Skip to main content

Kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden of bellen met mijn mobiel vanuit een land buiten de EU ( bv Canada)  naar nederland , wel of niet in de de buitenland bundel zit. 
 

de beschrijving is zeer onduidelijk. En ik ontdekte zonet ook dat als ik in Canada met mijn mobiel naar een nummer in Canada bel dat niet in de buitenland bundel zit. 

Hi, welkom op het forum. 

Alles wat je noemt zou wel binnen de "buiten EU voordeel landen bundel" moeten vallen. 

Info http://kpn.com/buitenland 

Tip. Heb je WhatsApp? Via een vaste wifi verbinding kost daarmee bellen niets. Audio of video gesprek. 

Via mobiel netwerk beter Audio gesprek. Video gesprek neemt best veel data. 

Uiteraard kun je dat alleen doen als de ontvanger ook WhatsApp heeft. 


Peter dank voor je snelle reactie alleen jouw veronderstelling is niet correct. Expliciet staat er bij buitenland buiten EU dat buitenland tot buitenland gesprek niet onder de bundel valt. Lees maar na en nog steeds staat nergens dat bellen vanuit een land buiten de EU naar Nederland wel onder de bundel valt. Dus ik ben niet veel verder.  En whatsappen is een optie maar niet als je bv naar een car rental bedrijf moet bellen


Hallo @HMMSLO ,

Eens dat het duidelijker kan. 
 

Maar dit is het: 

Voorwaarden SUPER VOORDEEL bundel

Supervoordeellanden buiten EU bundel

Wat valt binnen de Extra Bundel?
  • Bellen naar NL, EU, het land waar je bent en andere landen uit de Supervoordeellanden buiten EU bundel
  • Bellen van NL naar een ander land uit de Supervoordeellanden buiten EU bundel
Wat valt buiten de Extra Bundel?
  • Bellen van het land waar je bent naar een land uit de Voordeellanden of Overige landen buiten EU bundel
  • Bellen vanuit een EU land naar een land buiten de EU
  • Bellen van NL naar een land uit de Voordeellanden of Overige landen buiten EU bundel

bron van al bovenstaande http://kpn.com/buitenland .

bron: @PeterG 


Met een bundel ben je ongeveer 80% goedkoper dan zonder die bundel. Dit betaal je zonder bundel: 

Buitenbundeltarieven

Heb je geen Extra Bundel voor een land in de tariefregio 'Supervoordeelland buiten de EU'? Dan kun je ook per MB, minuut of sms betalen. Hiervoor geldt een buitenbundeltarief. Bekijk ze hieronder.

Ik ben in USA

Je bent in USA en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Supervoordeelland buiten de EU'.

  • Internet:

     € 2,50 / MB
  • Bellen:

     € 1,00 / min
  • Gebeld worden:

     € 0,50 / min 
  • Sms versturen:

     € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen:

     gratis

Ik vind de uitleg bij de buitenlandbundels voor buiten de EU ook summier en niet expliciet beschreven voor veelvoorkomende situaties. Kan bevestigd worden dat als ik de supervoordeelbundel 2000mb/min/sms afsluit in bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland dat ik dan uit die bundel kan bellen naar normale nummers in NL, de EU en lokale normale nummers in Nieuw-Zeeland? En als dat inderdaad zo is, kan KPN dit dan zo helder op de website formuleren als dit door @Noordzee wordt beschreven?

Een tweede vraag: kan ik de voordeelbundel 2000mb/min/sms tijdens de looptijd van 31 dagen in meerdere landen gebruiken die tot het rijtje van supervoordeellanden behoren? Dus bijvoorbeeld bij een tussenlanding in Singapore of Australië onderweg naar Nieuw-Zeeland?


Hoi @cherrypie .

De bundel kan tijdens de looptijd in alle landen gebruikt worden waar ie geldig voor is (super voordeel landen).


Goedemorgen @cherrypie en bedankt voor je bericht!

Ik zie dat je laatste vraag al door @PeterG is beantwoord en daar kan ik verder eigenlijk niks meer aan toevoegen. Verder zou je graag willen weten of je deze bundel ook kunt gebruiken om naar bijvoorbeeld Nederlandse nummers te bellen vanuit Nieuw Zeeland; ik kan je bevestigen dat dit het geval is (en dit geldt ook voor nummers in de EU of lokale nummers in Nieuwe Zeeland). Hopelijk heb je hiermee de gewenste duidelijkheid :)