Skip to main content

Als ik met mijn mobiel (Nokia 8210, 4G) naar een vast nummer bel, hoort men mij niet. Ik heb de stappen in de FAQs doorlopen, werkt niet. Bij de klantenservice hoort de bot niet wat ik inspreek. Ik kan dus ook geen belafspraak maken met de klantenservice. Dit probleem speelt sinds afgelopen dinsdag namiddag.

 

Mijn man heeft met zijn Nokia dumbphone precies hetzelfde probleem, sinds dinsdagnamiddag, net als ik.

 

We hebben dit allebei niet eerder gehad.

 

Iemand een idee? Bvd.

Hoi @Marleen_C, welkom op de community. Dat is een raar probleem, vooral ook dat jullie beiden hetzelfde hebben. Hebben jullie dit alleen als jullie thuis zijn, of ook op een andere locatie? Mijn eerste gevoel zegt dat het mogelijk iets in het toestel zelf is, maar aangezien jullie het beiden hebben is dat minder waarschijnlijk. Op afstand kunnen we er weinig over zien of zeggen, dat maakt het via deze weg lastig. Als je naar een KPN Winkel gaat kan een collega de toestellen samen met jullie bekijken, en er meer over zeggen.


Dag Jasper, bedankt voor je reactie en je suggestie. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat mijn man en ik in een witte vlek wonen wat betreft het KPN netwerk. Op de dekkingskaart staat zelfs letterlijk de tekst geen bereik/ geen dekking.

 

Ik zie mij dan ook genoodzaakt om een andere oplossing te zoeken.

 

Toch nogmaals bedankt. Vriendelijke groeten, Marleen


Als je thuis een vaste verbinding hebt met Wifi, kan je gebruik maken van Wifi bellen. Je belt dan met je mobiele telefoon, met jouw nummer, maar via het Wifi netwerk. Op die manier kan je het bereik in huis verbeteren, en zal je daar bereikbaar zijn: Mobiel bellen met wifi van KPN.


Goed idee, maar voor mij niet van toepassing met mijn niet zo slimme ouderwetse Nokia. 😀 Maar ik ben er al uit hoor. Alsnog bedankt voor je suggestie en het meedenken, dat stel ik zeer op prijs!


Dat is een goed punt, daarop werkt dat helaas niet. Graag gedaan, mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden.


Reageer