Skip to main content

Als mijn vrouw met haar mobiele telefoon naar een vast nummer belt is de verbinding vaak heel slecht. Ontvanger hoort haar helemaal niet of erg hakkelend. Bij bellen naar een mobiel nummer is de verbinding prima. Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?

Is dat nog een analoog vast nummer of loopt het (al) via een modem?


Volgens mij een analoog nummer


Bij navraag toch via een modem


Ik heb wel vaker de indruk dat de koppeling tussen een digitaal netwerk (4G) en het analoge (nog in gebruik in ong. 400.000 woningen) niet helemaal lekker is.

Verder vind ik mijn eigen telefoon ook minder goed verstaanbaar als ik via 4G naar mijn vaste (digitaal VoIP via KPN) bel op ant.app. Dan wanneer ik dat via wifi-bellen doe. Dan is het glashelder.

Die verstaanbaarheid was ook één reden om aanschaf smartphone (lang) uit te stellen. Maar vorig jaar april moest ik wel; m'n gsm ging stuk na jaar of 11.


Hoi @Eric62 . Welkom op het forum.

Is de kwaliteit beter als jij met jouw telefoon naar dezelfde nummers belt? Wat voor merk en type telefoon heeft jouw vrouw?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.