Skip to main content
Beantwoord

Bellen naar Belgie en Spanje lukt niet met Kids Sim abonnement

• February 22, 2026
  • 8 reacties
  • 107 keer bekeken

Met kids sim kan mijn dochter niet naar Belgie bellen terwijl Kpn adverteert van wel. Klantservice weet ook niet wat te zeggen. Is er een duidelijke antwoord?

Hier wat kpn adverteert

Kids Sim blokkades

Wat kan je kind niet met een Kids Sim?

• Het is niet moqeliik om 0900-

nummers te bellen.

• Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU

• Data gebruiken buiten de EU is ook niet mogelijk

• Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen inclusief buitenlandbundels) • Het is niet mogeliik om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app. • Multisim is niet mogelijk

• Het Kids Sim abonnement is niet te bestellen in combinatie met eer telefoon.

Het is niet mogeliik om deze blokkades op te heffen.

Beste antwoord door Mylarache

Ik heb net naar kpn klantservice gebeld en is eigenlijk opgelost. Stond blokkades op alles wat buiten Nederland ligt.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 22, 2026

Gebruikt ze wel 032 of+32 vóór het net- en abonneenummer, oftewel, draait ze wel het goede nummer.

Als jij met jouw telefoon dat nummer belt, gaat deze dan wèl o/ver? ​@Mylarache 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2026

0032 of +32 maakt niet uit

Ook bellen naar Frankrijk en Spanje lukt niet

Naar mobiel of vaste nummers

Wat werkt is bellen naar NL nummers

Kpn heeft nieuwe simkaart gestuurd. Getest op een andere telefoon, geen blokkades, geen raar instellingen. Klantservice zegt soms je dochter kan niet bellen naar buitenland en soms zeggen ze kan wel maar reset netwerk, doe dit doe dat. En geen oplossing

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 22, 2026

Nogmaals de vraag ​@Mylarache als jij met jouw toestel dat nummer belt, gaat deze dan wèl over?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2026

Met mijn simkaart wel

Met kids sim niet

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Mylarache, welkom op onze community! Volgens mij hoort dat gewoon te werken. Kun je de simkaarten eens van toestel wisselen? Als ze ook niet in een ander toestel werken of bijvoorbeeld jouw simkaart wél werkt in hun toestel dan hebben we dat in ieder geval uitgesloten.

Mijn volgende advies zou zijn toch nog even met ons te bellen of langs een winkel te gaan, mijn collega's kunnen dan een ticket aanmaken voor de technische dienst.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 24, 2026

Eerdere getest met verschillende telefoons

Kpn heeft nieuwe sim gestuurd. Geen Verschil.

Ik heb 5 keer naar kpn gebeld, ieder keer hoor ik nieuwe verhaal, reset netwerk, restart enz. Iemand zei je mag niet bellen naar Belgie omdat Belgie is buitenland maar dat klopt niet met wat kpn adverteert op de website.

Hij deelt deze link

Kan een kidssim niet naar buitenlandse nummers bellen? | KPN Community

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • February 25, 2026

Ik heb net naar kpn klantservice gebeld en is eigenlijk opgelost. Stond blokkades op alles wat buiten Nederland ligt.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah, dat zal dit zeker verklaren inderdaad. Jammer dat hier niet eerder naar gekeken is, ik had deze zelf ook niet direct in het vizier. Bedankt voor het delen in ieder