeschreven. Dat moet je dus ook aantonen met dat bewijs van inschrijving.


BEIDEN is nodig. Met een ID uit een E.U. land mag je een abonnement nemen. Mits je in Nederland bent ingeschreven. Dat moet je dus ook aantonen met dat bewijs van inschrijving.

Beste peter, mijn excuses voor mijn vorige reactie. Het is momenteel zo dat als ik in de winkel aankom en het over een identiteits kaart heb ze al direct over een paspoort beginnen… zwaar frustrerend aan het worden. 


Ben ik met je eens. Heb 't al aangekaart bij het KPN team v.h. forum.


Heb reactie terug van Webcare. Niet-Nederlanders kunnen een abonnement alleen afsluiten met een paspoort (+ BRP). Een ID kaart kan alleen voor Nederlanders. Je zult dus echt een Belgisch paspoort moeten hebben/aanvragen.

Webcare wees me ook op onderstaande:

Meer info in deze oudere reactie van een Webcare medewerker in Engelstalig topic.

Ik kan dus in België of ander land met mijn NL ID-kaart ook geen abonnement afsluiten.


Hoi @dustphyte, ook nog even een bericht van mijn kant al heeft PeterG het antwoord al gegeven. Voor het afsluiten van een mobiel abonnement heb je een Belgisch paspoort en een BRP nodig van de gemeente. Voor een abonnement voor Thuis moet je natuurlijk op een Nederlands adres wonen, maar dat is al duidelijk lijkt mij. Dit is hoe het zit, andere opties zijn er niet.