Skip to main content

Hallo,

Ik heb sinds kort internet via Caiway. Van te voren had ik KPN en kon ik via KPN wifi bellen. 

Nu geeft mijn telefoon aan dat ik me met een actief wifi signaal moet verbinden, maar dit ben ik al. De telefoon schakelt ook niet meer automatisch op bellen via wifi.  Ik heb een Huawei mate 20 Pro. Mijn man heeft het zelfde probleem met het zelfde toestel. 

Kan het hier ook aan mijn publieke IP adres liggen. ? 

Ik heb zo goed als geen bereik met mijn gsm. 

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. 

 

 

Hallo, Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan niet via caiway wifi bellen terwijl mijn telefoon het wel op een ander netwerk doet. (KPN) Mijn telefoon zegt dat ik me bij een actief wifi netwerk moet aanmelden om via wifi te bellen. Ik ben echter al op een goed en stabiel en snel wifi netwerk aangemeld. 

Kan dit ook aan mijn publieke IP adres liggen. Ik ben nu namelijk helemaal niet meer in staat om via wifi te bellen en vroeger via het kpn netwerk van mijn buurvrouw wel. 

gr. 

Admin: Reactie samengevoegd met je eigen topic


Heeft er niemand de mogelijkheid om dit met mij te bespreken en mee te denken.? Ik wil graag weer bellen en bereikbaar zijn via wifi bellen. Ik heb het idee dat dit nu niet meer gaat vanwege mijn router. Of kan het aan een verouderde kpn simkaart liggen. 

 

 

gr

 


Aan de Caiway internet verbinding zou het niet moeten liggen. Wij hebben ook internet via Caiway en een telefoonabonnement via KPN en WiFi Calling werkt probleemloos. Het is dus niet zo dat KPN of Caiway Wifi calling via een andere provider tegenhoudt.

Als basisstap zou ik op je telefoon de netwerkconfiguratie van zowel je mobiele verbinding als je WiFi verbinding  resetten en opnieuw instellen. 

Werkt internetten op de telefoon via WiFi wel?

 


Hoe doe ik dit precies op een huawei mate 20 pro. Dan wil ik dit graag proberen. 

 


internet op de telefoon via wifi loopt wel gewoon. Wel laad hij soms afbeeldingen bij facebook niet of langzaam ondanks snelle verbinding via wifi

 


Dat kan ik je niet precies vertellen. Het is al jaren geleden dat ik voor het laatst een Android telefoon heb gebruikt. Maar er zijn vast meer mensen met dit type toestel op dit forum.

 

Google zegt het volgende:

 

  1. Turn on HUAWEI Mate 20 by pressing the Power key for a few seconds.
  2. Now choose Settings and System.
  3. After that tap Reset.
  4. Then select Network Settings Reset.
  5. Finally choose Network Settings Reset, and confirm the whole operation tapping Network Settings Reset one more time.

 

Als je zelf Googled op “Huawei mate 20 pro reset network settings” dan vindt je ook Youtube filmpjes waarin het wordt voorgedaan. Zie 

 


Ik heb gereset.

Momenteel geeft hij wifi bellen aan.

Ik hoop dat dat zo blijft.  

Dank je wel.


Helaas was dit niet de oplossing. 

Hij maakt willekeurig wel of geen contact met mijn wifi. 

Iemand nog een idee waar het aan kan liggen. ?