Ik ben in Japan en heb een buiten EU bundel. Maar als ik naar Nederland bel krijg ik de melding “kan niet verbinden” Ik heb al een ander netwerk geprobeerd en ook paar keer opnieuw opgestart. Wat zou kunnen helpen?
Zie ook het andere topic van
Ingeval het "kan niet verbinden" probleem voortduurt, het kiesrecept voor internationaal bellen vanuit Japan naar Nederland is:
+31XXXXXXXXX of
01031XXXXXXXXX .
XXXXXXXXX = Nederlands telefoonnummer zonder eerste nul.
Zie https://en.m.wikipedia.org/wiki/Telephone_numbers_in_Japan .
Bedankt Peter, het is opgelost. In mijn instellingen stond iets niet goed.
Hopelijk gaat nu alles goed!
Hoi
Bedankt Peter, het is opgelost. In mijn instellingen stond iets niet goed.
Hopelijk gaat nu alles goed!
We willen natuurlijk wel weten welke instelling er niet goed was.
Het is altijd mogelijk dat een van de vele lezers iets aan die info heeft.
Dat was "Bellen via 4G sim1" maar ik denk dat iedereen die aan heeft, maar misschien heb ik hem zelf ,doordat ik roaming aan en uit zette, per ongeluk uit gezet.
Nu ik bescherming aan heb kan ik roaming gewoon aan laten toch?
Als je een sms met BESCHERMING AAN naar 1266 hebt gestuurd en als je een bevestigend antwoord van 1200/KPN hebt gehad, kun je niet meer BUITEN de bundel internetten, maar nog wel BINNEN de bundel, wat veel minder geld kost, maar niet gratis is. Dus laat data roaming maar uit als het niet nodig is.
Je hebt overigens geen bescherming tegen buiten de bundel bellen en sms-en. Gebruik daarvoor zonodig de vliegtuigstand of schakel de sim uit.
Bijvoorbeeld op een veerboot of in een vliegtuig kost een gesprek misschien wel EUR 10,00 per minuut.
Maar als ik roaming uit heb lukt het niet mijn (buiten Europa) internet bundel te gebruiken. Vandaar dat ik altijd aan en uit zet.
Qua bellen vind ik niet zo'n probleem, ik bel toch alleen mijn moeder en dan check ik altijd vooraf even of er genoeg minuten zijn.
De rest via WhatsApp
Als je roaming uit hebt kan je die bundel ook niet gebruiken inderdaad. Maar als je bescherming hebt ge-sms't kan je roaming aan laten staan. Als deze bundel op is zal je daarna geen nieuwe data meer kunnen gebruiken.
Ik heb SMS gestuurd en ook goed keuring gehad van KPN , dan laat ik nu roaming maar aan.
Zodra bundel op is koop ik een nieuwe bundel.
Super bedankt!
Ik weet nog dat ik vorig jaar in Canada ook zo maar kosten kreeg. Nu snap ik het!
Die extra kosten zal je nu in ieder geval niet meer hebben, vanaf het moment dat je bescherming had ge-sms't. Je kunt je reis zo goed voorbereid voortzetten dus
Top! Bedankt!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.