Skip to main content
Ik krijg de laatste tijd geen goede verbinding wanneer ik ga bellen. Lijkt alsof telefoontjes niet goed door willen komen bij degene die ik bel, alsof de lijn blijft hangen. Een vriendin hoorde onlangs een pieptoon aan haar zijde van de lijn.



Ook bij whatsapp berichten lijkt het alsof dit langer duurt dan voorheen voordat dingen aankomen aan de andere kant. Enige tijd geleden is er een storing geweest en sindsdien is dat veranderd.



Is dit te verklaren?
Goedemorgen @liekeraijmakers1989, Welkom hier! Lastig dat je sinds de storing problemen ervaart tijdens het bellen. Heb je het toestel al eens opnieuw opgestart? Kun je ook toelichten welk toestel je gebruikt? Daarnaast ben ik benieuwd of je dit probleem overal ervaart of op één specifieke locatie. Je geeft ook aan dat het lijkt alsof Whatsapp berichten later aankomen aan de andere kant. Is dit wanneer je verbonden bent met de WiFi of via mobiel internet?
Hoi Marina,



Ik heb het toestel al eens aan en uit gehad maar het probleem blijft zich voor doen. Ik heb een iPhone 6 welke altijd prima gefunctioneerd heeft. Dit probleem ervaar ik overal, qua locatie maakt dat niet uit. Met name in de regio Uden Volkel Odiliapeel. Berichten via whatsapp lijken op de 4G verbinding met name later aan te komen, ongeacht welke locatie. Ook zijn er social media accounts van zowel mezelf als zakelijk die een activiteit in rare woonplaatsen aangeven. Weet niet of dit door een bepaalde server kan komen. Mijn Instagram account bijvoorbeeld gaf aan dat deze in Weesp en Schijndel actief zou zijn? Plaatsen die mij niets zeggen qua datums. Mijn telefoon maakt slechte verbinding met de wifi waardoor deze veel via de normale mobiel internet functioneert. Gelukkig hebben we in de familie een bundel waardoor ik MB's over gestuurd krijg.



Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groet, Lieke
@liekeraijmakers1989, Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp, werkte het eerder met jouw iPhone 6 altijd prima. Wil je jouw simkaart eens testen in een ander toestel? Ben benieuwd hoe het dan gaat. Je zou ook nog eens een simkaart van iemand anders in je toestel kunnen testen. Zo kunnen we achterhalen of het aan jouw simkaart ligt of aan jouw toestel.
@liekeraijmakers1989 Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Hoi Marina,

excuus voor mijn late reactie, gezien de situatie heb ik niet steeds mijn mail e.d. bijgehouden. Mijn telefoon is niet het enige wat problemen heeft ondervangen maar ook icloud, fb, whatsapp, useraccount, e-mail e.d. zowel werk, zakelijk als privé. het schiet mij net te binnen dat ik nog nooit de pincode van mijn simkaart eerder heb aangepast, dit is eerst iets wat ik nu ga doen omdat dit natuurlijk wel altijd slim is om te doen. Dit zou al een uitkomst kunnen bieden. Whatsapp heb ik eraf gehaald opnieuw geïnstalleerd.

Groetjes Lieke
@liekeraijmakers1989, Het aanpassen van je pincode heeft geen invloed op de diensten die op je toestel staan. Het gaat dus om bellen en data. Heb je het advies uit mijn voorgaande berichten nog getest?
Ik heb nog niet de simkaart verwisseld met een andere, wil dit straks wel eventjes proberen. Wellicht is dat een uitkomst. Is er ook een verklaring voor bijvoorbeeld apps die gedownload zijn in mijn cloud terwijl ik er nog nooit van gehoord heb. Rare vraag misschien maar ik zie apps met een pijltje vanuit het wolkje voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord of gezien heb.

Reageer