Skip to main content

Beste,

 

Bedankt voor het toevoegen hier op het forum. Ik heb in juli 2020 gebeld naar Engeland. Ik was in de veronderstelling dat dit nog als Europa gold tot nader bericht, blijkbaar niet.

Weet iemand hoe dit zit. Sinds wanneer geldt bellen naar Engeland als bellen buiten de EU?

Hallo @Clapfence ,

Tot 1 januari 2021 wijzigt er niets aan de voorwaarden. De regels voor bellen naar Engeland blijven tot die tijd dus ongewijzigd. Gewoon conform de EU-landen dus. 
 

Hoe het er na 1 januari 2021 gaat uitzien?: Dat weet nog niemand. 

Met het vervallen van de wet- en regelgeving van de EU is dit één van de vele zaken waarover in die tijd onderhandeld gaat worden.

Op deze pagina kan je t.z.t. bekijken hoe het uiteindelijk verandert

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm


Bedankt. dat is wel vreemd. ik moest voor bellen van NL naar Engeland betalen voor tarief naar buitenland…. Ik ga de klantenservice proberen te benaderen….


Hallo @Clapfence hoe oud is jouw abonnement, m.a.w. wanneer is dit abonnement afgesloten?

Sinds 1 juni 2017 valt bellen, sms-en en internetten in de hele EU binnen je bundel. Maar voor bepaalde (oudere) abonnementen valt bellen van NL naar een EU-land nog buiten de bundel. Wellicht is dit bij jou het geval.

Zie in dit topic (klik hier) de uitleg van een KPN moderator. Daar staat het volgende:

  • Is je abonnement afgesloten ná 26 september 2016, dan kun je alléén met de onbeperkt bellen/sms-en abonnementen bellen vanuit de bundel van NL→ EU. 
  • Is je abonnement afgesloten ná 4 februari 2019, dan kun je met alle abonnementen bellen/sms-en vanuit de bundel van NL→ EU

Hallo @Clapfence ,

Tot 1 januari 2021 wijzigt er niets aan de voorwaarden. De regels voor bellen naar Engeland blijven tot die tijd dus ongewijzigd. Gewoon conform de EU-landen dus. 
 

Hoe het er na 1 januari 2021 gaat uitzien?: Dat weet nog niemand. 

Met het vervallen van de wet- en regelgeving van de EU is dit één van de vele zaken waarover in die tijd onderhandeld gaat worden.

Op deze pagina kan je t.z.t. bekijken hoe het uiteindelijk verandert

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

 

@Clapfence 

Heeft de klantenservice jou nog aanvullende info gegeven? 


Hi Noordzee, ja de klantenservice heeft het voor mij duidelijk gemaakt; binnen mijn bundel geldt wel bellen /internetten vanuit UK naar NL zonder extra kosten.

Vanuit NL naar UK is buiten de bundel voor tarief op de site gemeld…. Jammer voor mij dus. Maar wel duidelijk.