Skip to main content

Per 1 februari 2020 abonnement gewijzigd in KPN 2016 Budget. Abonnement omschrijving “150 bel/sms in NL en EU” in Mijn KPN. Toch worden verbruikskosten buitenland in rekening gebracht, terwijl ik nog ruim binnen de bundel ben! Met de servicelijn van KPN kom ik niet verder. Gaarne uw reactie.

@Alfred45 Allereerst welkom hier bij ons Community! Als ik het goed begrijp worden er kosten in rekening gebracht voor bellen/sms'en in Europa, klopt dit? Dat is natuurlijk wel gek. Ik zou graag even met je meekijken, hier heb ik echter wat gegevens voor nodig. Zou je je postcode, huisnummer en 06-nummer willen toevoegen aan je profiel? Waar je het in vult maakt niet zoveel uit, zolang het maar in een privé vakje staat, want dit is alleen inzichtelijk voor KPN moderators. :wink:

Ik ben overigens wel benieuwd naar wat onze klantenservice collega's hebben verteld, want dit zou door hen ook prima uitgezocht kunnen worden. 


Het betreft het abonnement KPN 2016 Budget 

150 bel/ sms NL en EU volgens Mijn KPN


Kijk eens hier onder ‘bellen en sms’en’. Er zijn abo's waarmee je vanuit Nederland naar EU standaard buiten je bundel zit.


Rundertb.bedankt voor de link. Dit is helemaal nieuw voor mij. Ik heb inderdaad in december 2016 een Zorgeloos abonnement afgesloten en in januari 2020 gewijzigd naar Budget. KPN geeft hierbij aan “150 bel/sms in NL èn EU”. Dus volgens mij moet KPN dit aanpassen en/of uitleggen.


Sorry Rindertb


@Alfred45 Ik heb meegekeken en zie inderdaad dat je abonnement is verlaagd naar een budget (2016) abonnement. De website die Rindertb geeft, verklapt het antwoord al. Het is niet mogelijk met een ‘oud’ beperkt bellen abonnement, gratis te bellen naar de EU. Dit is een van de regels die hoort bij deze oude propositie. Wat je kunt doen is een 250 MB/min/sms aanschaffen voor €2,99 bundel. Dit is gezien je abonnementsprijs goedkoper dan het verlengen van je abonnement, tenzij jullie thuis abonnement ook bij ons of Telfort zit, maar dat is geloof ik niet het geval, toch? 

 


Beste Lisa, bedankt voor de reactie en advies.Het wordt tijd, dat KPN stopt met deze wirwar van onduidelijke abonnementen. Het ging mij vooral om het principe van de onduidelijkheid (150 min./sms in NL èn EU).

Ik ga mij oriënteren op een ander abonnement.

Einde discussie.


@Alfred45 Dat kan ik me goed voorstellen. Het was destijds en nog steeds ook een ‘vage’ regeling. De reden waarom het NL en EU heet is, omdat je wél vanuit je bundel kan bellen als je bijvoorbeeld in Duitsland bent. Het enige wat niet vanuit de bundel kan, is bellen van Nederland naar Duitsland. 

EU > NL kan wel
NL > EU kan niet.

Succes met oriënteren! Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, dan hoor ik het graag! 


@Alfred45 Dat kan ik me goed voorstellen. Het was destijds en nog steeds ook een ‘vage’ regeling. De reden waarom het NL en EU heet is, omdat je wél vanuit je bundel kan bellen als je bijvoorbeeld in Duitsland bent. Het enige wat niet vanuit de bundel kan, is bellen van Nederland naar Duitsland. 

EU > NL kan wel
NL > EU kan niet.

Succes met oriënteren! Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, dan hoor ik het graag! 

 


Kijk eens hier onder ‘bellen en sms’en’. Er zijn abo's waarmee je vanuit Nederland naar EU standaard buiten je bundel zit.

Bedankt


Reageer