Skip to main content

Ik bel met mobiel A en ontvanger ziet naam van Mobiel B (bedrijfsnaam). 

Het betreft dus twee verschillende nummers. Hoe kan ik dit oplossen? 

Staan beide nummers op naam van het bedrijf?

Een Android telefoon geeft automatisch een bedrijfsnaam als het een bedrijf is ook al staat ie niet in de contacten.

De ontvanger zou het nummer in zijn contacten kunnen, zetten dan verschijnt de naam die hij er zelf aan heeft gegeven.


Dag Peter, 

Er staat maar 1 nummer gekoppeld aan het bedrijf. Wij hebben iphone’s. 
 

qua instellingen ook al van alles geprobeerd. Het klopt inderdaad dat klanten die het nummer met juiste naam in telefoon hebben opgeslagen het wel juist zien. 


Hallo @CMJ14 ,

De simpelste oplossing is om de twee toestellen om te ruilen. Voortaan dus met mobiel B bellen. 


Goedemorgen Noordzee, 

Dat is geen optie omdat de nummers niet van 1 persoon zijn maar twee verschillende personen die beide een ander bedrijf hebben. 


@CMJ14 Er zijn 2 verklaringen ervoor

  1. De CallerID van de provider van de ontvanger is niet uptodate
    What shows up on your friend's phone is dictated by what version of the caller ID database your friend's carrier subscribes to. If her carrier has not updated their database for a while, it could show an inaccurate name. Your friend could contact her carrier and ask them to update their record, but there is no guarantee that they will do so.
  2. De 2 iphones van jouw gebruiken zelfde AppleID
    The name that comes up could be caused by the sharing of the ID, IF the person being called has one or both of you in their contacts.

 


Wij hebben iphone’s. 

Het maakt niet uit wat JIJ hebt. Als je iemand belt die een Android heeft en die heeft het nummer niet in zijn contacten dan haalt Android het uit zijn bestanden met o.a. KvK gegevens. Die data bank bij Android heet Hiya. Staat standaard aan in een Android, gebruiker kan het uitzetten. 

Ook als een contact in de telefoon staat krijgt die 'naam’ voorrang op Hiya.

Dat het ook bij dan andere nummer gebeurt kan hierdoor dan weer verklaard zijn:

TDN schrijft: De 2 iphones van jouw gebruiken zelfde AppleID


Wij hebben iphone’s. 

Het maakt niet uit wat JIJ hebt. Als je iemand belt die een Android heeft en die heeft het nummer niet in zijn contacten dan haalt Android het uit zijn bestanden met o.a. KvK gegevens. Die data bank bij Android heet Hiya. Staat standaard aan in een Android, gebruiker kan het uitzetten. 

Je bedoelt waarschijlijk de Samsung smart Call app (powered by Hiya) of de Hiya app maar dan moet die dus wel geïnstalleerd en actief zijn op de telefoon van de ontvanger.

Het is naar mijn weten niet zo dat dit standaard in Android is opgenomen.


Het is naar mijn weten niet zo dat dit standaard in Android is opgenomen.

Hoi, wjb. Bij die van mij en die van mijn moeder zit het erin en werkt het. Zonder dat we iets gedaan hebben. Beiden Samsung.


@PeterG Become a Hiya technology partner

Samsung Smart Call

spam and scam protection is powered by Hiya intelligence across the globe using APK integration


Het is naar mijn weten niet zo dat dit standaard in Android is opgenomen.

Hoi, wjb. Bij die van mij en die van mijn moeder zit het erin en werkt het. Zonder dat we iets gedaan hebben. Beiden Samsung.

Maar het zit dus niet standaard in Android. Samsung mag dit dan wellicht standaard leveren maar andere leveranciers van Android telefoons doen dat dus niet.


@wjb Ja het klopt, recente Samsung hebben het al geïntegreerd in ingebouwde phone app. Anders moet smart call via samsung updates geïnstalleerd worden


@wjb Ja het klopt, recente Samsung hebben het al geïntegreerd in ingebouwde phone app. Anders moet smart call via samsung updates geïnstalleerd worden

Het zit dus niet standaard in Android, dat is waar hij mij om gaat!

Wij hebben iphone’s. 

Het maakt niet uit wat JIJ hebt. Als je iemand belt die een Android heeft en die heeft het nummer niet in zijn contacten dan haalt Android het uit zijn bestanden met o.a. KvK gegevens. Die data bank bij Android heet Hiya. Staat standaard aan in een Android, gebruiker kan het uitzetten.