Skip to main content

Ben net terug van een vakantie naar de USA van 2,5 week. Net voor vertrek een Super Voordeel bundel gekocht voor mijn vrouw en ik. De eerste week konden we in Amerika gewoon bellen hiermee, daarna lukte dit niet meer. We konden ook niet meer gebeld worden vanuit Nederland na de eerste week. Dit was voor zowel mijn vrouw als ik hetzelfde. Geprobeerd met dataroaming aan en uit, maar dat werkte beide niet. Net of er iets geblokkeerd was. We konden wel via WhatsApp bellen gelukkig, maar het is toch vervelend als je via je normale mobiele nummer niet meer bereikbaar bent in Amerika, zeker omdat mijn vader in Nederland in het ziekenhuis las en hij ons dus niet normaal kon bereiken. We gaan in mei weer 2 weken naar Amerika en willen dan weer via de Super Voordeel bundel bellen in Amerika, maar zou wel willen weten waar dit nu aan lag zodat we niet in mei weer hetzelfde probleem krijgen.

@GerwinE Zou je alle vragen willen beantwoorden? Dan kan ik dit door zetten.

 

Dit is het signaal dat we nu krijgen, @Antonioni. Met T-Mobile werkt het wel, maar met AT&T niet. Terwijl we zouden verwachten dat juist AT&T het beste werkt. Daarom wil ik hiervoor graag een melding maken bij de technische dienst.

Ik kan dit alleen als ik alle informatie van jullie heb. Ik wil iedereen daarom nogmaals vragen om alle vragen in onderstaande bericht te beantwoorden. Zonder deze antwoorden kan ik niks.

We herkennen het signaal niet direct. We willen dit daarom toch graag doorzetten naar onze technische dienst. Ik heb daarvoor wel informatie van jullie nodig. Kunnen jullie de volgende vragen beantwoorden:

  • Welk merk en type toestel gebruik je?
  • Staat VoLTE op het toestel aan?
  • Waar in Amerika ervaar je de problemen met AT&T?
  • Sinds wanneer ervaar je de problemen?
  • Vul je forumprofiel aan met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw mobiele nummer en IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.

Hallo Denise,

Iphone 12 pro

Volte staat aan
Museum of military history in Orlanda
Sinds ik ben aangekomen, 5 juni
 

Persoonlijke gegevens zijn ingevuld


Ik ben nu in de USA en ervaar dezelfde problemen. Is er al een oplossing?


Op mijn zakentelefoon heb ik een T-mobile abonnement. Dat werkt prima. Dan kan het toch niet zoals KPN zegt aan het amerikaanse netwerk liggen?


Ik heb net mobiele netwerken op T-mobile gezet. Nu werkt het in elk geval. Ik weet niet voor hoe lang.


Ik krijg net een sms van KPN omdat ik problemen heb met mijn internet of ik *ja" naar 1330 wil teksten.

Ik heb problemen met bellen


@Antonioni Ik zie dat mijn collega's dat inderdaad gevraagd hebben. Dat gaat in dit geval niet de oplossing zijn. Ik ga het over een andere boeg proberen te gooien.

 

@MarcSluimer Zou jij mijn vragen nog willen beantwoorden:

Denise_ schreef:

We herkennen het signaal niet direct. We willen dit daarom toch graag doorzetten naar onze technische dienst. Ik heb daarvoor wel informatie van jullie nodig. Kunnen jullie de volgende vragen beantwoorden:

  • Welk merk en type toestel gebruik je?
  • Staat VoLTE op het toestel aan?
  • Waar in Amerika ervaar je de problemen met AT&T?
  • Sinds wanneer ervaar je de problemen?
  • Vul je forumprofiel aan met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw mobiele nummer en IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.

 

@GerwinE Ik mis van jou nog jouw 06-nummer, jouw mobiele klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN. Zou je die nog willen toevoegen aan jouw forumprofiel?


Hoi,

Ik ben sinds gisteren in USA en heb direct de voordeelbundel aangezet. Toch zie ik mijn kpn dat ik extra kosten heb gemaakt van €54 maar kan nergens specificatie zien welke extra kosten Het zijn.

Ik probeer naar Nederland te bellen en dat lukt niet. Wat is het probleem? Ik lees hierover Volte waar kan ik dat vinden op mijn s20 telefoon?

 


Ook hier problemen met bellen vanuit USA. Zowel in Arizona, Utah en Nevada.

Na handmatig T-mobile selecteren (ipv de automatische AT&T) zorgt dat ik wel kan bellen.

VoLTE staat aan op Sony Xperia XZ1. Problemen sinds 20 juni.


Ok bevind me momenteel in Jacksonville, FL en bellen of gebeld worden lukt niet. Verbinden met T-Mobile gaat niet, alleen AT&T. Ben al 3 dagen aan het rotzooien met zowat elke instelling en ik kan gewoon niet bellen of gebeld worden. Een paar maanden geleden was ik hier ook met een Samsung S20 en geen problemen, nu heb ik een nieuwe Google Pixel 6 Pro en het lukt maar niet. Wat een ellende.

Oplossing?

Heb nu wel contact kunnen maken met provider T-Mobile en zelf bellen werkte nu wel.


Ben net terug van een vakantie naar de USA van 2,5 week. Net voor vertrek een Super Voordeel bundel gekocht voor mijn vrouw en ik. De eerste week konden we in Amerika gewoon bellen hiermee, daarna lukte dit niet meer. We konden ook niet meer gebeld worden vanuit Nederland na de eerste week. Dit was voor zowel mijn vrouw als ik hetzelfde. Geprobeerd met dataroaming aan en uit, maar dat werkte beide niet. Net of er iets geblokkeerd was. We konden wel via WhatsApp bellen gelukkig, maar het is toch vervelend als je via je normale mobiele nummer niet meer bereikbaar bent in Amerika, zeker omdat mijn vader in Nederland in het ziekenhuis las en hij ons dus niet normaal kon bereiken. We gaan in mei weer 2 weken naar Amerika en willen dan weer via de Super Voordeel bundel bellen in Amerika, maar zou wel willen weten waar dit nu aan lag zodat we niet in mei weer hetzelfde probleem krijgen.

Overschakelen naar T-Mobile 4G. Enige wat werkt. Ik hoop dat de volgende mensen hier meteen wat aan hebben. En @kpn, deel deze oplossing meteen bovenaan!! Scheelt veel ergernis


Zelfde ervaring, bellen en gebeld worden in Amerika werkt niet met ATT, wel via TMobile.

In ATT winkel werd aangegeven dat ze problemen hadden met Samsung / Android telefoons na een 5G upgrade, dit was in relatie tot vraag over data only sim. Mogelijk is bellen issue hieraan gekoppeld. Bellen met Apple werkt wel, ook met ATT.

 


Nu in Orlando Florida met het gezin:

- samsung S10e met 2 KPN sim kaarten

        1x privé met voordeel aan

        1x zakelijk zonder voordeel aan…

- samsung S20FE met 2 KPN sim kaarten

        Beide in dezelfde privé abonnement omgeving

        1x met en 1x zonder voordeel aan

 

SMS werkt, internet werkt, bellen niet

- herstarten

- opstarten in veilige modus

- niets werkt

 

Alle sims staan op AT&T | KPN

Bellen via 4G - VoLTE staat aan

 

Registreren op het T mobile netwerkt lukt alleen met de samsung S20FE, hierna is met dit toestel te bellen. Persoonlijk kan ik niemand bereiken en ben ik niet bereikbaar, zowel zakelijk als privé

Dit forum bied alleen 4 maanden van lotgenoten, graag een constructieve reactie

René


Beste KPN, Denise

Al vier maanden bestaat dit probleem in de USA en jullie vragen telkens dezelfde gegevens van de gedupeerden. Dat lijkt me nu we duidelijk na zo een lange tijd. Hoe bestaat het toch dat de KPN deze bundels toch blijft verkopen. Ik reis momenteel zelf vanuit Calgary, Canada naar het zuiden. In Canada geen probleem (met Rogers en Telus) nu in de USA (Montana) geen netwerk. Nooit zo'n slechte service van de KPN meegemaakt.

 

 


De signalen zijn bekend bij onze technische dienst.

In de tussentijd kan het helpen om te verbinden met T-Mobile of om data op 4G en bellen op 2G te zetten.


Dat is door mij en anderen allemaal al geprobeerd. Dat is ook vanaf vier maanden geleden in dit topic aangegeven. Ik vind het laksheid van de KPN dat dit zo lang duurt en er gaande de oplossing gewoon bundels voor de USA verkocht blijven worden.


Overigens: hier (Montana) geen netwerk op 2g en 3 g. Op 4g Verizon met de melding "niet toegestaan". Dus dat biedt geen oplossing.


Volgens de T-Mobile coverage map van de USA geeft T-Mobile wel dekking in het deel van Montana waar ik nu ben (Missoula) maar mijn Nokia X10 geeft T-Mobile dus niet weer. Hoe kan dat?


Ik heb op dit moment geen andere oplossing, @Ribl. Onze technische dienst is bekend met het probleem en zoekt uit wat er mis gaat.

Volgens de T-Mobile coverage map van de USA geeft T-Mobile wel dekking in het deel van Montana waar ik nu ben (Missoula) maar mijn Nokia X10 geeft T-Mobile dus niet weer. Hoe kan dat?

Dit durf ik je niet te zeggen. Het vreemde is dat jouw andere toestel wel werkt op T-Mobile. Dat de Nokia niet werkt, ligt vermoedelijk in het toestel zelf. Hoe en wat precies, kan ik niet zeggen. Ik zou aanraden om de instellingen eens bij lang te lopen.


Denise,

 

Het zal na 4 maanden in dit topic wel duidelijk zijn dat het probleem niet zit in de soort en instellingen van de toestellen van de individuele gebruikers. Wat het is (USA protocollen, afspraken KPN met USA providers etc.) daar hebben de gebruiker ook geen zicht op. Dat de KPN daar na 4 maanden nog geen zicht op heeft geeft weinig vertrouwen.


Wij zijn nu in De USA maar bellen is nagenoeg onmogelijk. Wat KPN ook zegt het werkt niet. 
internet doet het op AT&T, maar bellen niet. Je moet dan overschakelen op T-Mobile maar dit gaat ook niet van harte met het bellen. Dus heel veel problemen.

erg slecht van onze nationale provider. Wat gaat KPN hieraan doen. De excuses van 4G  en uitschakelene van 3G. kom je niet mee weg.

 

ben benieuwd.


Momenteel ben ik in de staat North Carolina omgeving Greensboro. Kan ook niet bellen of gebeld worden. Kan handmatig niet verbinden met een ander netwerk. Alleen AT&T. T mobile werkt hier niet. VoLTE ook niet. Erg vervelend. Ik ga ik oktober weer naar deze regio en hoop dat het dan opgelost is. 


Als de tijdelijke oplossingen niet werken, dan ben ik bang dat we op dit moment geen oplossing hebben. Wij hebben geen invloed op het netwerk van de buitenlandse provider. Maar onze technische dienst weet van de problemen met bellen in Amerika en doet er alles aan om een oplossing te vinden.


Beste KPN, ik zit op dit moment in NYC.

Het eerste uur na aankomst kon ik nog bellen. Daarna helemaal niets meer! Ik ben nu een dag verder en ik heb elke optie geprobeerd. 5G aan/uit, 4G aan/uit, Volte aan/uit, alle providers handmatig aangeklikt. Telefoon steeds aan/uit gezet maar helaas NIETS van dit alles werkt. Ik heb een zakelijk abonnement voor het hele bedrijf en ik moet ook daadwerkelijk veel bellen en bereikbaar zijn voor klanten.

Nu na het lezen van dit Forum en de problem die na maanden (>4) nog steeds niet zijn opgelost begin ik wel sterk te twijfelen aan onze nationale tel. Provider! Ronduit schandalig dat dit nog steeds niet is opgelost, overweeg ten zeerste om met KPN te stoppen!

Ik hoop oprecht binnen 24hr op een gedegen oplossing want dit kan zo toch niet langer, zorg gewoon dat je met een netwerk kan verbinden zonder al teveel moeite!

Ik zie gaarne zsm een reactie tegemoet, jullie mogen mij bellen (via Whatsapp als ik WiFi verbinding heb 🤦‍♂️) of e-mailen!

Mijn collega uit BELGIË heeft wel gewoon bereik!!

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Bart

 


Hallo Bart,

Ik ben momenteel in Colorado (reis vanaf Calgary). In Canada geen enkel probleem met de KPN bundel maar tot nu toe in de US geen of moeizaam bellen en data. Al vier weken lang.

Een tip van een kennis: 

Verder hebben we ook een prepaid Amerikaanse Tracfone waarmee we altijd en overal kunnen bellen, omdat Tracfone niet gebonden is aan een bepaalde provider. Ze hebben roaming afspraken met alle providers in de USA. We kunnen er zelfs heel goedkoop mee naar Nederland bellen. Te koop bij Walmart of Best Buy voor een paar tientjes.