Skip to main content
Beantwoord

Bellen vanuit Oostenrijk werkt opnieuw niet

• January 19, 2026
  • 6 reacties
  • 50 keer bekeken

Voor de tweede keer dit jaar kunnen zowel mijn partner als ik weer niet bellen of gebeld worden in Oostenrijk.

Ik heb alle adviezen al door gewerkt maar het werkt niet.

Kpn wil dan bellen net als in de zomer maar dat gaat niet als ik dan thuis ben zeggen ze we kunnen u niet meer helpen.

wil nu toch een oplossing aan gezien wij mantel zorgen zijn en om medische redenen. werkt op mijn toestel werkt op Android mijn partner haar toestel is een iPhone. E-mail,Whatsap en internet werkt wel.

Andere personen hier aanwezig gebruiken ben dat werkt wel.

gr Ton

Beste antwoord door Alexandra van KPN

​@Ton300 Hoi Ton, wat rot dat jullie beiden geen goede verbinding krijgen in Oostenrijk. Dat is niet handig en niet de bedoeling.

Het speelt zowel bij jou als je partner, lees ik. Speelt het ook in andere landen, voor zover jullie weten en geprobeerd hebben? Ik weet niet of jullie met de auto reizen of anders, maar stel dat je op doorreis bent, werkt het elders wel?

En verder: Krijg je wel verbinding met een netwerk in Oostenrijk? Ik lees dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd, maar toch een tip. Het helpt in heel veel gevallen goed om handmatig een ander netwerk te kiezen. Deze en meer tips voor een goede verbinding in het buitenland hebben we hier verzameld. Ik hoop toch dat dat helpt!

6 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

​@Ton300 Hoi Ton, wat rot dat jullie beiden geen goede verbinding krijgen in Oostenrijk. Dat is niet handig en niet de bedoeling.

Het speelt zowel bij jou als je partner, lees ik. Speelt het ook in andere landen, voor zover jullie weten en geprobeerd hebben? Ik weet niet of jullie met de auto reizen of anders, maar stel dat je op doorreis bent, werkt het elders wel?

En verder: Krijg je wel verbinding met een netwerk in Oostenrijk? Ik lees dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd, maar toch een tip. Het helpt in heel veel gevallen goed om handmatig een ander netwerk te kiezen. Deze en meer tips voor een goede verbinding in het buitenland hebben we hier verzameld. Ik hoop toch dat dat helpt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Helaas werkt het niet.

Ik had wel verbinding met het netwerk AT 3g en 5 g.

Vanmorgen ben ik gebeld door een collega van u .Maar de verbinding viel weg ondanks dat ik nu in NL ben. als ik zelf het 088 nr terug bel krijg ik een bandje dat er een nr gestuurd zou zijn .Maar nog niet ontvangen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat is jammer ​@Ton300. Zo te lezen is er een ticket voor je aangemaakt bij de technische dienst: daar ontvang je inderdaad vaak ook een sms over. Dat is de beste weg om te bewandelen, omdat zij verder onderzoek voor je kunnen doen, die optie hebben we hier in de community niet. Is het intussen gelukt om contact te krijgen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2026

Helaas Alexandra nog niks gehoord of ontvangen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Helaas Alexandra nog niks gehoord of ontvangen.

Hoi ​@Ton300 

Vaak sturen ze je ook nog een e-mail met daarin het telefoonnummer en toegangscode.
Heb je al in je mailbox gekeken? om te checken of het bericht naar daar is binnengekomen.

De laatste keer toen ik de technische dienst ergens voor terug moest bellen, kreeg ik een e-mail met daarin het telefoonnummer en toegangscode, waarop ik kon terugbellen. 
Ik heb toen géén sms bericht ontvangen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2026

Helaas ook geen mail Michel