Skip to main content
Beantwoord

Bellen 4G valt weg en bellen via WhatsApp komt uit de gewone speaker, hoe los ik dit op?

• December 30, 2025
  • 4 reacties
  • 65 keer bekeken

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35

Bellen via 4G verbrak na een paar seconden. Met zelf bellen en gebeld worden. Na de instelling wifi bellen uit en, na minuten, weer aan lijkt het weer wel te bellen. 

Bellen via WhatsApp is ook vreemd. Ik gebruik dan alleen audio. Maar geluid komt dan onder uit de telefoon. Dan moet je 'm zo raar vasthouden. Handsfree doe je niet in een winkel. 

Hoe krijg je het geluid uit de oor speaker met WhatsApp bellen. 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@PeterG! Is het gesprek via 4G nog weggevallen sinds dit gebeurde? Zo ja, houd dan in de gaten of dit vaker op dezelfde locatie gebeurt en hoe het bereik daar is op dat moment. Dan kan ik dit verder uitpluizen. 

Wat bellen via Whatsapp betreft, je hebt niet toevallig op de speaker knop gedrukt? 

De knop links onderin het plaatje. Zo niet, wat als je op deze drukt en hem daarna nogmaals indrukt? Gaat het dan wel via het oor? 
Als ook dat niet werkt, heb je je toestel dan ook al eens herstart sinds dit speelt? Benieuwd of dat het dan wel oplost. 

4 reacties

JanD
Superuser
  • December 30, 2025

Handsfree doe je niet in een winkel. 

Ben ik met je eens ​@PeterG ,

maar de praktijk is weerbarstiger, je zult ze maar de kost moeten geven die handsfree bellen in het openbaar vervoer, de bibliotheek😡, op de openbare weg, bij de kassa etc etc

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 2, 2026

Hi ​@PeterG! Is het gesprek via 4G nog weggevallen sinds dit gebeurde? Zo ja, houd dan in de gaten of dit vaker op dezelfde locatie gebeurt en hoe het bereik daar is op dat moment. Dan kan ik dit verder uitpluizen. 

Wat bellen via Whatsapp betreft, je hebt niet toevallig op de speaker knop gedrukt? 

De knop links onderin het plaatje. Zo niet, wat als je op deze drukt en hem daarna nogmaals indrukt? Gaat het dan wel via het oor? 
Als ook dat niet werkt, heb je je toestel dan ook al eens herstart sinds dit speelt? Benieuwd of dat het dan wel oplost. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Auteur
  • January 2, 2026

Bedankt voor je reactie Sanne. 

2 testen naar m'n moeder gingen wat later goed. Via 4G/5G met wifi bellen uit 🙃. En later wifi bellen aan ook.

Diverse gesprekken vanaf thuis via wifi bellen gingen ook goed. We merken wel wanneer en of het schip weer strand.

WhatsApp bellen. Dat zou kunnen. Als ik bel met WhatsApp is het audio only. Maar het was best zacht. Moest de onderkant van de telefoon tegen m'n oor houden. 

Maar ja, het was uitwijken want gewoon bellen lukte op dat moment dus niet. Dat is het handigst binnen EU met de onbeperkt bellen bundel natuurlijk!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Haha, onbeperkt is dan inderdaad heel handig als back-up! Ik heb dit probleem met Whatsapp bellen zelf nooit gehad, dus ik ben ook erg benieuwd waar het nou door komt.
Fijn dat het via 4G/5G nu wel weer goed gaat. 😁