Skip to main content

Binnenkort vertrek ik weer naar Florida. Eerder dit jaar was ik daar ook en ik kon niet bellen/SMS’en met Amerikaanse nummers. Erg onhandig. Internet via Wifi lukte wel. In het verleden had je een Dual Band nodig om in de VS te bellen, maar volgens mij zou dat niet meer nodig moeten zijn. Ik heb een Samsung A53 met een KPN abonnement. 

Het gaat me niet primair om de kosten, want daarover vind ik veel informatie. Ook de suggestie om ter plekke een Amerikaanse Simkaart te kopen ken ik, maar ik wil graag via mijn eigen nummer bereikbaar blijven. Kortom: wat kan ik doen om met mijn eigen nummer zowel met Nederland als met Amerikaanse nummers te kunnen bellen en SMS’en?

Als je wel Nederlandse en andere nummers in de VS kunt bellen is je telefoon geschikt voor de in Amerika gebruikte frequenties en gebruikt deze ook.

Bellen naar Amerikaanse nummers zou wel moeten werken maar wel altijd met landcode. +1 dus. Daarachter het nummer met weglating van het eerste cijfer.

Bellen kost in de VS € 1,00 per minuut. Gebeld worden, ook door Amerikaanse nummers, kost je € 0,50 per minuut. Er is geen bundel meer voor bellen en sms in de VS. Alleen data bundels.

Bellen kan ook met bv Whatsapp. Via wifi of met een data bundel. Je kunt dan alleen anderen bellen, ook in Nederland, die Whatsapp hebben.

Alleen met geluid is dat slechts 1 MB per 4 minuten. Of je gebruikt een wifi verbinding.

 

Ook de suggestie om ter plekke een Amerikaanse Simkaart te kopen ken ik, maar ik wil graag via mijn eigen nummer bereikbaar blijven.

Volgens mij heeft de A53 2 simslots. Die kunnen beiden actief zijn voor inkomend. En je kunt zelf kiezen welke je per gesprek voor uitgaand gebruikt.


Hi @Marianne246, welkom op het forum. 

Even voor de duidelijkheid; toen je daar was kon je wel bellen met Nederlandse nummers en internetten maar niet Amerikaanse nummers? 

In dat geval zou je handmatig een ander netwerk kunnen proberen. Je kunt kiezen uit: AT&T Mobility, Commnet Wireless, T-Mobile United States, Union Telephone Company, Verizon, Union Telephone Company, Limitless Mobile, LLC, Commnet Wireless, Viaero Wireless en Telnyx LLC. 

Het kan zijn dat je een paar kleinere niet ziet omdat het afhankelijk van de locatie is. 

Ik hoor graag van je. 


Hoi Alex, dank je wel voor je reactie. Nederlandse nummers heb ik toen niet geprobeerd, internetten lukte wel. Amerikaanse nummers lukte niet, bellen niet en ook SMS’ en niet. Volgens mij wordt WhatsApp niet veel gebruikt in Amerika. Ik ga het proberen met jouw suggesties. Ik heb inmiddels wel het idee dat het niets meer te maken heeft met de oude TriBand situatie. Moderne toestellen zouden daar geen probleem mee hebben, begrijp ik. 

 

Nogmaals, dank je wel voor je reactie. 


Hoi Peter, dank je wel voor je uitgebreide reactie. Ik geloof inderdaad dat mijn G53 2 Simslots heeft. Dus dat is dan een mooie oplossing.  Dank je wel.


Hoi Alex, dank je wel voor je reactie. Nederlandse nummers heb ik toen niet geprobeerd, internetten lukte wel. Amerikaanse nummers lukte niet, bellen niet en ook SMS’ en niet. Volgens mij wordt WhatsApp niet veel gebruikt in Amerika. Ik ga het proberen met jouw suggesties. Ik heb inmiddels wel het idee dat het niets meer te maken heeft met de oude TriBand situatie. Moderne toestellen zouden daar geen probleem mee hebben, begrijp ik. 

 

Nogmaals, dank je wel voor je reactie. 

Geen probleem, en het klopt inderdaad dat Whatsapp daar vrijwel niet wordt gebruikt. Vriend van mij woont er ook, alles gaat via Facebook Messenger.