Skip to main content

Beste KPN, als iemand een vraag stelt over belkosten naar America en je maakt als KPN alleen reclame voor een bel-bundel van 9,99 euro en niet simpelweg de kosten voor bellen naar de US aan de vraagsteller evie3 meldt,  ben je aan het dubbel denken door een harde werkelijkheid met veel geweld uit je antwoord te houden.

*bron : https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Ik bel van Nederland naar Verenigde Staten

Je bent in Nederland en je belt of sms't naar een nummer uit Verenigde Staten

  • Bellen:

     € 0,30 / min
  • Sms versturen:

     € 0,30 / sms


NOTE !  Ik was een telfort klant die normaal 8,50 betaalde voor een maand bellen.  Helaas ging ik ooit akkoord met een 5GB bundel die ik nooit heb kunnen gebruiken.  Nergens in mijnKPN kan ik deze bundel uitzetten en ik vraag mij af waarom ik een bundel die ik al ruim 2 jaar niet wil binnen de mijnKPN omgeving niet kan uitzetten ?  

NOTE !  Ik heb jaren geleden een nieuw bel-abonnement bij telfort afgesloten en het zou al mogelijk moeten zijn om te verlengen of van provider te wisselen.  Toch staat er dat dit pas kan in juli 2020.

NOTE !  In mijnTelfort heb ik bellen naar het buitenland uitgezet.  In mijnKPN omgeving kan ik deze optie nergens vinden en ik wil vandaag nog naar een vriendin in de Ohio bellen - deze dienst is niet mogelijk met mijn mobiel en dus wilde ik simpelweg deze functie eventjes aanzetten.  Waarom kan ik dit niet doen in de mijnKPN-omgeving ?  En waarom zijn alle opties die in mijnTelfort aanwezig waren niet aanwezig in de mijnKPN-omgeving ?  Sinds mijn abonnement is overgezet naar KPN ben ik qua kwaliteit niets vooruit gegaan en qua mogelijkheden wel.  Ik ben daarom nu ontevreden over de geboden service van KPN en werd pissed toen ik nergens in het antwoord op evie3's vraag kon lezen !

Zij vroeg niet een bijzonder moeilijk stel vragen :

1e vraag : Is het veel duurder om vanuit Nederland naar de usa (californie) te bellen?

2e vraag : Zo ja hoeveel kost dat

3e vraag : is het makkelijker om een bundel hiervoor te pakken? 

 

REDEN voor de 3 aparte vragen : Ik moet één telefoontje van +/- een half uur plegen

En noch de 1e noch de 2e, noch de 3e vraag heeft KPN beantwoord maar gretig word er wel een reclame boodschap ingetypt en dat is puur omdat KNP-chat-medewerkers zo getraind zijn en hen verboden is om vragen die gesteld worden met de juiste informatie te beantwoorden.

PS. ik kan het ook mis hebben want evie3's kan ook een fake-profiel zijn dat KPN zelf heeft gecreëerd en alle antwoorden behalve de mijne net zo fake zijn als deze hele thread dat meer wegheeft van 1 grote KPN-reclame-boodschap voor mensen die deze pagina vonden via een zoekopdracht : “belkosten naar Amerika” 

De bedrijven van tegenwoordig hebben ook geen greintje beschaving meer in zich…

PPS. en WTF is de reden van eenmalig 25 euro kosten als ik mijn huidige KPN-sim-only abonnement wil verlengen ?  25 euro ?  SHIT !  Waarschijnlijk ben ik na 7 juli geen klant meer bij KPN en koop ik een goedkoop Kruidvat-pre-paid-kaartje waarmee ik ook bel voor 9 cent per minuut in Nederland en ook via het KPN netwerk maar kost het veel en veel minder per maand omdat ik niet enorm veel bel met mijn mobieltje.

Mh, een compleet nieuw bewustzijn en ‘plan de campagne’ sinds ik een half uur geleden een KPN-ID aanmaakte omdat ik voor het eerst sinds jaren wilde bellen naar een vriendin in Amerika !

 

Zeg maar dag meneer Bos ;-)

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

PS. ik kan het ook mis hebben

Je hebt het inderdaad mis. In de eerste reactie is de vraag van topic starter al beantwoord. Je schrijft nu een ellenlang verhaal dat totaal niets met deze vraag te maken heeft, met ergens verborgen (kennelijk) jouw vraag c.q. probleem.

Wil je daarmee geholpen worden had het handiger geweest gewoon een (eigen) topic te maken, zodat je wellicht verder geholpen kon worden.


Jaja, wat een toestand , ik had het gedeeltelijk mis, het is misschien niet het eerste antwoord, 1 of andere verward persoon heeft het antwoord van Susan als beste antwoord gekozen en staat dus direct onder evie3 haar bericht en wordt dus als eerste gelezen.

 

Voor mij was er geen enkele noodzaak een apart topic te maken en ik begrijp niet wie dat nu zo graag wil want mijn antwoord had gewoon kunnen blijven staan waar het stond.

 

Wat dat betreft ben je zelf wellicht ook een beetje een over ijverig persoontje die meer dan 230 reacties geeft waarvan je nutteloos reactie op mijn bericht er 1 van is.

Behalve dat heb ik ook het idee dat jij behalve gereageerd hebt op mijn reactie deze ook hebt gerapporteerd want jij bent sinds 4 weken bijna iedere dag hier op dit forum te vinden en schrijft ongeveer 10 reacties per dag :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zelfs op dit moment ben je druk bezig … (lol)

 

Nou meneertje, ik hoop voor je dat je genoeg reacties en klikjes krijgt want dan sta je samen met MAJA  op eenzame hoogte en kan je genieten van de felbegeerde GUINESS BOOK OF BADGES en vergeet dan niet even een printje te maken zodat je altijd terug kan kijken op een welverdiend compliment van een Koninklijk Bedrijf - misschien krijg je ooit nog een Lintje van KPN ?

Veel plezier hier,, ik gaat weer verder met andere zaken !

:vulcan_tone5:


Hi @Humanistische Animist  Welkom op ons KPN Forum! Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Een bericht als deze verdient natuurlijk de nodige aandacht, want er hangt (volgens mij) een heleboel onvree in de lucht. :persevere:  Ik heb alles doorgelezen en heb het hele verhaal (net als jij) even opgesplitst om het logisch te beantwoorden. Hopelijk schiet ik nergens tekort in mijn antwoord, zo ja laat het dan maar even weten. 

Verkeerd abonnement
Je hebt dus een abonnement afgesloten en 5GB internet en een belbundel. Achteraf wilde je geen internet maar het contract was al afgesloten, dat is natuurlijk jammer, maar kan na inderdaad na de 14 dagen bedenktijd niet meer gewijzigd worden.
:pensive:

Contract loopt langer dan 24 maanden (juli 2020)
In het verleden konden klanten vroegtijdig verlengen waarna het abonnement direct inging. Als je eerste (Telfort) abonnement 2 jaar duurde en je kon 4 maanden van te voren verlengen. Dan heb je voor het eerste contract maar 1 jaar en 8 maanden betaald, maar het nieuwe contract ging meteen in en loopt hierna 2 jaar en 4 maanden. Zo heb je uiteindelijk wel gewoon 4 jaar betaald voor 2 (2-jaar)contracten. Tegenwoordig kan dit niet meer. Klanten moeten eerst de vorige contractperiode uitzitten, hierna gaat pas het nieuwe contract in werking. Dit is waarschijnlijk bij jou aan de hand. Al kan ik dit niet met zekerheid zeggen, want ik heb (nog) geen gegevens van je om dit te controleren.

Bellen naar Ohio lukt niet

De optie ‘bellen naar het buitenland’ kennen wij niet bij MijnKPN.:thinking: Heb je niet kunnen bellen naar die vriendin in Ohio? Dat is natuurlijk wel balen.:confounded: Ik zou graag even met je mee willen kijken op jouw abonnement/telefoonnummer of wij dit achter de schermen voor je kunnen wijzigen. Hier heb ik wat gegevens voor nodig. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer zijn voldoende.
TIP: Betreft de belkosten is het wellicht aantrekkelijker om te bellen via skype/whatsapp/facebook over de wifi, want dit is gratis.:smile:   

Optie MijnTelfort weg in MijnKPN
Welke opties mis je allemaal in de MijnKPN?

Evie3’s case
Je bent ontevreden over het antwoord dat wij en de community geeft aan haar. 

Evie3’s vraag: QUOTE:“Is het duurder om vanuit Nederland naar de usa (californie) te bellen?
Zo ja hoeveel kost dat en is het makkelijker om een bundel hiervoor te pakken?”

  1. Is het veel duurder om vanuit Nederland naar de usa (californie) te bellen?
    1. Antwoord: Bellen en sms'en van Nederland naar landen buiten de EU brengt extra kosten met zich mee…..
  2. Zo ja hoeveel kost dat
    1. Antwoord: Bellen: € 0,30 / min (0.30*half uur = €9,00 zoals Peter G aangeeft)
  3. Is het makkelijker om een bundel hiervoor te pakken? 
    1. Antwoord: 'Voordeellanden buiten de EU' aanschaffen (100 min/sms/MB voor € 9,99) Zoals Susan meldt.

Conclusie: eenmalig een half uurtje bellen is dus €0,99 cent goedkoper dan een bundel aanschaffen. Susan adviseert, mits ze vaker gaat bellen, om een bundel te overwegen. Alle vragen zijn dus gewoon beantwoord of zie ik iets over het hoofd? :thinking:

Fake-profiel door KPN?

QUOTE: “Ik kan het ook mis hebben want evie3's kan ook een fake-profiel zijn dat KPN zelf heeft gecreëerd en alle antwoorden behalve de mijne net zo fake zijn als deze hele thread dat meer wegheeft van 1 grote KPN-reclame-boodschap voor mensen die deze pagina vonden via een zoekopdracht : “belkosten naar Amerika” 
Geen zorgen hoor we manipuleren de boel niet of plegen geen censuur vanuit commercieel oogpunt! Hier wordt overigens streng op gecontroleerd door externe partijen.:wink:

€25,00 aansluitkosten
Betreft de aansluitkosten, deze gelden alleen voor nieuwe klanten. Jij bent al klant bij ons, dat betekent dat je deze kosten dus ABSOLUUT niet hoeft te betalen als je je abonnement verlengt. Waar zie je staan dat je dit wel moet betalen?   

Ik vind het oprecht jammer om te horen dat je overweegt weg te gaan bij ons en dat de migratie Telfort naar KPN niet bevallen is. Ik hoop overigens wel dat ik met deze reactie de enige frustratie heb kunnen wegnemen. Daarnaast ben ik benieuwd of ik in deze nog iets voor je kan betekenen. 


@Humanistische Animist We hebben helaas niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat het topic gesloten kan worden. Anders horen we het graag!


Reageer