Skip to main content
Hallo ik heb 17 min van uit Engeland gebeld en tot mijn verbazing moet ik 34 euro bijbetalen hoe kan dit
Hallo @Theet65 , heb je toevallig ook vanuit het vliegtuig of de boot gebeld?

Op de factuur kun je een specificatie van de gemaakte belkosten zien.
Hallo @Theet65, welkom op het forum. Op de factuur staat inderdaad een specificatie van alle gemaakte kosten, wordt het daarmee duidelijker? Als dat niet zo is kijk ik natuurlijk graag met je mee, als je daarvoor jouw forumprofiel kunt voorzien van het bewuste 06-nummer, de postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van de IBAN (bij "Persoonlijke opmerkingen") heb ik daarvoor genoeg gegevens. Ik hoor het graag van je als je dat hebt gedaan.
Ja van de boot van Nederland naar Engeland dat is nog steeds eu dus wat een onzin heb dit al vaker gedaan en nooit zoiets stoms gehad mijn neef is mee en heeft dit ook KPN maakt steeds meer fouten die niet echt goed zijn te praten ik stap ook echt over naar een andere provider
Tussen Nederland en Engeland is een heel stuk geen bereik v.a. land. Dan maakt het GSM systeem aan boord contact met een satelliet en dan zijn voor jouw de kosten flink.

Kosten maritiem zijn hoog: € 10 per MB en € 4,75 per minuut bellen; gebeld worden kost € 1,75 per minuut. SMS versturen € 0,75.



Bij wisseling van netwerk (dus ook naar het Maritieme) krijg je een sms met de tarieven. Als je die negeert... of ooit uit gezet hebt...



De EU-regeling betreft uitsluitend verbinding via masten op het land.



Bron Maritieme tarieven:

Breedbeeldweetjes.com | Attent blijven bij roamen in Europa
En daarom staat het bij Stena Line ook nog op de website:

Wat zijn de kosten als ik mijn mobiele telefoon aan boord gebruik?



Het heeft niets met een fout van KPN te maken, deze EU-regeling geldt voor alle providers.
HHahahaha ja ja heb al meer dan weet ik niet een abonnement van KPN bel zoveel als ik kan ook van boord van een boot gewoon geld van mensen aftroggelen heb chauffeurs hier nagevraagd hebben nog nooit zo iets stoms gehoord zat nog maar net op de boot dus flauwekul
Ook goed. Als je ons niet gelooft, kijk dan op de factuur. Dan wordt duidelijk waar het geld is gebleven. Of reageer op het verzoek van KPN moderator @Jasper die het voor je wil uitzoeken. Succes!!
Dank voor het aanvullen van je gegevens, @Theet65. Ik zie inderdaad dat er de 22e kosten zijn gemaakt 'buiten de EU'. Als je met de boot van Nederland naar Engeland ging, betekent dit dus inderdaad dat je verbinding hebt gehad met Telenor Maritiem en dat valt niet binnen je bundel. Hopelijk heb je zo voldoende informatie.
Duidelijk, precies zoals Jan, Peter en ikzelf al dachten 🤔