Skip to main content

Ook ik heb opeens voor 64 minuten extra moeten betalen (in de maand oktober), terwijl ik onbeperkt bellen heb. De 64 minuten, waren nog van de maand juli. Ik heb vervolgens de klantenservice gebeld. Volgens de KPN medewerker, was ik over de 1900 minuten heen (Fair Use Policy). Nu vraag ik me af of dit klopt. Ik vind 1900 minuten (ongeveer 1 uur per dag), niet veel. Maar zowel de kpn medewerker, als ik konden de Fair Use Policy mbt belminuten ook nergens vinden. 

  1. Is er een Fair  Use Policy, dat je niet meer dan 1900 minuten mag bellen?
  2. Zo ja, waar kan ik dit terugvinden?
  3. Zo nee, wat is dit dan wel en waar kan ik dit terugvinden?
  4. En zo nee, waarom heb ik dan voor 64 belminuten moeten betalen (met onbeperkt bellen)?

Admin: Eigen topic aangemaakt

 

Kan het zijn dat je nog een oud abonnement hebt en van uit Nederland naar een ander E.U.-nummer hebt gebeld?


Dank je wel voor je reactie. Ik heb naar een mobiel nummer binnen Nederland gebeld. Deze persoon heeft ook KPN. Ik heb een abonnement van 2 jaar oud. Ik heb mijn voorwaarden nagekeken (die ik bij het afsluiten kreeg) en daar kan ik niets over Fair Use Policy mbt belminuten vinden. Er staat alleen onbeperkt bellen en sms.

 

Groeten,

Désiré


Dan zou het kosteloos moeten zijn.

Hier zal een KPN moderator je mee helpen; hun wachtrij is helaas echter wel ca. 6 dagen dus even geduld.
Het is dan handig als je je gegevens vast invult in je profiel hier, zodat ze je direct kunnen opzoeken in de systemen. In het profiel staan die gegevens niet openbaar.

Zij kunnen het dan crediteren op de volgende factuur.


Dank je wel!

Ik heb mijn profiel aangepast en ik wacht het af.

Nogmaals bedankt voor het reageren.


Hi @Dees1971, wat gek dat je moet betalen! Ik zie dat je op 8 november weer met ons hebt gebeld. Mijn collega heeft toen de afdeling Billing (die facturen opstelt) een verzoek om uitleg gestuurd, heb je inmiddels iets van ze gehoord? Het heeft niks te maken met een Fair Use Policy, ik zie dat mijn collega die je hebt gesproken op 8 november dat ook heeft genoemd. Op je laatste factuur wordt de factuurperiode 1-10 t/m 31-10 in rekening gebracht. Als je er echter de specificatie van de factuur erbij pakt dan zie je iets geks staan helemaal bovenaan:

Gekozen nummer Datum Tijdstip Min €

06**************** 31 jul 09:58 64:18 14,783

Er wordt dus op een of andere manier een gesprek van 31 juli in rekening gebracht, ver buiten je verbruiksperiode op de factuur. Mijn collega die je sprak op 8 november heeft hierover navraag gedaan dus, ben dus benieuwd of je al iets gehoord hebt!


Hoi @Job_ ,

Nee na het gesprek van 8 november, heb ik niets meer gehoord. Het bedrag is inmiddels afgeschreven. Ik begreep van jouw collega, dat 31 juli op de rekening stond, omdat fair use policy over 4 maanden bekeken werd (dat heeft hij nagevraagd). Hij vond het zelf ook raar en heeft een berichtje gestuurd naar de betreffende afdeling. Hij kreeg alleen terug dat ik over de 1900 minuten was gegaan. Hij zou het inderdaad navragen, maar ik heb dus niets meer gehoord.

Wat ik wel begreep van jouw collega, is dat hij niet persoonlijk gesproken heeft met de betreffende afdeling. Alles is via berichtjes gegaan, omdat iedereen thuis werkt. En hij heeft verder ook geen uitleg gehad, omdat hij vervolgens ook geen reactie meer kreeg. 

Jouw collega is erg behulpzaam geweest, maar hij kwam er zelf ook niet verder mee (ook omdat hij zelf niets kon vinden over fair use policy).

Hopelijk krijg ik snel duidelijkheid.

 


Jammer dat je nog niks gehoord hebt! Ik heb het samen even met collega's besproken; bij ons is niks bekend over een Fair Use Policy van 1.900 minuten. Ook een berekening van 4 maanden klinkt ons niet bekend in oren. Ik heb de verbruiksspecificatie erbij gepakt in ons systeem daarop zie ik dat je niet gebeld hebt op 31 juli. Het belletje wat nu in rekening is gebracht, heeft wel die datum. We houden het daarom op een probleem met de facturering. We denken dat je telefoongesprek de verkeerde datum heeft gekregen in de facturering, daardoor buiten de verbruiksperiode oktober viel en daardoor ook in rekening is gebracht. Sorry hiervoor! Ik heb een vergoeding van € 14,78 doorgevoerd om het recht te trekken, dit is zichtbaar op je eerstvolgende factuur. :grin:


Hoi @Job_ ,

Dank je voor je bericht. 

Dat is goed nieuws! Fijn dat het zo opgelost wordt.

Ook heel fijn, dat er geen Fair Use Policy is van 1900 minuten.

Bedankt voor je inspanningen.


Geen dank! Heel gek dat die Fair Use Policy benoemd werd. Een fijn weekend alvast :smile:


@Job_ , jij ook een heel fijn weekend!


Reageer