Skip to main content

Ik heb een KPN abo voor mobiel en ben veel in het buitenland (Spanje).

  • Hoe kunnen mijn ouders mij het voordeligst op mijn 06 bellen vanuit NL? (vanaf vast en mobiel)?
  • Wat kost vanuit Spanje met mijn 06 bellen naar NL? (naar vast en mobiel)
  • Als ik in Spanje ben en naar NL bel. Hoe staat dit dan op mijn factuur?
    • Als bellen in het buitenland of bellen naar het buitenland?

Hoe kunnen mijn ouders mij het voordeligst op mijn 06 bellen vanuit NL? (vanaf vast en mobiel)?

Voor de beller maakt het niet uit waar je 06 zich bevindt. Het blijft een Nederlands nummer tenslotte. Je ouders kunnen je dus zelfs gewoon onder 06…. bereiken. Van af een vaste aansluiting kun je zelfs niet 0031 voor een Nederlands (06) nummer plaatsen.
Als zij gewoon 06… bellen dan weet het mobiele systeem waar jij je bevindt. Binnen de E.U. heb jij er ook geen extra  kosten aan.

 

Wat kost vanuit Spanje met mijn 06 bellen naar NL? (naar vast en mobiel)

Zolang je binnen de bundel van je abonnement bent: niets. Anders € 0,23 per 60 seconden.
Wel landnummer gebruiken want je belt v.a. een Spaans netwerk. Dus voor NL nummers +31 zonder de 0 ervoor.

 

Als ik in Spanje ben en naar NL bel. Hoe staat dit dan op mijn factuur
Als bellen in het buitenland of bellen naar het buitenland?

Dan staan de gesprekken in de rubriek sms-en danwel bellen in het buitenland. Met € 0 erbij indien het binnen je bundel was. Je bundel telt in alle landen van de E.U. zoals je wellicht weet.


Dag Peter, dank voor je reactie.

In mijn eerste vraag gaat het me echter om de kosten voor mijn ouders.

Wat het hen kost vanaf vast/mobiel  om naar mijn NL 06 nummer in Spanje te bellen.


Sorry ging ervan uit dat dit dat wel duidelijk maakte:
Voor de beller maakt het niet uit waar je 06 zich bevindt. Het blijft een Nederlands nummer tenslotte.

Kost voor hen gewoon hetzelfde als ben je in Nederland. Het blijft een Nederlands nummer, waar ter wereld jij je ook bevindt. Jij betaalt de kosten over de grens. Maar in Europa zijn die er niet!

Zo'n 20 jaar geleden is dat al afgesproken bij de introductie van mobiel. Dat een Nederlands nummer waar ook ter wereld alleen binnenlandse kosten zijn voor de beller. De “over de grens”-kosten (niet binnen E.U. dus) zijn voor de bezitter van de gebelde mobiel.


Hi @ruud-66, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Op het moment dat je ouders jou bellen op je 06-nummer is dit gewoon een Nederlands nummer dat ze bellen. Dus vanaf een mobiel nummer gaat het uit de bundel. Bij een vaste aansluiting, zonder een extra bel abonnement, zal het alleen de normale gesprekskosten met zich meebrengen dat ze ook hebben als ze vanaf het vaste nummer met je bellen als je in Nederland bent.

Is het zo wat duidelijker geworden? Heb je nog vragen, dan hoor ik het natuurlijk graag!