Skip to main content

Al een tijdje kan ik niet bellen en internetten in het buitenland (eu),  waaronder België, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Hiervoor ben ik verschillende keren naar de kpn winkel geweest om te kijken of er iets verkeerd in de instellingen staan, dit was niet het geval alles staat op groen en zou het moeten doen.

Terwijl ik in het buitenland was stonden ook al mijn instellingen goed, roaming aan, apn stond goed en geprobeerd om handmatig te zoeken naar een netwerk. Maar het werkte nogsteeds niet. Daarom nu mijn vraag, wat kan er mogelijk aan de hand zijn?

Hallo @Alexandro even aan KPN vragen om de simkaart te resetten op afstand.

Of als deze te oud is vervangen, vervangen kan direct in de lokale KPN winkel.

Succes.


Hi @Alexandro, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Op het momenet dat je handmatig naar andere netwerken zoekt in het buitenland, zie je de andere netwerken wel? Ben je wel verbonden met een netwerk in het buitenland?

En heb je inmiddels ook je simkaart kunnen omruilen voor een nieuwe? 

 


Hi @Alexandro, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Op het momenet dat je handmatig naar andere netwerken zoekt in het buitenland, zie je de andere netwerken wel? Ben je wel verbonden met een netwerk in het buitenland?

En heb je inmiddels ook je simkaart kunnen omruilen voor een nieuwe? 

 

Ik zie de andere netwerken wel, maar laat me niet toe om te verbinden. Paar maanden terug heb ik al een nieuwe simkaart gekregen voor dit probleem, maar dat heeft niks opgelost helaas


Dan ga ik hiervoor een ticket aanmaken voor de technische dienst. Mag ik nog weten sinds wanneer dit probleem speelt ongeveer? En voor de zekerheid, het heeft wél gewerkt in het verleden? 


Denk toch wel sinds eind 2021, nooit echt veel achter gezocht. Pas later toen ik meer naar het buitenland ging echt last van. Zover ik weet heb ik nooit kunnen bellen en internetten in het buitenland. Enig idee hoelang dit kan duren? 5 augustus ga ik weer naar het buitenland, maar dan in mijn eentje. Dus voor mij wel belangrijk dat het dan weer werkt


Snap ik, zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Het gaat me vooral om je 06-nummer. 


Snap ik, zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Het gaat me vooral om de 

De gegevens heb ik ingevuld


Ik zie geen gekke dingen, dit zou moeten werken. Welk toestel gebruik je? 

Ben je in de gelegenheid om dit ook te testen met een ander toestel in het buitenland?


Ik zie geen gekke dingen, dit zou moeten werken. Welk toestel gebruik je? 

Ben je in de gelegenheid om dit ook te testen met een ander toestel in het buitenland?

Samsung A72, ja dan zou ik doordeweeks moeten gaan en moet een vriend van me toevallig tijd hebben


Ik zie geen gekke dingen, dit zou moeten werken. Welk toestel gebruik je? 

Ben je in de gelegenheid om dit ook te testen met een ander toestel in het buitenland?

Samsung A72, ja dan zou ik doordeweeks moeten gaan en moet een vriend van me toevallig tijd hebben

Als dat zou kunnen, graag. Dan kunnen we in ieder geval uitsluiten dat het aan je toestel ligt. 


Ik zie geen gekke dingen, dit zou moeten werken. Welk toestel gebruik je? 

Ben je in de gelegenheid om dit ook te testen met een ander toestel in het buitenland?

Samsung A72, ja dan zou ik doordeweeks moeten gaan en moet een vriend van me toevallig tijd hebben

Als dat zou kunnen, graag. Dan kunnen we in ieder geval uitsluiten dat het aan je toestel ligt. 

Vandaag ben ik over de grens te gaan om het te testen, zowel op mijn telefoon als een telefoon van een vriend zegt ie het volgende: "Uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe" hij heeft gewoon 4g met zijn eigen simkaart en zijn simkaart doet het ook op mijn telefoon. Dus het ligt of aan de simkaart of aan de instellingen, graag hoor ik van u.


Duidelijk, ik weet voldoende. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt voor onze technische dienst, je hebt alles gedaan wat je kon doen. Het kan een aantal dagen duren tot dit wordt opgepakt, dus hou je telefoon in de gaten. Ik hoop dat je dan in Nederland en dus bereikbaar bent. 


Vandaag

Duidelijk, ik weet voldoende. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt voor onze technische dienst, je hebt alles gedaan wat je kon doen. Het kan een aantal dagen duren tot dit wordt opgepakt, dus hou je telefoon in de gaten. Ik hoop dat je dan in Nederland en dus bereikbaar bent. 

Vandaag gebeld en blijkbaar zat er een blokkade op het nummer zelf. Zoals het er nu uitziet dus opgelost en lag uiteindelijk niet aan de simkaart. Zaterdag ben ik in België dus dan weet ik het definitief.


Vandaag

Duidelijk, ik weet voldoende. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt voor onze technische dienst, je hebt alles gedaan wat je kon doen. Het kan een aantal dagen duren tot dit wordt opgepakt, dus hou je telefoon in de gaten. Ik hoop dat je dan in Nederland en dus bereikbaar bent. 

Vandaag gebeld en blijkbaar zat er een blokkade op het nummer zelf. Zoals het er nu uitziet dus opgelost en lag uiteindelijk niet aan de simkaart. Zaterdag ben ik in België dus dan weet ik het definitief.

Fijn om te lezen, laat het me weten.


Vandaag

Duidelijk, ik weet voldoende. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt voor onze technische dienst, je hebt alles gedaan wat je kon doen. Het kan een aantal dagen duren tot dit wordt opgepakt, dus hou je telefoon in de gaten. Ik hoop dat je dan in Nederland en dus bereikbaar bent. 

Vandaag gebeld en blijkbaar zat er een blokkade op het nummer zelf. Zoals het er nu uitziet dus opgelost en lag uiteindelijk niet aan de simkaart. Zaterdag ben ik in België dus dan weet ik het definitief.

Fijn om te lezen, laat het me weten.

Internet werkt weer en apn staat gewoon op standaard. Weer helemaal blij